دی اِن اِی انسان، شناسنامه  ژنتیکی چند میلیون ساله هر فرد است

Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار
پژوهشگران علوم ژنتیک می گویند روشی را برای شناسایی اجداد و خاستگاه هر فرد بر اساس اطلاعات موجود در دی اِن اِی او ابداع کردند.به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، دئوکسی ریبونوکلئیک اسید (dna) نوعی اسید نوکلئیک است که دارای دستورالعمل های ژنتیک است که برای کارکرد و توسعه بیولوژیکی موجودات زنده و ویروس مورد استفاده قرار می گیرد.
نقش اصلی مولکول dna ذخیره سازی  طولانی مدت اطلاعات ژنتیک است.دستورالعمل های ژنتیک موجود در مولکول دی ان ای در نهایت برای مواردی چون ساخت پروتئین و مولکول های rna در سلول، مورد استفاده قرار می گیرد.
قطعاتی از دی ان ای که اطلاعات ژنتیک را با خود حمل می کنند ژن نامیده می شوند ولی dna دارای توالی های دیگری نیزهست که برای ساخت خود دی ان ای یا تنظیم استفاده از اطلاعات ژنتیکی موجود در ژن، مورد استفاده قرار می گیرد.
دانشمندان دانشگاه ˈکالیفرنیاˈ با توسعه یک مدل ژنتیکی شامل ویژگی های اختصاصی افراد هر منطقه از کره زمین، توانستند روش نوینی را برای بهره گیری از اطلاعات ژنتیکی ذخیره شده در دی ان ای انسان به منظور شناسایی اجداد و خواستگاه اصلی او ابداع کنند.
با وجود اینکه دی ان ای هر انسان منحصر به فرد است، اطلاعات بسیاری را درباره اجداد و خاستگاه اصلی او درخود جای داده است. در واقع دی ان ای تاریخچه ژنتیکی هرفرد را از ابتدا تا کنون ذخیره می کند و در واقع یک شناسنامه چندمیلیون ساله برای فرد محسوب می شود.
این روش جدید، امکان بررسی نحوه تکامل و الگوهای مهاجرتی انسان ها را از میلیون ها سال قبل تاکنون فراهم می کند و مدل جدیدی را برای بررسی تغییرات و تحولات ژنوم در اختیار دانشمندان قرار می دهد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا