راهاندازی تماشاخانهای به نام "جمشید مشایخی"

senda

senda

Just Music
مدیر بازنشسته
f76f138bc7f01ea8f147c05e74183371._.jpg

تماشاخانهای به نام «جمشید مشایخی» هنرمند قدیمی تئاتر،سینما راهاندازی شده است که این روزها میزبان تئاتری به نام «نمایش اسپانیایی» است.


کارگردان نمایش «اسپانیایی» دربارهی تماشاخانه «جمشید مشایخی» به خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیح داد: این سالن، یک تماشاخانه بلک باکس است که حدود 60 نفر ظرفیت دارد.

به گفتهی او؛ این تماشاخانه نسبت به خیلی از سالنهایی که به تازگی تاسیس شدهاند امکانات خوبی دارد، البته چون سالن تازه تاسیسی است خیلی شناخته شده نیست و کمی طول میکشد تا مخاطبان با آن آشنا شوند.


نمایش «نمایش اسپانیایی» نوشته یاسمینا رضا و به کارگردانی بورژین عبدالرزاقی، داستان آن درباره بازیگرانی است که مشغول تمرین یک تئاتر هستند.

به گفتهی عبدالرزاقی؛ نمایشنامه «نمایش اسپانیایی» توسط یاسمینارضا در سال 2004 نوشته شده است و تا کنون یک نمایشنامهخوانی از آن انجام شده و هیچ اجرای عمومی نداشته است.

او دربارهی قصه این نمایش توضیح داد: داستان این نمایشنامه درباره تعدادی بازیگر است که روی صحنه تئاتر در حال تمرین هستند، در واقع این کار یک نمایش در نمایش است. مخاطب بازیگرانی را میبیند که هر کدام در سه قالب مختلف بازی میکنند در جاهایی در حال بازی در نقششان هستند و در جاهایی از نقششان جدا میشوند و با تماشاگر صحبت میکنند.

این کارگردان افزود: نمایشی که بازیگران در حال تمرین آن هستند فضای کمدی دارد و وقتی از آن فضا جدا میشوند نمایش فضای غیر کمدی پیدا میکند. تماشاگر در تابلویی از نمایش خندهاش میگیرد و در تابلویی دیگر گریهاش میگیرد.

عبدالرزاقی درباره نگاهاش به متن یا سمینارضا در اجرایش گفت: سعی کردم تا حدود زیادی خود متن را اجرا کنیم و تغییرات زیادی در اجرایمان انجام ندهم. اما با این وجود خودم را مقید به این نمیدانم که باید عینا همان متن را به صحنه ببرم، چون به هر حال ایدههای یک کارگردان در اجرا وارد میشود.

وی ادامه داد: سعی کردیم در اجرای این متن از کمترین امکانات صحنهای استفاده کنیم و طراحی صحنهی پیچیدهای نداشته باشیم.


نمایش «نمایش اسپانیایی» که کاری از گروه تئاتر «اندیشه یکم» است، از 5 دی ماه اجرای خود را آغاز کرده است و تا 3 بهمن هر شب ساعت 20 به اجرایش ادامه میدهد.

عوامل این نمایش عبارتند از: آناهیتا محب علی، یلدا عباسی ، روجا جعفری، احسان بیات فر، بورژین عبدالرزاقی(بازیگران)، سارا قادری(مدیر صحنه) احسان بیات فر(دستیار اول کارگردان)، نگین زمانی(دستیار دوم کارگردان)، آزاده حمید خانی(طراح پوستر و بروشور).

تماشاخانه استاد جمشید مشایخی بالاتر از تقاطع میرداماد خیابان قبادیان، سرای کاووسیه، پلاک 53 واقع است.




869eb38ec68a45e3feb430377879674f._.jpg
نمایش اسپانیایی




ایسنا
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا