خسوف در مریخ

ArasH--h.p

ArasH--h.p

کاربر تالار
کاربر تالار


1381923264811-1.jpg


مریخنورد کنجاوی، برای اولین بار در مریخ موفق به ثبت تصاویری از خسوف دو ماه مریخی شده که روی هم را پوشاندهاند

به گزارش مهر، درحالی که تاکنون اکثر تصاویر ارائه شده توسط مریخ نورد کنجکاوی در سیاره سرخ مناظری از سطح این سیاره بود، اخیرا این ربات مستقر در مریخ دوربینهای خود را به سمت آسمان این سیاره چرخانده و ویدئویی را از خسوف مریخ ثبت کرده است.

این ویدئو نشان میدهد که فوبوس یکی از قمرهای مریخ چهره دیموس قمر دیگر مریخ را میپوشاند.

لنز های عکاسی از راه دور مریخ نورد کنجکاوی در دوربین ماست آن (Mastcam) این تصویر را اول آگوست یعنی 19 روز پیش ثبت کرده است.

ناسا اظهار داشت که این ویدئو به دانشمندان کمک میکند که درک بهتری از مدارهای دو قمر مریخ داشته باشند.

براساس اظهارات ناسا مدار قمر فوبوس به آرامی به سیاره مریخ نزدیک میشود در حالی مدار دیموس دورتر از این سیاره میشود.

مارک لمون از دانشگاه ای اند ام تگزاس اظهار اشت: هدف نهایی بهبود دانش درباره مدارهای مریخ است، تا حدی که بتوانیم ابزارهای لازم برای اندازه گیری جذر و مدی که فوبوس روی سطح جامد مریخ ایجاد میکند را ارتقا بخشیم.

لمون به عنوان یکی از محققان استفاده از ابزار دوربین ماست کنجکاوی اظهار داشت: ما میتوانیم از طریق این ویدئو برای تشخیص و شناسایی نوسان چگالی فبوس و شناسایی این که آیا مدار دیموس به طور سیستماتیک تغییر میکند یا خیر نیز اطلاعات خوبی به دست آوریم.

اگرچه قطر فوبوس یک درصد کمتر از ماه زمین است، اما این قمر به مریخ نزدیکتر از فاصله ماه تا زمین است.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا