اختصاصی دسر راه راه شکلاتی

  • شروع کننده موضوع RAHA
  • تاریخ شروع
RAHA

RAHA

عمه برادرزاده
مدیر بخش
do.php
مواد لازم:
شیر 5 لیوان
ژلاتین 4ق غ سر پر
پودر کاکائو 2 ق غ
شکر 1و یک سوم لیوان
زرده تخم مرغ 2 عدد-
شکلات تخته ای 60 گرم
وانیل 1 ق چ
آب سرد 1 لیوان
خامه 2 ق غ
طرز تهیه:

ژلاتین را با آب سرد مخلوط میکنیم تا حالت اسفنجی پیدا کند. مدت طولانی روی بخار کتری بگذارید و چند بار آن را هم می زنیم تا شفاف بشه
سه قابلمه برمیداریم.در یکی 2 لیوان و در دو تای دیگر یک و نیم لیوان شیر میریزیم.(2 لیوان شیر برای کرم وانیلی است)به هر قابلمه یک سوم لیوان شکر و یک سوم ق چ وانیل اضافه میکنیم.

کرم شکلاتی:
قابلمه شیر را روی حرات میگذاریم تا جوش بیاید و شکلات و 1 ق غ کاکائو را به آن می افزاییم و هم میزنیم تا شکلات حل بشه.در این فاصله دو زرده تخم مرغ را با یک سوم لیوان شکر با چنگال هم میزنیم تا روشن و کشدار شود.
سپس خیلی سریع نصف آن را به کرم شکلاتی اضافه میکنیم و هم میزنیم تا زرده نبنده و خوب حرارت ببینه تا پخته بشه.
بعد از روی حرارت بر میداریم و یک سوم ژلاتین حل شده را به آن می افزاییم.
برای اینکه دسر سریعتر حاضر بشه مقداری از کرم شکلاتی را در قالب دسر که از قبل خیس کرده و 10 دقیقه در فریزر گذاشته میریزیم.با حدود ارتفاع 1 سانتی متر.سپس در یخچال میگذایم.
برای کرم کاکائویی:
قابلمه را روی حرارت میگذاریم تا به جوش بیاید و 1 ق غ کاکائو به آن اضافه میکنیم.
(این مهم است که رنگ آن کم رنگ تر از کرم شکلاتی شود)و در آخر مابقی مخلوط زرده و شکر را به آن می افزاییم و مرتب هم میزنیم تا کمی غلیظ شود و سپس از روی حرارت برداشته و یک سوم ژلاتین را به ان اضافه میکنیم.
در آخر کرم وانیلی:
بعد از اینکه روی حرارت شکر کاملا در شیر حل شد آن را از روی حرارت برداشته و مابقی ژلاتین را اضافه میکنیم و صبر میکنیم کاملا از حرارت بیفته و خامه را اضافه میکنیم.
بعد از اینکه لایه اول در قالب نیم بند شد با قاشق و به آرامی کرم کاکائویی میریزیم و مجددا در یخچال میگذاریم.(برای سرعت کار از فریزر هم میتوان استفاده کرد ولی نباید یخ بزنه)بعد از آن وانیلی را میریزیم و دوباره در یخچال میگذاریم.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا