ریست کردن چیپست شمارنده برگه در پرینتر سامسونگ scx-4300

  • شروع کننده موضوع P4NISh3R
  • تاریخ شروع
P4NISh3R

P4NISh3R

Comming soon...
مدیر بازنشسته
یکی از پرینترهای پرفروش شرکت سامسونگ مدل SCX-4300 است. اصول کار این پرینتر استفاده از قابلیتی به نام شمارنده برگه (Counter Pager) است. به طوری که هنگامی که پرینتر به شماره برگه ای که توسط شرکت سازنده در آن برنامه ریزی شده است برسد چراغ آن قرمز شده و پیغام خطای Toner Empty ظاهر می شود و دیگر امکان پرینت گرفتن نیست. این پیغام به منزله به پایان رسیدن جوهر پرینتر است، اما با شارژ مجدد جوهر، همچنان پیغام Toner Exhausted Replace Toner بر روی صفحه نمایشگر پرینتر ظاهر می شود. برای حل این مشکل بایستی شمارنده برگه را صفر کرد. اطلاعات مربوط به شمارنده برگه در چیپست حافظه ای درون پرینتر قرار دارد. یکی از راه حل ها خرید چیپست شمارنده از بازار و جایگزینی آن است. این راه حل به دلیل کم یاب بودن این چیپست و همچنین گران بودن آن اصلاً به صرفه نیست. اما راه حل دیگری وجود دارد که معمولاً متخصصین پرینترها از آن استفاده می کنند و آن ریست کردن چیپست شمارنده پرینتر به صورت نرم افزاری است. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه انجام این کار بپردازیم.

پیش از هر کاری اطمینان پیدا کنید درایور پرینتر به درستی بر روی ویندوز نصب شده و کامپیوتر دستگاه شما را به درستی شناخته باشد. همچنین پرینتر در طی عملیات روشن و متصل به برق بوده و اتصال پرینتر و کامپیوتر از طریق پورت USB برقرار باشد.
در ابتدا برنامه مخصوص این کار را از لینک زیر دانلود نمایید:
http://www.tarfandestan.com/files/scx4300fw113.zip
پس از دانلود فایل، آن را در درایو C از حالت فشرده خارج کنید تا پوشه scx4300fw113 در ریشه درایو C قرار بگیرد (به صورت c:\scx4300fw113).
اکنون در منوی Start عبارت cmd را وارد کنید و Enter بزنید (در ویندوز XP این کار را بایستی در Run انجام دهید).
در محیط Command Prompt ابتدا دستور زیر را وارد کرده و Enter بزنید:
cd c:\scx4300fw113
سپس دستور زیر را وارد نمایید و Enter بزنید:
fix4300.exe FIX_SCX4300_V1.13_Fact_romdl.hd
خواهید دید که جملاتی با تیتر «Samsung scx4300 firmware v1.13 fix program» ظاهر می شود.
موقتاً کامپیوتر را به همان حال رها کرده و به سراغ پرینتر بروید. سپس دکمه های زیر را سریع و بی وقفه بر روی پرینتر فشار دهید (در طی کل عملیات فشردن کلیدها از چپ به راست انجام می شود):
► Menu Copies ◄ ► Menu
در صورتی که این کار را به درستی انجام دهید پیغام Ready TECH بر روی نمایش گر پرینتر ظاهر می شود.
اکنون کلیدهای زیر بر روی پرینتر فشار دهید:
Menu OK ► ► OK OK
اکنون پرینتر شما آماده دریافت اطلاعات جهت ریست است و پیغام Data Receiving بر روی صفحه ظاهر شده است.
حال مجدد به سراغ کامپیوتر رفته و دستور زیر را در محیط CMD وارد نمایید:
usbprns2.exe FIX_SCX4300_V1.13_Fact_romdl.hd
پیغام Downloding بر روی صفحه ظاهر شده و به Download complete ختم می شود.
حدود یک دقیقه صبر کنید تا پرینتر اطلاعات را دریافت کرده و آماده شود. اکنون با فشردن دکمه های زیر بر روی پرینتر می توانید شمارنده برگه را ریست نمایید:
► Menu Copies ◄ ► Menu
چند لحظه صبر کنید. سپس دکمه های زیر را فشار دهید:
Menu OK ► ► OK OK
چند لحظه صبر کنید و نهایتاً دکمه Back را فشار دهید.
کار تمام است. اکنون می توانید پرینت صفحات را از سر بگیرید. در صورتی که مجدد این مشکل پیش آمد با طی این مراحل می توانید مجدد پرینتر را ریست کنید.
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا