راهی تضمینی برای رسیدن به آرامش در محله‌ای آرام

S

sakenin

کاربر تالار
کاربر تالار
حتما نام مهرشهر را شنیده‌اید، شهری آرام در نزدیکی تهران اما این شهر دقیقا کجا قرار گرفته و به چه دلیلی تا این حد معروف شده است؟
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، آیا میان خانه‌ها و آپارتمان های جور واجور تهران، شهرت و پر طرفداری مهرشهر دلیل خاصی دارد که بسیاری از پایتخت نشینان را به سمت خرید و فروش خانه و آپارتمان در مهرشهر کشانده است؟ با ما همراه باشید تا دلایل استقبال از مهرشهر کرج را برایتان بگوئیم.
موقعیت جغرافیایی مهر شهر
این شهر در ده کیلومتری غرب کرج قرار گرفته است و به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد مهاجرین بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. تا پیش از سال ۱۳۷۲ مهرشهر به عنوان شهری جدا از کرج به حساب می‌آمد اما پس از آن این شهر به کرج پیوسته و مناطق ۴ و ۱۲ این شهر را شامل می‌شود. افرادی که قصد رهن و اجاره آپارتمان در مهرشهر را دارند از سمت آزاد کرج-قزوین وارد خروجی مهرشهر شده و از طریق بلوار ارم به سایر بخش‌های مهرشهر می‌روند.
علت مهاجرت به مهر شهر چیست؟
بسیاری از مردم آرزو دارند در جایی زندگی کنند که هرگاه پنجره خانه‌شان را باز می‌کنند، فضای موجود آرامش، تمیزی و حال و هوایی خوش را به آنها منتقل کند. در زندگی‌های امروزی که حرف اول را ماشین می‌زند، ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و استرس و دلهره بخشی اعظمی از زندگی مردم را تشکیل داده است. بر همین اساس خیلی‌ها در جست و جوی خانه‌هایی هستند که این آرامش را به آنها هدیه دهد. از همین روی همواره خرید آپارتمان در مهرشهر دارای طرفداران بسیاری است.
مهرشهر یکی از همان محله ها است که این امکان را به مردم می دهد تا در منطقه ای زندگی کنند که عاری از هر گونه ناملایمتی های شهری باشد. افرادی که پس از بازنشستگی در جست و جوی آرامش هستند، کسانی که از آلودگی هوای تهران و کرج به ستوه آمده اند و آنانی که زندگی توام با امنیت را می خواهند، این موقعیت را به خودشان می‌دهند تا شهری تازه را برای زندگی انتخاب کنند. مهر شهر دقیقا یکی از همان شهرهایی است که همه آنچه گفته شد را یکجا با هم دارا است.
از طرف دیگر فاصله زمانی یک ساعت مهرشهر تا تهران موقعیت این شهر را با اهمیت تر جلوه می دهد. بسیاری از تهرانی نمی‌توانند به کل از تهران دل بکنند زیرا محل تحصیل، محل کار، اقوام و ... آنها در تهران واقع شده است به همین دلیل یا از تهران مهاجرت نمی کنند و یا شهری نزدیک آن را برای خود انتخاب می کنند. مهرشهر به دلیل نزدیکی به تهران این شرایط را برای ساکنینش ایجاد کرده است که به راحتی به تهران رفت و آمد داشته باشند و دوری از آن شهر آنها را دچار مشکل نکرده باشد. این افراد با خرید خانه و یا آپارتمان در مهرشهر آرامشی صد چندان برای خود و خانواده‌شان فراهم می آورند.
آشنایی با مهرشهر
مهرشهر دارای دو بلوار اصلی است که سایر خیابان‌ها و فرعی‌های موجود در این شهر به این دو بلوار ختم می شوند. یکی از آنها بلوار ارم است که در ابتدای ورود به مهرشهر وارد آن می شوید. این بلوار با طول دوازده کیلومتر از مهمترین بخش های مهرشهر به حساب می آید. شمال این بلوار منطقه چهار و جنوب آن منطقه دوازده شهرداری کرج بوده و در غرب این بلوار خیابان های حسین آباد، اخگر آباد، شعبان آباد، آق تپه، بلوار آزادی و کوچه های فرعی متعددی واقع شده است .
اما دومین بلوار مهم مهرشهر که در شرق بلوار ارم قرار گرفته است، بلوار چهارباندی و یا همان بلوار شهرداری نام دارد. در شمال این بلوار باغ سیب چند هکتاری و جنوب آن کاخ مرواریدی قرار گرفته است که از جاذبه های دیدنی این شهر به حساب می آید. هموما افرادی که به این شهر مهاجرت کرده و قصد خرید ویلا در مهرشهر را دارند، این بلوار را انتخاب می کنند.
آب و هوای مهر شهر
مهرشهر به دلیل قرار گیری در میان باغات متعدد و همچنین وجود فضای های سبز گوناگون در سراسر شهر، آب و هوایی خنک و البته تمیز دارد. این شهر برعکس تهران که تنها در ایام عید آسمان آبی را به خود می بیند، به دلیل شرایطی که دارد همواره آسمانی آبی و هوایی پاک داشته و شرایط بسیار مناسبی برای زندگی سالم مخصوصا برای افرادی ایجاد کرده است که علاقه بسیاری به ورزش و پیاده روی دارند.
همان طور که گفته شد آب و هوای این شهر باعث شده است بسیاری از مردم صبح های خیلی زود و یا شب ها به خیابان ها بیایند و در کنار خانواده خود ورزش کنند و از هوای پاک لذت ببرند. این کار دقیقا همان چیزی است که پزشکان آن را برای مردم تهران ممنوع کرده اند و معتقدند ورزش در هوای ناسالم تهران نه تنها به سلامت بدن کمکی نخواهد کرد، بلکه آسیب هایی جبران ناپذیر را نیز به همراه خواهد داشت. به همین دلیل اگر قصد جست و جوی خانه در مهرشهر را دارید و می خواهید به این شهر مهاجرت کنید، این نوید را به شما می دهیم که هوایی را تجربه خواهید کرد که در کمتر زمانی شهر تهران به خود خواهد دید.
بافت شهری مهرشهر
این شهر دارای ساختمان هایی مدرن و امروزی بوده که زیبایی مهرشهر را صد چندان می کند. آپارتمان هایی با تعداد طبقات کم و همراه با حفظ حریم سه متری از هم، زیبایی بسیاری به این شهر بخشیده است. مهر شهر علاوه بر آپارتمان های مدرن همراه با امکانات رفاهی، دارای ویلاهای متعددی است که فضایی مناسب برای زندگی خانواده ها را فراهم آورده است. ویلاهایی بزرگ که عموما دارای حیات یا باغ بزرگی هستند، فضایی دلنشین و آرام را برای ساکنانشان ایجاد کرده و امنیتی وصف ناشدنی را برای آنها به ارمغان می آورند.
طبقه اجتماعی ساکنین مهرشهر
ساکنین بلوار ارم مهرشهر عموما از طبقه متوسط جامعه هستند که به دلایل متعددی زندگی در این شهر را انتخاب کرده اند اما بلوار شهرداری شرایط متفاوتی دارد.
این بلوار عموما قشر مرفه را در خود جای داده است و غالب افرادی که در این بخش از مهرشهر زندگی می کنند، از تمکن مالی برخوردارند. بسیاری از این افراد، ساکنین سابق تهران بوده اند که به دلایل متعدد زندگی در پایتخت را رها کرده و به مهرشهر مهاجرت کرده اند.
این شهر مردمی متمدن، عموما ثروتمند و با فرهنگ را در خود جای داده است. شاید بتوان رمز اصلی سلامت، آرامش و زیبایی را در فرهنگ درست مردمان این شهر جست و جو کرد.
حرف آخر
اگر شما نیز در جست و جوی جایی هستید که آرامش و امنیتتان را تضمین کند، می‌توانید رایگان به سایت ساکنین ساکنین ® | خرید فروش اجاره | جستجوی ملک خانه آپارتمان | فایل و بانک املاک خاص مراجعه کرده و از طریق این سایت عکس‌های بهترین آپارتمان‌ها و یا خانه‌های ویلایی این شهر را ببینید و به صورت مستقیم و بدون واسطه با مالک آن در ارتباط باشید.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا