روش جمع بندی کنکور

  • شروع کننده موضوع mohamad139400
  • تاریخ شروع
M

mohamad139400

کاربر تالار
کاربر تالار
روش جمع بندی کنکور

این احساس که مطالب را فراموش کرده اید، حس مشترک تمام داوطلبان کنکور است.


اول اینکه بسیاری ا ز مطالب درون ذهن شما فراموش نشده اند، تنها انسجامشان را از دست داده اند و در میان هزاران مطلب دیگر گم شده اند. حالا وقتش است که شما گمشده ها را پیدا کنید. یک راه این است که برای هر درس درخت دانش رسم کنید، به این شکل که سعی کنید در مورد هر درس ابتدا اسامی فصل ها را به یاد بیاورید و بعد زیرفصل ها را اضافه کنید، می توانید بعد از اینکه خودتان سعی تان را کردید، از فهرست کتاب هایتان کمک بگیرید، این کار منجر به منسجم شدن و سامان گرفتن کلی مطالب در ذهنتان می گردد. پس از آن با رعایت نکاتی که در ادامه ذکر خواهد شد، برنامه ای برای مرور دروس تنظیم کنید. مطمئن باشید پس از مروز مطالب حس تسلط بیشتری خواهید داشت. دوم اینکه شما قرار است در کنکور بازیابی کنید نه یادآوری. اگر در تست زنی مشکل ندارید و تنها در برابر حجم زیاد مطالب نمی توانید آن را به یاد بیاورید، نگران نباشید. درتست آنها را به خاطر خواهید آورد. سوم اینکه اگر واقع بین باشیم شاید بعضی مطالب هم در ذهن شما خوب حک نشده است به هر دلیلی، انتظار ندارید که به همه تست ها پاسخ دهید و کل مطالب را به خاطر بیاورید. با این نگرانی که هیچ چیز یادم نیست، فقط وضعیت را بدتر می کنید و اضطرابتان را بالاتر می برید. مرور برای همین مواقع است. شما تنها وظیفه تان در این دوران مرور و مرور و مرور است.

تصور نکنید اگر از مرور نهایی صحبت می کنیم به معنی این است که دیگر نمیتوانید به جمع بندی ای که تا امروز درگیرش بوده اید ادامه دهید.

در این زمینه بهتر است با مشاورتان مشورت کنید که بسته به وضعیت شما، اینکه چه مباحثی باقی مانده، تسلط شما بر مطالب جمع بندی شده چقدر است، در آزمون جامع از پس آنهایی که جمع بندی کرده بودید برآمدید که نگران مباحث مرور نشده هستید؟ همه اینها در تصمیم گیری اینکه هنوز به جمع بندی ادامه دهیم یا به دوره نهایی بپردازیم دخیل است.

توصیه می شود مرور نهایی را همراه با تست زنی انجام دهید و روی تست هایی که مشکل دارید تمرکز کنید نه اینکه دوباره از اول کتاب یا جزوه شروع به مطالعه کنید. روزهایتان را به دو نیمه تقسیم کنید.

در نیم روز اول در شرایط کاملا شبیه سازی شده، لباس بپوشید، پشت میز بنشینید، زمان بگیرید و هر بار به ترتیب از آزمون های جدید به قدیم، از خودتان آزمون بگیرید، سپس در نیم روز بعد آزمون را بررسی کنید، اشکالات را در بیاورید و طبق آن برنامه مطالعه را مشخص کنید. مثلا اگر در تستی از مبحث سنجش شخصیت در بالینی مشکل داشتید مرور این مبحث برنامه آن روزتان خواهد بود. (می توانید برای هر درس، در درخت دانشی که برای خودتان رسم کرده اید، قسمت هایی که باید مجددا مرور شوند را علامت بزنید و بر اساس آن برنامه مطالعه تان را مشخص نمایید). همچنین سعی کنید کل گزینه ها را بررسی کنید و با استفاده از گزینه ها مرور کنید. مثلا اگر از شما پرسیده کدام نمره در آزمون MMPI نشانه دروغ گویی مراجع است، شما علاوه بر گزینه درست مرور کنید که باقی گزینه ها اشاره به چه چیزی داشت؟ خلاصه اینکه این نوع مطالعه علاوه بر رفع اشکالات شما و تمرکز بیشتر بر آنها، دوره را روی مهم ترین مباحثی که در سال های اخیر از آنها سوال بوده است پیش خواهد برد.

سعی کنید، در ماه آخر لااقل یک بار، تست های آزمون های آزمایشی را که غلط پاسخ داده اید و یا بی پاسخ گذاشته اید را دوباره پاسخ دهید.

این ها بین انبوه تست ها، مروارید هایی بین شن ریزه ها هستند، شما زحمت زیادی برای پیدا کردن این مروارید ها کشیده اید، قدرشان را بدانید. بنابراین قطعا ارزش خواهد داشت که ساعاتی را صرف تحلیل آزمون های آزمایشی کنید.

توجه به تغذیه، میزان کافی خواب، تنظیم ساعات خواب و بیداری برای هشیاری حداکثری در زمان کنکور، صرف دوره هایی برای خود جهت آرام سازی، و خلاصه توجه به وضعیت جسمی و روانی خودتان بسیار اهمیت دارد و مطالعه نباید شما را از این امور مهم غافل کند.
منبع : مشاوره تحصیلی سبزتدریس
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا