زنگ خطر: از هر آژانسی تور نخریم!

L

lastfroum

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
39df72df0eed2d1264b8e6745963e9ce.jpg


یکی از شایع ترین روش های کلاه برداری در ایران از جانب برخی از آژانس های هواپیمایی صورت می گیرد. به خصوص در ایام نوروز و با توجه به اینکه اکثر مسافران، تور ها را از چند ماه قبل پیش خرید می کنند مبلغ زیادی تا نزدیک های عید نوروز به حساب آژانس ها واریز می گردد به خصوص آژانس های چارتر کننده که این مبلغ قابل توجه است.

بنابراین توصبه اکید می شود در خرید تورها نهایت دقت را داشته باشید. خصوصا در خرید تورهای خارجی و گران قیمت و لوکس. این مسئله در مورد تورهای داخلی با ریسک کمتری همراه است. مثلا همین تور کیشبا توجه به نرخ به نسبت ارزانتر و دسترسی مسافر به مراکز قانونی در جزیره و ایران احتمال از دست رفتن سرمایه و تقلبی بودن تور کمتر است. در مورد سایر تورهای داخلی همانند تور مشهد و تور قشم نیز این امر صدق می کند.

اگرچه سابقه کلاه برداری در مورد همین تورهای داخلی نیز کم نبوده است. اما این خطر متوجه بیستر تور های خارجی مانند تورهای شرق آسیا نظیر تور تایلند یا تورهای اروپایی است و بارها اتفاق افتاده که تعدادی مسافر و بعضا گروه کثیری از مسافران در فرودگاه و کشورهای دیگر آواره شده اند! در ادامه با ماه همراه باشید تا برخی نکات جهت راهنمایی در انتخاب تور مطمئن را خدمت شما عرض کنیم:

  1. ترجیحا به صوت حضوری تور را خریداری نمایید و از خرید به صورت تلفنی خودداری کنید. دلیل این امر اطمینان از اینست که از آژانس خرید کرده اید و شخص به اسم آژانس کلاهبرداری نکرده است.
  2. به قیمت تور توجه لازم را داشته باشید. قیمت بیش از اندازه پایین تور به شدت مشکوک است.نرخ تورها همانند کالا نرخ یکنواخت و نوسان کمی دارد!
  3. مدارک دریافتی شامل بلیط هواپیما و واچر هتل حتما با سربرگ و مهر آژانس باشد تا در صورت هر گونه تخلف و مشکل با سند و مدرک به سازمان گردشگری و مراجع قضایی مراجعه کنید.
  4. از آژانس هایی که در سایت های مرجع گردشگری تبلیغات دارند (مانند برای تورهای داخلی)ترجیحا تور خریداری شود چراکه احراز صلاحیت این آژانس ها قبلا از سوی مدیریت وبسایت ها بررسی و تایید گردیده است.
  5. لیست اسامی مسافرها برای هتل معمولا روز قبل از ورود مسافر فرستاده می شود و برای هواپیمایی 2 الی 3 ساعت قبل از پرواز. بنابراین در صورت تماس با هتل و ایرلاین و مشاهده عدم وجود نام مسافر نگران نباشید و این مسئله به معنی کلاه بردار بودن آژانس مذکور نیست.
  6. توصیه می شود در صورت امکان قبل از خرید تور با هتل مورد نظر تماس حاصل نمایید و از آژانسی که تور خریداری شده است کسب اطلاعات کنید!
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا