درست کردن ماسک صورت با استفاده از سفیده تخم مرغ

  • شروع کننده موضوع hasanhashemi
  • تاریخ شروع
H

hasanhashemi

کاربر تالار
کاربر تالار
در این مقاله شما می توانید با استفاده از سفیده تخم مرغ و با هزینه کم ماسکجهت ار بین بردن چین و چروک صورت خود بسازید


1588a6d8cc4462871445dde3a4b23056.jpg


مقدمه
چین و چروک افتادن در پوست، جزئی از کهن‌سالی است. علتش هم می‌تواند تأثیر اشعه های مضر خورشید و کمبود کلاژنی باشد که در بدن تولیدمی شود. محصولات تبلیغاتی زیادی در بازار در دسترس همگان است که ادعا می‌کنند ضد چین و چروک پوست‌اند. اما چنین محصولاتی معمولاً گران بوده و نتیجه آن چندان هم پایدار نیست. گاه چیزهایی را در آشپزخانه یافت می شوند که می توانند بعنوان درمانی برای پیری پوست به کار روند. مثلاً سفیده‌ی تخم‌مرغ منبع سرشار پروتئین است که در شفاف کردن و جلوگیری از چین و چروک موثر عمل می‌کند.



پوست سالخورده
با بالا رفتن سن، تولید کلاژن که منبع غنی پروتئین است کاهش می‌یابد. پوست کم‌کم خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد و چین و چروک شکل می‌گیرد. همچنین لایه‌های ادیپوز و چربی زیر پوست شروع به محو شدن می‌کنند. چنین بافت‌هایی استحکام پوست را ایجاد می کنند. تولید چربی که توسط غدد سباشز (sebaceouss) صورت می‌پذیرد نیز کاهش می‌یابد. این اتفاق، خشکی و چین و چروک پوست را سبب می‌شود. متخصصین پوست باوردارندکه پروتئین و آلومین موجود در تخم‌مرغ به استحکام پوست کمک می‌کند. این امر در کاهش چین و چروک اهمیت دارد.



ماسک تخم‌مرغی برای صورت
ماسک سفیده‌ی تخم‌مرغ می‌تواند پوست را موقتاً استحکام بخشد. این روش می‌تواند خطوط و چین و چروک‌ها را هم کاهش بخشد. در پی مطالعات انجام‌گرفته بر روی تخم‌مرغ و ترکیبات آن، مشخص شد که 69 پروتئین اصلی در آن وجود دارد. مشخص نیست که بدن از این پروتئین‌ها چه استفاده‌ای می‌کند. ولی پزشکان معتقدند که تخم مرغ، در شفاف کردن پوست و کاهش چین و چروک آن موثر است.



روش استفاده
متخصصین توصیه به استفاده از این ماسک در شب هنگام دارند و می گویند که موقتا در رفع چین و چروک موثر است. برای ساخت ماسک به 2 عدد تخم‌مرغ احتیاج دارید. در ابتدا هم بایستی سفیده و زرده‌ی تخم‌مرغ‌ها را تفکیک کنید. سپس سفیده را دریک ظرف آن قدر به هم بزنید تا کف کند.از انگشتانتان برای استعمال استفاده کنید و یک فوم را روی چهره بگذارید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند. در انتها صورتتان را با آب سرد شسته و آرام با یک حوله‌ی تمیز خشک‌کنید. بعد از آن می‌توانید صورتتان را مرطوب کرده (با مرطوب کننده ها) و یا آرایش کنید.



فواید مراقبت از پوست
شبهاتی درباره‌ی اینکه آیا سفیده‌ی تخم‌مرغ در رفع همیشگی چین و چروک موثر است، وجوددارد. اما از جهتی هم ویتامین آ موجود در آن، بافت‌های آسیب‌دیده را بهبود می بخشد. همین طور گفته می شود که این ماده‌ی مغذی در رفع چین و چروک و معایب دیگر پوستی نیز موثر است. همچنین استفاده از سفیده‌ی تخم‌مرغ به جای محصولات محافظ پوست، به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. در ضمن می‌توانید عناصر طبیعی دیگری به این ماسک اضافه کنید تا خاصیت ضد چروکش را تقویت کرده باشید. در نهایت این شکل عادات حفاظت از پوست، به کاهش چربی صورت می‌انجامد که در واقع دلیل اصلی بسیاری از دانه‌ها و جوش‌های سر سیاه است.



آلرژی
اگر بعد از استعمال سفیده‌ی تخم‌مرغ به صورت، خارش پیدا کردید، به سرعت صورتتان را با آب بشویید. ممکن است به تخم‌مرغ آلرژی داشته باشید. اگر در ادامه با جوش و علائم دیگری چون تپش قلب و مشکل در تنفس مواجه شدید هرچه سریع تر به نزدیک‌ترین بیمارستان یا درمانگاه مراجعه کنید. این احتمالاً علامت داشتن واکنش آنافیلاکتیک است.



منبع:
http://wiki.5040.ir/fa/content/article/1217.html
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا