دریافت هزینه نصب تیر برق بتنی از مشترکین

  • شروع کننده موضوع !₪ ŽεüŠ ₪!
  • تاریخ شروع
!₪ ŽεüŠ ₪!

!₪ ŽεüŠ ₪!

کاربر تالار
کاربر تالار
کاربر فعال
چندی پیش اهالی یکی از محله های قدیمی جنوب تهران (نعمت آباد) به دلیل وجود کابل های برق خطرناک در کوچه با مشکلاتی مواجه شده اند که در پی درخواست های مکرر از مسئولین منطقه برق بهمن ناچار به پرداخت هزینه نصب و تعویض تیر برق های چوبی به تیر برق بتنی شدند.


اهالی این منطقه در تماس با خبرگزاری فارس گفتند: علی رغم گذشت بیش از 30 سال از عمر کابل کشی و تیربرق های چوبی هنوز هیچ گونه اصلاح و بازسازی این تیرها و کابل ها صورت نپذیرفته است و این درحالی است که با آغاز فصل سرد سال این کابل ها با عدم اتصال درست و صحیح مشکلات خطرآفرینی را برای خانواده های این محله ایجاد کرده است.


محمد یکی از اهالی (کوچه شهید علی همتی) گفت: این محله یکی از محله های قدیمی نعمت آباد به شمار می رود که پس از ساخت وسازهای فراوان اهالی این محل اکنون در حال نوسازی مسکن  خود هستند و کابل های برق بدون هیچ نظارت مهندسی از سوی منطقه برق به صورت آویزان و عدم رعایت فاصله 8 متری از زمین ، تردد خودروهای حامل بتن و جرثقیل را با مشکلات جدی مواجه کرده است.


وی ادامه داد: سال گذشته یکی از اهالی این محل برای نصب تیرآهن های ملک خود جرثقیل به داخل کوچه آورد که موجب پاره شدن یکی از این کابل ها و آتش سوزی شد که خوشبختانه خسارت جانی به همراه نداشت.


وی با گلایه از مسئولان منطقه برق ادامه می دهد: تیر برق های نصب شده برای حداقل 30 سال پیش هستند و بسیاری هم فرسوده و شکننده شده اند که در صورت عدم بازسازی این تیربرق ها مطمئنا خسارات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.


علی یکی دیگر از ساکنین (کوچه شهید علی همتی) در این باره به خبرنگار فارس گفت: در سال های گذشته یعنی حداقل شش سال پیش این موضوع را با مسئولان درمیان گذاشتیم که در پاسخ از اولویت این کوچه برای اصلاح و بازسازی خبر دادند ولی الان با گذشت این زمان حتی یک لامپ هم برای این تیربرق ها نصب نکرده اند.


خانم دیگری از ساکنین با اعلام اینکه کوچه از ساعت 6 بعد از ظهر دیگر نور ندارد و برای تردد بسیار دچار مشکل می شویم گفت: بسیاری از تیربرق های این کوچه واقعا فرسوده هستند و لامپی برای روشن شدن معابر این کوچه نصب نشده تا شب ها بدون ترس از این کوچه برای خرید و یا کارهای دیگر عبور کنیم.


وی ادامه می دهد: چندین بار با برق منطقه نسبت به این موضوع تماس گرفته ایم اما نه تیربرقی عوض شد و نه لامپی برای روشنایی این کوچه نصب شد.


* درخواست 900 هزار تومانی اداره برق منطقه برای تعویض تیر برق چوبی به بتنی


سیدعلی از مغاز ه دارهای قدیمی این کوچه که از ساکنان قدیمی این محل است در خصوص وضعیت نابسمان روشنایی و کابل های آویزان تیربرق های فرسوده چوبی می گوید: مکررا برای این تیربرق ها به اداره برق منطقه رفتم که در آخرین مراجعه از بنده مبلغی برای تعویض تیر برق چوبی به بتنی مطالبه کردند که پس از آن ناچارا برای حفظ امینت خانواده  ام مجبور شدم تا مبلغی نزدیک به 9 میلیون ریال نزد بانک صادرات به حساب برق منطقه واریز کنم.


وی ادامه می دهد: پس از واریز این مبلغ بلافاصله از منطقه مراجعه و تیر برق بتنی در محل تعیین شده نصب شد که پس از آن گفتند که باید کابل ها و ابزارهای لازم را هم خریداری کنی تا برای جابجایی تیر برق اقدام کنیم؛ پس از این به بازار رفته چیزی حدود 5 میلیون ریال بابت کابل و تجهیزات ضروری پرداخت کردم.


وی همچنین گلایه می کند: نور کافی شب ها برای دید وجود ندارد و از این تعداد تیربرق نصب شده شاید یک و یا دو تیر برق شب ها روشن هستند که تردد خانواده و اهالی را با مشکل مواجه کرده است.


سیدعلی می افزاید: دیگر خسته شده ام از اینکه به همراه برخی اهالی به اداره برق مراجعه کرده ام؛ واقعا این تیرهای چوبی، عدم روشنایی و عدم فاصله مناسب کابل ها مشکلات خطرآفرینی را ایجاد کرده است که امیدوارم مسئولین کمی به خود بیایند و جان هموطنان خود را به راحتی با سهل انگاری به خطر نیاندازند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دریافت مبلغ از مشترکین برق شاید نمونه ای از بی اطلاعی مسئولان وزارت نیرو و شرکت توانیر از زیر مجموعه های خود باشد و این موضوع نشان می دهد که اداره برق مناطق به حال خود رها شده اند و ظاهرا این مشکلات محله ها جزء اولویت ها نیست.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا