اختصاصی روش های قلمه زدن درختان

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
با سلام؛
شاید دوست داشته باشید مانند خیلی از باغبان های زحمتکش و صبور درختی داشته باشید که چند نوع میوه داشته باشه ... این مهم دور از دسترس نیست و فقط به شناخت کافی از درختان و البته روش های قلمه زدن نیاز دارید . در این ارسال از پرشین بکس روش های قلمه زدن درختان رو مورد بررسی قرار میدیم .

روش اول - جوانه زدن :

1. درخت میزبان و درخت میهمان را انتخاب کنید : برای قلمه زدن باید یک شاخه ی سالم و بدون مریضی را انتخاب نمایید تا درصد موفقیت شما بیشتر شود . در روش جوانه زدن درختی باید انتخاب شود که پوست آن به راحتی و بدون مشکل کنده شود . اگر درختی انتخاب شود که پوست آن به سختی کنده شود و یا پوستی ضخیم داشته باشد نمیتوان روش جوانه زدن را به خوبی برای قلمه زدن اجرا کرد . شما باید در درخت میزبان همانند تصویر زیر یک جای مناسب برای قلمه زدن انتخاب نمایید .

*روش جوانه زدن معمولا برای درختان میوه مورد استفاده قرار می گیرد .


2. حالا باید جوانه ای را از درخت میهمان انتخاب کنید و برای بریدن آن قسمت آماده شود . با یک کاتر جوانه را به آرامی و با دقت برش دهید . دقت داشته باشید که 2 سانتی متر بالاتر و حدود 3 سانتیمتر پایینتر جوانه را هم جدا نمایید تا برای قرار دادن در درخت میزبان مشکلی پیش نیاید .


3. بعد از جدا سازی جوانه باید به سراغ ساقه ی میزبان بروید و یک برش T شکل بر روی آن ایجاد نمایید تا جوانه به خوبی در آن جای بگیرد . دقت داشته باشید که زیاد به کاتر فشار نیاورید ، زیرا این کار باعث صدمه دیدن ساقه ی میزان شده و احتمال شکست خوردن پیوند را به وجود می اورد .


4. حالا باید جوانه ای که در مرحله های قبل برش داده اید را درون این برش T شکل قرار دهید . این کار را با دقت بالا و بدون اسیب دیدگی به ساقه و جوانه انجام دهید .


5. در این مرحله باید با احتیاط کامل جوانه را به ساقه ی میزبان گره بزنید . این کار را با دقت کامل انجام دهید و تمامی منافذ را بپوشانید .


6. تبریک ! شما توانستید یک درخت را با موفقیت قلمه بزنید . اما این پایان کار نیست باید صبر کنید تا نتیجه ی کار خود را ببینید . در صورتی که نتیحه ی کار شما مثبت بود باید ادامه ی ساقه ی میزبان را قطع نمایید تا مسیر رشد جوانه ی قلمه زده شده هموار شود . در مدت قلمه زدن آبیاری منظم و دقیق را فراموش نکنید ...


روش های بعد در ارسال های بعد :)
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا