رئیس اپل می توانست هنوز زنده باشد!

  • شروع کننده موضوع A.Shadow
  • تاریخ شروع
A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز به نقل از مهر، "پیتر الکایند"، خبرنگار مجله "فورچون" در مارس 2008 در گزارشی به روش مبارزه پدر اپل با بیماری در طول یک کنترل روتین پرداخت و نوشت: "استیو جابز دوست دارد قوانین خود را دنبال کند، چه برای ساخت رایانه چه برای مبارزه با سرطان."
اکنون سه سال پس از انتشار این مقاله و 9 روز پس از درگذشت استیو جابز، یک محقق آمریکایی اظهار داشته است: "استیو جابز می توانست هنوز زنده باشد اگر درمانهای پزشکی رایج را رد نمی کرد و ترجیح نمی داد به دنبال روشهای متفاوت معالجه برود."
"رمزی امری"، سرطان شناس دانشگاه هاروارد در ادامه گفته است که بنیانگذار اپل شکل خفیفی از سرطان پانکراس را داشت که به ندرت منجر به مرگ می شود.
این محقق در یک گردهمایی توضیح داد: "اگر این تومور با جراحی برداشته می شد درمان آن بسیار دلگرم کننده بود. اما تصمیم جابز برای انجام درمانهای غیر رایج، بی دلیل وی را به سوی یک مرگ از پیش تعیین شده هدایت کرد."
جابز گیاهخوار در ابتدای بروز بیماری درباره عمل جراحی بسیار بدبین و شکاک بود و ترجیح می داد به سراغ درمانهای با متدهای متفاوت برود و تنها در 31 جولای 2004 یعنی 9 ماه پس از تشخیص رسمی بیماری پذیرفت که در مرکز پزشکی بیمارستان استنفورد در "پالو آلتو" که در نزدیکی خانه اش بود تحت عمل جراحی قرار گیرد، اما در آن زمان، برای جراحی بسیار دیر بود و تومور دیگر گسترده شده بود.
براساس گزارش دیلی میل، "رمزی امری" در این خصوص افزود: "این آشفتگی بزرگ از زمانی شکل گرفت که رسانه ها سرطان پانکراس را به جابز نسبت دادند. حتی اگر منشای تومور وی می توانست در پانکراس باشد این تومور، سرطان پانکراسی ترسناکی (ادنوکارسینوما) نبود که در 95 درصد از موارد منجر به مرگ می شود."
به گفته این دانشمند، جابز از نوعی تومور "نورواندوکرین" رنج می برد که کشنده نیست و در طول زمان و به طور مناسب درمان می شود.
وی اظهار داشت: "100 درصد از بیماران من که متاثر از این نوع سرطان هستند زنده می مانند."
همانطور که قابل پیش بینی بود، فرضیه "رمزی امری" مجادلات شدیدی را بر روی وب برانگیخت و این محقق در دفاع از خود گفت: "قصد ندارم کسانی را که به خاطر از دست دادنش می گریند برنجانم. من عمیقترین احترام را برای جابز و برای میراثش قائلم. اما دقیقاً دارم به همان روش آزاد اندیشی خود جابز برای دیدن دنیا عمل می کنم. چراکه همه ما می توانیم از اشتباهش درس بگیریم."
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا