راهنمای خرید لپ تاپ

  • شروع کننده موضوع elya
  • تاریخ شروع
E

elya

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
مطالعه این مقاله می تواند به شما در خرید بهترین لپ تاپ کمک کند






556e543617ca21cd1e39c6e825da5724.jpg




چه لپ تاپ هایی مناسبترند
در زمان خرید لپ تاپ (laptop) یا نوت بوک (notebook)، احتمالا شما ایده کلی از نوع لپ تاپ یا نوت بوکی که مورد نیاز شماست و قطعاتی که دوست دارید در آن وجود داشته باشد در ذهن دارید. در لیست پائین، فهرست قطعاتی که در کامپیوترهای قابل حمل ممکن است وجود داشته باشد و توصیه های کلی در مورد آن قطعات آورده شده است.



خصوصیت

پیشنهاد و اطلاعات کلی

عمر باطری



49dccb5a16580ccf043617caa91db7c5.png




در صورتی که قصد خرید لپ تاپ برای استفاده در جاده و سفر را دارید، این یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید مدنظر داشته باشید. در زمان خرید یک کامپیوتر قابل حمل، حتما از عمر باطری آن اطمینان حاصل کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که اکثر تولید کنندگان، عمر کاری باطری را در زمانی که کامپیوتر با پائین ترین تنظیمات در حال کار کردن است بعنوان عمر باطری عنوان می کنند، پس لازم است از عمر باطری در زمانی که کامپیوتر با بالاترین تنظیمات در حال کار کردن است نیز اطلاع حاصل کنید.



صفحه نمایش



fc93be004886abb73a9e823803567f81.png


همه کامپیوتر های قابل حمل صفحه نمایش (مانیتور) دارند. با اینکه تقریبا همیشه امکان اتصال لپ تاپ به تلویزیون یا مانیتور دیگر وجود دارد، ولی صفحه نمایش اصلی، با این وجود باز هم یکی از موارد مهم در انتخاب لپ تاپ است که باید در زمان خرید در نظر گرفته شود. زمان انتخاب لپ تاپ یا نوت بوک، اطمینان حاصل کنید که صفحه نمایش آن به اندازه کافی برای انجام کارهای شما بزرگ باشد. بطور کلی، توصیه می شود لپ تاپ حداقل دارای صفحه نمایش 12 اینچ و ترجیحا 14 اینچ یا بالاتر باشد. بعلاوه، کیفیت صفحه نمایش باید مدنظر شما باشد. صفحه نمایش های LED full HD بهترین گزینه از لحاظ کیفیت در بین صفحه نمایش های موجود در بازار می باشند.



درایو نوری



b1cf53f97fad6b365b7d28bb37e2a172.png




معمولا در زمان خرید لپ تاپ یا نوت بوک، درایو های نوری نادیده گرفته می‌شوند و توجهی به آنها نمی شود، ولی این یکی از گزینه های مهم در زمان انتخاب کامپیوتر است. درایو نوری به شما امکان نصب برنامه های خارجی ، اجرای فیلم و موسیقی، ضبط، نگهداری یا انتقال داده ها از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر و موارد مشابه را می دهند. پس سعی کنید درایوی انتخاب کنید که قابلیت ضبط و پخش DVD را داشته باشد و از برند معتبری باشد. البته تهیه درایوهای Blueray جدید، بعلت داشتن قیمت بالا و کم بودن موارد مصرف انحصاری، تنها در صورتی که قصد دیدن فیلم های Full HD Blueray را دارید توصیه می شود.



هارد دیسک



c363bf2e110561a15b3e0b4c59e5b743.png


هارد دیسک (Hard drive)، همواره یکی از موارد مهم در زمان انتخاب کامپیوتر می باشد. هارد درایو مقصد نهایی فایل ها و اطلاعات شما می باشد، بنابراین هارد بزرگتر به معنی امکان ذخیره فایل های بیشتر فیلم، موسیقی ، عکس، برنامه، بازی و ... در کامپیوتر خواهد بود. بعلاوه پر شدن درایو باعث کم شدن سرعت کامپیوتر می شود. بعنوان قاعده کلی، در زمان خرید نوت بوک، سعی کنید هارد درایو آن تا حد ممکن بزرگ باشد.



حافظه (رم)



311fa67433b1a6c7cb8491bf8fcb7225.png


حافظه (RAM) همواره یکی از فاکتور های مهم در زمان انتخاب کامپیوتر بوده و خواهد بود. بیشتر بودن حافظه به معنی افزایش بازدهی کامپیوتر در زمان کار می باشد. در زمان خرید لپ تاپ، از میزان حافظه موجود و حداکثر تعداد اسلات های حافظه آن اطمینان حاصل کنید تا در صورت نیاز بتوانید در آینده مقدار آن را افزایش دهید. از جدیدترین نوع رم موجود در بازار می توان به DDR3 و DDR5 اشاره کرد.



کارت گرافیکی



9381dcbf832c1b22e36f73035966d1ae.png


کارت گرافیکی تبدیل به یکی از موارد بسیار مهم در زمان خرید کامپیوتر شده است. کارت گرافیکی می تواند حد فاصل بین یک کامپیوتر خوب و بد برای اجرای بازی های کامپیوتری باشد. در صورتی که قصد دارید از لپ تاپ برای انجام بازی های کامپیوتری استفاده کنید، حتما کارت گرافیکی ای تهیه کنید که دارای حافظه گرافیکی بالا و پردازنده گرافیکی (GPU) قوی بوده و از آخرین نسخه Direct X حمایت کند (در حال حاضر DX 11). از برترین برندهای کارت گرافیکی موجود در بازار می توان به Nvidia و ATI اشاره کرد. سیستم های SLI و Crossfire شرکت های Nvidia و ATI امکان استفاده بیش از یک کارت گرافیکی بطور همزمان را در کامپیوتر ها ممکن می سازد و میتواند راه حلی مناسب برای تامین نیاز گرافیکی بازی های سنگین کامپیوتری باشد.



پردازنده



b254ed8a75a94af8899972cde36b6eda.png


پردازنده کامپیوتر، یکی از مهم ترین اجزای کامپیوتر است که شما باید در زمان خرید به آن توجه داشته باشید. به طور کلی، پردازنده قوی تر به شما امکان اجرای بهتر فیلم ، بازی و برنامه های سنگین کامپیوتری را خواهد داد. مهم ترین خصوصیات در یک پردازنده، تعداد هسته (core)، سرعت پردازش یا فرکانس (clock speed یا frequency )، تعداد thread و مقدار حافظه cache آن است که هر چقدر بیشتر باشند بهتر است. در صورتی که میخواهید لپ تاپ را برای انجام بازی کامپیوتری تهیه کنید، توصیه می شود که پردازنده آن از پردازنده های جدید intel که به ترتیب قدرت و تعداد هسته CORE i5، CORE i3 و CORE i7 می باشند انتخاب شود. البته این پردازنده ها، از پردازنده های قدیمی تک یا دو هسته ای گران تر هستند.



کارت صدا



27f366901d2eddbfbbc6a94284ca9176.png


معمولا لپ تاپ های جدید، دارای کارت صدا و بلندگوهای مناسب برای استفاده اکثر افراد می باشند، ولی در صورتی که نیاز به نوع خاصی از بلندگو و کارت صدا می باشید، در زمان خرید از وجود آنها در لپ تاپ مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

وزن



d1dd3da68554d890c757868f44691c04.png


وزن، یکی از فاکتور های خیلی مهم برای افرادی است که قصد دارند از لپ تاپ یا نوت بوک در سفر یا بطور سیار استفاده کنند. بصورت قاعده کلی، هر چقدر مقدار وزن لپ تاپ پائین تر باشد، قیمت آن در مقایسه با مدل مشابه از لحاظ سخت افزاری که وزن بیشتری دارد، بیشتر خواهد بود. بطور مثال لپ تاپ های Apple MacBook که جزو بهترین و سبک ترین لپ تاپ های موجود در بازار هستند، وزن کمتر و قیمت بالاتری در مقایسه با مدل های مشابه از برندهای دیگر دارند.



مودم



da0d48436875432a5dbbec2dc4a0f0cb.png


در صورت نیاز به مودم، اطمینان حاصل کنید که مودم بصورت پیش فرض در کامپیوتر همراه شما وجود داشته باشد. البته با وجود سیستم های ADSL و Wimax جدید، نیاز به استفاده از مودم Dial-Up در کامپیوتر ها بطور چشمگیری کاهش یافته است و به همین دلیل بسیاری از لپ تاپ های جدید فاقد مودم می باشند.





منبع:ویکی5040
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا