دانلود کتاب اصول و قدرت چشم انداز دکتر مونرو

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
ddfd7320ff965bdd784cc02e18272268.jpg



● کلیدهایی برای دستیابی به اهداف فردی و سازمانی
چشم‌انداز[۱] سرچشمه و امید زندگی است. بزرگترین هدیه‌ای که به انسان داده شده است، نعمت بینایی نیست، بلکه هدیه‌ی بصیرت است. بینایی کارکرد چشم است، اما بصیرت کارکرد قلب است. ”چشمانی که نگاه می‌کنند، بسیارند؛ اما چشم‌هایی که می‌بینند، کمیابند“. هیچ کار بزرگ یا ارزشمندی بر روی زمین بدون چشم‌انداز صورت نگرفته است. هیچ اختراع، توسعه یا امر خطیری بدون قدرت این سرچشمه‌ی اسرارآمیز که چشم‌انداز نامیده می‌شود، محقق نشده است.
تمدن‌ها با قدرت یک رهبر بصیر تولد یافتند و رشد و توسعه پیدا کردند. صفحه‌ی تاریخ آراسته به شواهد بسیاری از نیروی خلاق و سنت‌شکن چشم‌انداز است. دستاوردها و پیشرفت‌های اجتماعی، اقتصادی، معماری، پزشکی، علمی و سیاسی مفهوم خود را مدیون قدرت چشم‌انداز هستند.
هر تمدنی که اسیر زمان گذشته‌ی خود شده است، مبتلا به سنت‌های تجربه‌ی پیشین بوده و در گور عظمت موفقیت‌های گذشته مدفون گشته است؛ از این رو محکوم به نابودی است. چشم‌انداز کلید گشودن دروازه‌هایی است که تاکنون به روی ما بسته بوده‌اند و ما را از سرزمین‌های پشت خود محروم ساخته‌اند. چشم‌انداز شما را از محدودیت‌های آنچه که چشمان می‌توانند ببینند، آزاد می‌کند و به شما امکان می‌دهد به قلمروی آزادی وارد شوید که قلب شما می‌تواند آن را احساس کند. چشم‌اندازی است که نامرئی‌ها را برای شما قابل مشاهده می‌کند و شناختن ناشناخته‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد.
هنر دیگر چشم‌انداز این است که رنج و اندوه را تحمل‌پذیر می‌نماید. چشم‌انداز در میان ناامیدی امید را پدید می‌آورد و در آشفتگی ظرفیت تحمل را ایجاد می‌کند. چشم‌انداز الهام‌بخش افسرده‌دلان است و ناامیدان را تشویق نموده و به حرکت در می‌آورد. بدون چشم‌انداز، زندگی چرخه‌ی ناامیدی در تندباد شکست خوهد بود. چشم‌انداز بنیان شجاعت و سوخت پایداری است.
این چشم‌انداز است که اولین تمدن مذکور در کتاب مقدس را توسط شکارچی بزرگ نمرود بنیان‌گذاری کرد. چشم‌انداز تمدن عظیم مصر را پیش از چهارهزار سال پیش بنیان نهاد و اهرام سه‌‌گانه را بر پا ساخت که امروز نیز هنوز ما را شگفت‌زده می‌کند. چشم‌انداز یونانی‌ها را تشویق کرد که فلسفه و هنر را ابداع نمایند که بر تفکر ما پیرامون جهان تأثیر می‌گذارند. چشم‌انداز امپراطوری عظیم روم را برانگیخت که نفوذ خود را گسترش دهد و جهان را به استعمار خویش درآورد. چشم‌انداز کاشفان را الهام بخشید تا جهان را در نوردند و به بررسی خلقت بپردازند و توسعه‌ی بسیاری از مللی را که امروز می‌شناسیم مطالعه کنند. چشم‌انداز جهان کشاورزی را به عصر صنعتی مبدل ساخت. چشم‌انداز هزاران اختراع را طی دو قرن اخیر پدید آورد که زندگی ما را متحول ساختند.
چشم‌انداز و رویای پرواز بود که برادران رایت را تشویق کرد هواپیما را اختراع کنند. رویای نور بود که توماس ادیسون را بر آن داشت که چراغ برق را اختراع نماید. چشم‌انداز یک کامپیوتر رومیزی بود که استفن جابز را به اختراع کامپیوتر رومیزی رهنمون شد. رویای ارائه‌ی یک نرم‌افزار مردم‌پسند بود که بیل‌ گیتس را بر آن داشت امپراطوری جهانی میکروسافت را ابداع نماید. چشم‌انداز انرژی پیشرفت است.
جهان امروز ما به‌شدت نیازمند چشم‌انداز است. حتی یک نگاه گذرا به شرایط متلاطم قرن بیست و یکم کافی است که سبب ایجاد ترس، ناامیدی، عدم اطمینان، ناامنی، شوک عاطفی و اجتماعی، افسردگی، یأس و سرخوردگی شود. تهدید فروپاشی اقتصادی، ناهمگونی اجتماعی، فساد اخلاقی، برخورد دینی، بی‌ثباتی سیاسی، گسترش بیماری‌های مسری در جهان، نسل‌کشی‌های قومی و برخورد تمدن‌ها نیازمند رهبری است که بتواند فراتر از زمان حال را در آینده‌ای مرجح ببیند و توانایی آن را داشته باشد که این چشم‌انداز را به واقعیت مبدل نماید و از شجاعت لازم برای تشویق ما جهت رسیدن به مقصد موردنظر برخوردار باشد.
پادشاه خردمند اسرائیل، سلیمان در کتابش یعنی امثال گفته است: ”جایی که رویا نیست قوم گردنکش می‌شوند“ (امثال: ۲۹: ۱۸). این کلمات توسط میلیون‌ها نفر و طی سالیان متمادی تکرار شده‌اند، زیرا نقش مهمی در چشم‌انداز زندگی فردی، سازمانی و ملی ما دارند. عصاره‌ی کامل سخنان او به مفهوم آن است که وقتی هیچ مکاشفه‌ای از آینده وجود نداشته باشد، مردم تسلط بر خود، انضباط فردی و اختیار خویش را از دست می‌دهند. به بیان ساده چشم‌انداز سرچشمه‌ی انضباط فردی و سازمانی است.
افراد بسیاری هستند که هیچ چشم‌اندازی برای زندگی خود ندارند و متحیرند که چگونه می‌توانند برای خود چشم‌اندازی داشته باشند. افرادی نیز هستند که چشم‌انداز دارند، اما نمی‌دانند که در گام بعدی چه کاری باید انجام دهند. و کسانی نیز هستند که چشم‌انداز دارند، اما بر اثر ناامیدی، سرخوردگی، برخی شکست‌ها یا ناامیدی‌ از آینده آن را رها کرده‌اند. اگر شما یکی از این‌گونه اشخاص هستید، کتاب اصول و قدرت چشم‌انداز به یاری شما آمده است تا سرشت چشم‌انداز، تعریف آن و تدوین یک چشم‌انداز را درک کنید، چشم‌انداز خود را ساده کنید و آن را مستند سازید.
من همچنین امیدوارم که به شما کمک کنم اصول چشم‌انداز را درک نمایید و ابزارها و مهارت‌های کلیدی و ضروری را برای به واقعیت رساندن چشم‌انداز خودتان فراهم نمایید. شما متولد شدید تا چیز چشمگیری را به‌دست آورید و برای شما مقدر شده بود تا در نسل خود تفاوتی را پدید آورید. زندگی شما یک آزمایش الهی نیست، بلکه یک پروژه الهی است تا هدفی را که نسل شما بدان نیاز دارد، برآورده سازید. این هدف فردی سرچشمه‌ی چشم‌انداز شماست و به زندگی شما معنا می‌بخشد. بنابراین شما را تشویق می‌کنم که به رویاهایتان ایمان داشته باشید و با اشتیاق خودتان دوباره متصل شوید؛ چشم‌انداز شما منتظر اقدام شماست. آینده‌ی شما جلوتر از شما نیست ـ در میان شماست. فراتر از آنچه که چشم‌هایتان می‌بینند، بنگرید و برای نادیده‌ها زندگی کنید. چشم‌انداز شما مقصد شما را تعیین می‌کند.

دانلود با حجم 2 مگابایت
منبع: سایت مدیریت برتر​
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا