رمز موفق بودن در زندگی چیست؟

  • شروع کننده موضوع hassanseo
  • تاریخ شروع
hassanseo

hassanseo

کاربر تالار
کاربر تالار
راز پیروزی

هر توفیق بزرگی ایجاب می‌کند که مسئولیت‌پذیر باشید. در نقد نهایی، صفت مشترک تمام آدم ‌های بهتر ، توانایی در قبول مسئولیت است.
خوب یت در زندگی ضروری ه داشتن دانش بالا، ثروت زیاد، قدرت مقام اجتماعی نیست، بلکه خوب یت به مفهوم باشیم، نه دیگری. بهتر یت به مفهوم معرفت ارجحیت‌های زندگی عملکرد بر طبـق آن. بهتر یت به مفهوم ساختن امروز جهت فردایی بهتر. خوب یت، تجهیز امروز جهت فردای پربار است. موفق یت در زندگی به عوامل مختلف ی بستگی دارد.
۱) ایمان به خوب یت
فردی می‌تواند به بهتر یت برسد که خواهان آن باشد و در وجود توان رسیدن به آن را بیابد خودش را لایق رسیدن به موفق یت بداند و نسبت به تحقق آن امیدوار باشد. این امر نیاز به روی آوردن به افکار مثبت طرد افکار بد دارد.
۲) تصمیم قاطعیت
یکی از رموز خوب یت مردان بزرگ، عزم قوی عزم راسخ آنها بوده است. افرادی که از بین موانع موارد بگذرند از تندباد حوادث به سلامت ی رد شدن کنند به اهداف متعالی خود خواهند رسید. چه بسا افرادی که از امکانات خوبتر ی برخوردارند ولی به سستی عزم عدم اعتماد به نفس و عدم قاطعیت در امور، از اتخاذ تصمیم باز مانده به رکود شکست تن داده‌اند چه بسا افرادی که با وجود امکانات کم و شرایط سخت، باعزم ی راسخ و اعتماد به نفس به قله‌های رفیع خوب یت نایل گشته‌اند.
۳) پشتکار و استقامت
پیروزی خوب یت از آن افرادی است که در عرصه پیکار زندگی تسلیم موانع نشده و با صبـر شکیبایی به راه ادامه داده‌اند. می‌گویند دانش‌آموز چینی که در رشته تحصیلی خود پیشرفتی به دست نیاورده بود از شدت یاس و ناامیدی کتاب‌هایش را جمع کرد دور انداخت. در همان لحظه دید که زنی مستمند قطعه فلزی را با سختی سوهان می‌زند تا از آن سوزنی درست نماید . مشاهده این صحنه به او درسی آموزنده آموخت. او تصمیم گرفت به کلاس درس برگردد به هر قیمتی هست با قاطعیت تمام به ادامه تحصیل بپردازد. او در سایه شکیبایی در ردیف محققان شهیر عصر خود قرار گرفت.
۴) خودشناسی
یکی از راه‌های رسیدن به بهتر یت، خودشناسی است. منظور از خودشناسی، شناسایی ذوق استعداد توانایی‌هاست. از ادیسون پرسیدند: براي چه جوانان خوب نمی‌شوند؟ گفت: جهت این‌که راه خود را نمی‌شناسند در جاده دیگری گام بر می‌دارند.
یکی از دلایل شکست برخي از جوانان، در نظر نگرفتن علاقه و ذوق شخصی است. جهت مثال شخصی به درس علاقه ندارد ولی به کارهای هنری یا فنی علاقه‌مند است. با این وجود با اکراه اجبار یا متاثر شدن از دیگران به تحصیل می‌پردازد. بدیهی است در این صورت توفیق نمی‌‌یابد.
● راز خوب یت میلیونرها
افراد ثروتمند و میلیونر خودساخته، باهوش‌تر برتر از شما نیستند. ولی آنها از یک سری اسرار ویژه جهت ثروتمند شدن بهره گرفته‌اند که شما نیز می‌توانید با پیروی از آنها حداقل کسب و کار خود را رونق بخشید.
۱) رویاهای بزرگی در سر داشته باشید. افکار بزرگ، زندگی شما را متحول خواهد کرد.
۲) عکـس ویِژگزینشه از مقصد در ذهنتان اضطراب یم بکنید . هر اندازه این تصویر معین ‌تر و خاص‌تر باشد، امکان دستیابی شما به آن بیشتر خواهد بود.
۳) به گونه‌ای رفتار بکنید که گویی شما مالک کسب کارتان می‌باشید. ولو آنکه جهت شخص شرکـت دیگری کار می‌کنید. این نگرش شما بذرهای بهتر یت استقلال شغلی را در سرنوشت شما خواهد کاشت.
۴) شغل را دوست داشته باشید. چنانچه به آن علاقه‌مند نمی‌باشید، آن را رها بکنید . با «نه» گفتن به شغلی که تنها جهت پول آن را انجام می‌دهید، شغل دلخواه را همچون آهن‌ربا جذب خواهید کرد.
۵) گروه خوشفکر تشکیل دهید. با افرادی که متعهد به ایجاد یک شغل بزرگ هستند جلسه بگذارید. اندیشه‌ها ایده‌های را با یکدیگر بیان بکنید و از یکدیگر پشتیبانی بکنید .
۶) همـواره ضوابط اخلاق کاری را رعایت بکنید .
۷) پیشرفت بازبینی ی دائم بی‌وقفه در شغل را سرلوحه اعمال قرار دهید. همـواره به علم بیفزایید.
۸) به شغل به عنوان خدمت‌رسان بنگرید. کمک رساندن به افراد دیگر کسب و کار شما را رونق خواهد بخشید.
۹) از تمام جزییات ریزه‌کاری‌های شغل آگاهي یابید. این پیشه شماست.
۱۰) مترصد فرصت‌ها باشید. هر لحظه احتمـا ل دارد بر در شما بکوبد. شما آماده هستید؟
۱۱) تناسب اعضا را حفظ بکنید . ذهن توانمند، جسم نیرومندی پدید می‌آورد. بدن ضعیف معلول ذهن ضعیف است. سلامت جسمانی روحی شما اساس خوب یت شما در زندگی است.
۱۲) زندگی را اولویت‌بندی بکنید و ابتدا کارهای مهم‌تر را به انجام رسانید.
۱۳) پیش از آنچه مشتری انتظار دارد به وی خدمت ارائه دهید. این عمل اعتمادسازی کرده و مشتریان شما را بیشتر شدن می‌دهد.
۱۴) شخص منضبطی باشید. زندگی خود را از کار ‌ها افرادی که موجبات پیشرفت شما را فراهم می‌آورند، پر بکنید . کار ‌هایی که بر زندگی شما اثر بد می‌گذارند را از خود دور سازید.
۱۵) نخستین قانون متمولان پس‌انداز است. این را هیچ‌گاه فراموش نکنید.
۱۶) هر از چند برخي وقتها تنهایی را تجربه بکنید . در تنهایی به ندای درون و اندیشه‌های ذهن گوش فرا دهید و پروگرام ‌ریزی‌های خلاقانه بکنید .
۱۷) به سوی برتری گام بردارید. با کیفیت ترین را ارج دهید و به کمتر از آن قانع نباشید.
۱۸) صداقت درستکاری بهتریـن سیاست است. خود و خواسته‌های را بشناسید آنها را همـواره صادقانه بیان دارید.
۱۹) در روند تصمیم‌گیری زود عمل کرده در تغییر آنها نماید و آهسته باشید.
۲۰) شکست مورد شما نخواهد بود. تمام افکار شما می بایست بر بهتر یت متمرکز باشد، شما می بایست خوب گردید.
۲۱) در دستیابی به اهدافتان مصمم باشید. پافشاری سرسختانه اعتماد به نفس شما را تقویت کرده و شما را به پیروزی نهایی نزدیک می‌کند.
۲۲) برخلاف جریان آب شنا بکنید . هیچ‌گاه از ایده‌ها، عقاید و رویکرده ای نو نهراسید.
۲۳) به روی فرصت‌ها تمرکز بکنید نه به روی موانع.
۲۴) سه عنصر دلهره و ترس ، پشت‌گوش‌اندازی و تنبلی را از زندگی بیرون اندازید.
۲۵) به خاطر داشته باشید اکثرا افرادی که در کنار شما زندگی می‌کنند از پیشرفت ثروتمند شدن شما خشنود نخواهند شد احتمالا در این مسیر مرتبا شما را از دستیابی به اهدافتان دلسرد سازند. فقط به اهداف و مطالب جالب بیندیشید آنها را نادیده بگیرید.
۲۶) یاد بگیرید خودخواه باشید. خودخواهی به مفهوم نادیده گرفتن حقوق افراد دیگر نیست. بلکه به مفهوم ارج نهادن به خواسته‌ها آرزوهای خودتان مقدم دانستن آنها بر خواسته‌های دیگران است.
● هدف‌گذاری، رمز موفق یت در مدیریت
یکی از مهم‌ترین کارها جهت نیل به خوب یت، هدف‌گذاری برنامـه ‌ریزی برای تحقق اهداف است. چنانچه ندانیم که می‌خواهیم چه کنیم به کجا برسیم عمرمان را بیهوده تلف کرده ‌ایم نتیجه‌ای جز پشیمانی حسرت عایدمان نمی‌شود. پس خوب تر است تا دیر نشده دست به کار شویم و برای بهتر یت هدف‌گذاری برنامـه ‌ریزی کنیم.
به یاد داشته باشیم هیچ کس جز ما نمی‌تواند خوب یت ما را تضمین نماید و خداوند کریم مهربان هم آنچه را که ما تدبیر کرده ‌ایم تقدیر می‌فرماید پس سوء تدبیر را به حساب بداقبالی نخواستن خدا نگذاریم.
جهت هدف‌گذاری تاثیر گذار می بایست هفت نکته کلیدی را مدنظر قرار دهیم:
۱) داشتن عزم عزم پولادین جهت تحقق اهداف
۲) تعیین اهداف معین و واقع‌بینانه
۳) برنامـه ‌ریزی دقیق همه‌جانبه جهت رسیدن به اهداف
۴) مصرف از پشتیبانی ‌ها پشتیبانی ‌های افراد دیگر
۵) تصور تجسم دستیابی به اهداف در ذهن شادکامی‌های ناشی از آن
۶) مرور مرتب همیشگـی اهداف برنامـه ‌ها ایجاد ویرایش ات ضروری
۷) انعام دادن همیشگـی به خود جهت خوب یت‌های کوچک در راستای تحقق
● کلیدهای طلایی خوب یت
▪ خوشرو، شاداب باطراوت باشید.
▪ در سلام کردن به افراد چنانچه از شما جوان‌تر هستند یا در رده اجتماعی یا کاری پایین‌تری قرار دارند پیش‌دستی بکنید .
▪ خوش قول باشید.
▪ متعهد مسئول باشید و به آنچه که می‌گویید هر چند انجام آن جهت تان زیاد سخت پرنرخ تمام می‌شود عمل بکنید .
▪ همیشه آراسته باشید حتی چنانچه بی‌حوصله هستید.
▪ چنانچه درمورد مورد مورد بحث اطلاع دقیق مستندی ندارید بهتر است اظهارنظر نکنید هرگز برای حرفی که نزده‌اید شما را محکوم نخواهند کرد ولی اگر کلام غلط ی بگویید تاوان آن را می بایست پرداخت بکنید .
▪ انعطاف‌پذیر باشید و در مقابل موانع همچون آب روان باشید که بعد از برخورد با صخره از پای نمی‌نشیند بلکه صخره را دور می‌زند تا به هدف برسد.
▪ رفتاری یکنواخت داشته باشید تا قابل اعتماد به شمار بیایید، متزلزل و ملون نباشید.
▪ به حقوق دیگران احترام بگذارید، هر جا که به نفعتان بود چشـم ‌ها را به روی حقوق افراد دیگر نبندید.
▪ لجباز نباشید، قاطع باشید.
▪ صداقت داشته باشید، دروغ نگویید، ریا نکنید، بالاخره روزی واقعیت فاش شده شما برای همـواره اعتمادتان را نزد دیگران از دست خواهید داد.
▪ کینه بخل نداشته باشید. بهتریـن راه بخشیدن است.
▪ منصف باشید.
▪ عیب‌جو نباشید، قرار نیست تمام آدم ‌های روی زمین کاملا بی‌عیب باشند.
▪ ،بهتر حرف بکنید . هم، سخن خوب بگویید، فقط شعار ندهید وارد میدان عمل شوید.
▪ به افراد دیگر بدون چشم داشت مهر بورزید مدد برسانید. دوستی واقعی بدون چشـم داشت داشته باشید انعام کار خوب شما آرامش خاطری است که به دست می‌آورید. منتظر جواب نباشید.
▪ کم‌توقع قدردان باشید.
▪ هر جا که متوجه غلط شدید پوزش بخواهید این کار عین بزرگی و شعور شماست از ارزش‌های شما چیزی کم نخواهد شد ولی چنانچه جهت مساله غلط هزار بیاورید می‌شود هزارو غلط.
▪ پرخاشگر نباشید، زود از کوره در نروید. هرگاه حس می‌کنید که به زودی عصبی خواهید شد ابتدا نفسی عمیق بکشید از ده تا بر عکس جالب جذاب بشمارید بعد هیچ‌چیز نگویید. جواب یا تصمیم را به زمان دیگری موکول بکنید .
▪ مهربان باشید، با افراد دیگر با ملاطفت مدارا عمل بکنید . در بانک دل‌های افراد دیگر حساب جاری مادام‌العمر باز کرده بعد چک بکشید.
▪ امانتدار باشید.
▪ همنشین خوبتر را از بین بهتر ان انتخاب بکنید تا به عقل و دین شما بیفزاید.
● رموز خوب یت
در این سری به پنج قاعده کلیدی بهتر یت تضمینی در تمام صحنه‌های زندگی اشاره می‌کنیم. قاعده‌هایی که چنانچه به درستی درک شوند با همت، پشتکار سماجت داخلی اشویِژگزینشه پیگیری اجرا شوند می‌توانند خوب یت تضمینی آن اشویِژگزینشه را در حوزه‌ای از زندگی باعث شوند:
▪ قاعده اول
چنانچه به این نتیجه رسیده‌ایم که کاری بایستی انجام شود‌، پس بدون هیچ بهانه‌جویی معطلی با جدیت کمر همت ببندیم که آن کار انجام شود.
▪ قاعده دوم
کاری که می بایست انجام شود را همین الان انجام بدهیم.
▪ قاعده سوم
خیلی مهم نیست که از کاری که می بایست انجام شود خوشمان بیاید یا خوشمان نیاید چون باید انجام شود پس در هر حالت روحیه‌ای که باشیم با جدیت، سرسختی یکدندگی تمام آن کار را انجام می‌دهیم.
▪ قاعده چهارم
زمان ی کار انجام شد آرام نمی‌گیریم به این می‌اندیشیم که کار بعدی که باید حتمـا انجام شود کدام است.
▪ قاعده پنجم
سراغ قاعده اول می‌رویم.
 
D

developzoom

کاربر تالار
کاربر تالار
عالی بود مرسی دوست عزیز :khansariha (8):
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا