رتبه اعتباری 15 بانک اسپانیایی کاهش پیدا کرد

  • شروع کننده موضوع !₪ ŽεüŠ ₪!
  • تاریخ شروع
!₪ ŽεüŠ ₪!

!₪ ŽεüŠ ₪!

کاربر تالار
کاربر تالار
کاربر فعال
کاهش رتبه اعتباری بانکهای اسپانیایی در حالی است که موسسه اس اند پی به تازگی رتبه اعتباری اسپانیا را یک رتبه کاهش داده و چشم انداز اقتصادی این کشور را منفی ارزیابی کرده است .


بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی همچنان منتظر اعلام تصمیم نهایی دولت اسپانیا در خصوص دریافت کمکهای مالی بین المللی هستند . بر این اساس موسسه اس اند پی رتبه اعتباری بلند مدت 11 بانک اسپانیایی و رتبه اعتباری کوتاه مدت 4 بانک این کشور را کاهش داده است .


این گزارش افزود موسسه اس اند پی رتبه اعتباری دو بانک بزرگ اسپانیا یعنی سانتاندر و بی بی وی ای را کاهش داده است . سیستم بانکی اسپانیا با کمبود 59.3 میلیارد یورو سرمایه روبرو است .دولت اسپانیا در حال بررسی شرایط دریافت وام و کمکهای مالی جدید از بانک مرکزی اروپا است .


بانک مرکزی اروپا ماه گذشته آمادگی خود را برای خریداری نامحدود اوراق قرضه و بدهی کشورهای عضو یورو اعلام کرده است .بر این اساس بحران سیستم بانکی اسپانیا تاثیر منفی زیادی بر ثبات اقتصادی و مالی این کشور داشته است و سرمایه گذاران بین المللی را به شدت نسبت به وضعیت اقتصادی این کشور نگران کرده است .


این گزارش افزود اسپانیا از سال 2009 میلادی تا کنون دو بار با رکود اقتصادی روبرو شده است . اسپانیا تا کنون 100 میلیارد یورو کمک مالی از اروپا دریافت کرده است . یک مقام آگاه اروپایی تاکید کرد من مطمئنم که اسپانیا در ماه نوامبر درخواست دریافت کمکهای مالی جدید از اتحادیه اروپا را مطرح خواهد کرد . این در حالی است که افکار عمومی آلمان، فنلاند و هلند به شدت با اعطای کمکهای مالی بیشتر به کشورهای بحران زده منطقه یورو مخالف هستند .


وزرای دارایی منطقه یورو در تازه ترین نشست خود در لوکزامبورگ اعلام کردند اسپانیا در شرایط کنونی نیازی به دریافت کمکهای مالی جدید ندارد . نرخ بیکاری اسپانیا نیز به بیش از 25 درصد رسیده است .اسپانیا با مشکلاتی در سیستم بانکی روبرو شده است که علت اصلی آن ترکیدن حباب بخش مسکن در سال 2008 میلادی است .بحران سیستم بانکی اسپانیا عامل اصلی کمبود سرمایه بانکهای این کشور است .


اسپانیا تا کنون 100 میلیارد یورو کمک مالی از اتحادیه اروپا دریافت کرده است تا به وضعیت سیستم بانکی خود سر و سامان دهد .نرخ بیکاری در بین جوانان اسپانیایی بیش از 50 درصد است .
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا