درنسخه توسعه دهندگان (بیلد ۱۰۱۴۹ ویندوز ۱۰ موبایل) یک زیر سیستم اندروید موجود است!

KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
75003f971bc3e1bb1cd3712dfb3de17c.jpg

اگر به یاد داشته باشید در کنفرانس بیلد ۲۰۱۵، مایکروسافت پروژه ای به نام Astoria را معرفی کرد. این پروژه به توسعه دهندگان اجازه استفاده از کد اپلیکیشن های اندرویدی، برای ساخت نسخه ویندزی آن ها را می دهد. در حالی که ما فقط با نام و کاربرد این پروژه آشنا هستیم، مایکروسافت یک زیر سیستم نظام مند از اندروید را در بسته به روز رسانی بیلد ۱۰۱۴۹ ویندوز ۱۰ موبایل ایجاد کرده است. با ما همراه باشید.


این بسته به روز رسانی که برای توسعه دهنگان منتشر شده ۳۰۰ مگابایت حجم دارد که ۱۰۰ مگابایت آن مربوط به یک زیر مجموعه موسوم به “projecta” است. این زیر سیستم شامل فایل های DLL و framework های اندروید برای اپلیکیشن های ویندوزی (framework of Android-on-Windows) است.

جالب تر این که این مجموعه حتی شامل سیستم فایل اندروید نیز هست که این خود مواردی مانند adb یا (Android Debugger Daemon) و درایور های Hyper-V (سیستم ایجاد ماشین های مجازی) را در بر می گیرد.

6f4ab07af14cfd5af1c6b494cd87e934.jpg


زیر سیستم اندروید در ویندوز در شاخه System32 قرار دارد و شامل مترجم های OpenGL ES یا OpenGL for Embedded Systems نیز می باشد.

توضیح موارد تخصصی
01c3eb5c992df33ce8ae4ccb3195861e.png


  • Android Debugger
به مکانیزم و سیستم اشکال زدایی اپلیکیشن های تحت اندروید اطلاق می شود و وجود Daemon آن در ویندوز فون به این معنی نسخه شبیه سازی شده آن در ویندوز فون پیاده شده و این یعنی ویندوز فون می تواند اپلیکیشن های اندرویدی ایجاد شده با Api های گوگل که توسط مایکروسافت برای ویندوز فون معادل سازی شده اند را اشکال زدایی کند. به بیانی ساده تر یعنی توسعه دهندگان ویندوزفونی می توانند از ابزار توسعه دهندگی اندروید برای پورت راحت اپلیکیشن های خود برای ویندوز استفاده کنند.

c1234f16c03ddc444a8766e2defe39e7.png


  • Hyper-V
به درایور هایی اطلاق می شود که برای شبیه سازی مجازی یک یا چند پلتفرم در ویندوز استفاده می شود. Hyper-V که مشروحا Hypervisor نامیده می شود برای ایجاد ماشین های مجازی به کار رفته و توسط آن می توان انواع سیستم عامل ها را به صورت مجازی در ویندوز یا بستر های پشتیبانی شده دیگر نصب و مورد استفاده قرار داد.

572f8b41db02e862ab8607ebe7776823.png


  • OpenGL ES
OpenGL شامل ای پی ای هایی برای رندرینگ گرافیک کامپیوتری است. به بیانی ساده تر OpenGL عملکردی مانند دایرکت اکس دارد. OpenGL که یک مجموعه برنامه نویسی چند پلتفرمه می باشد، برای ساخت قسمت های گرافیکی اپلیکیشن یا بازی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مجموعه از ابتدا برای استفاده شدن در دستگاه های کوچک مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها و کنسول های بازی دستی، که پردازنده های گرافیکی نه چندان قوی دارند ایجاد شده است ولی اکنون به یک مجموعه قوی با ای پی ای های گسترده تبدیل شده است که در هر سیستم عامل مورد استفاده قرار می گیرد، حتی ویندوز.

از آن جایی که گوگل از رابط های برنامه نویسی گرافیکی OpenGL در اپلیکیشن و بازی های تحت اندروید استفاده می کند، مایکروسافت از مترجم این رابط برنامه نویسی برای پورت هرچه راحت تر اپلیکیشن های اندرویدی به ویندوز فون بهره برده است.

در نگاه اول، از مطالب فوق این گونه برداشت می شود که مایکروسافت قصد دارد مکانیزمی برای اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در بستر ویندوزفون فراهم کند. اما اگر به کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ برگردیم، مایکروسافت اعلام کرد که برای امکان پذیر شدن پورت اپلیکیشن های اندرویدی به ویندوزفون، برای تک تک API های گوگل یک معادل ویندوزی ساخته است.

برای مثال تفاوت یک اپلیکیشن ناوبری اندرویدی با نسخه پورت شده آن برای ویندوزفون این جا خواهد بود که توسعه دهنده به جای نقشه گوگل از نقشه بینگ مایکروسافت در نسخه پورت شده استفاده خواهد کرد. این روند در همه قسمت ها و API ها ادامه خواهد داشت، به بیانی دیگر تمام اپلیکیشن های اندرویدی پورت شده، به جای گوگل از سرویس های مایکروسافت استفاده خواهند کرد. مثلا Outlook به جای Gmail یا وان درایو به جای گوگل درایو و غیره.

بنابراین اپلیکیشن های پورت شده با وجود این که همه قابلیت های خود را برای ویندوزفون نیز ارایه خواهند داد، در عین حال یک نسخه تماما مایکروسافتی نیز خواهند بود. این یک حرکت زیرکانه از مایکروسافت است که با یک تیر چندین نشان را هدف قرار داده است.

اول این که توسعه دهندگان به راحتی اپلیکیشن های خود را برای سیستم عامل مایکروسافت پورت خواهند کرد. دوم این که استور ویندوز فون از هر لحاظ خلأ خود را پر خواهد کرد. سوم این که هر اپلیکیشن اندرویدی یک معادل ویندوزفونی خواهد داشت چهارم این که اپلیکیشن های پورت شده به همان کیفیت نسخه اندرویدی خواهند بود و شاید پنجم این که توسعه دهندگان اندروید به تدریج جذب ویندوز فون خواهند شد و از ابزار توسعه دهندگی ویندوز که شامل ابزار توسعه دهندگی همه پلتفرم ها می باشد، برای ساخت اپلیکیشن خود و ارایه آن به همه پلتفرم ها استفاده خواهند کرد.

شما چه نظری در این مورد دارید؟

منبع: وینفون
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا