ساخت گلوله با تری دی مکس

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
کلمه ( Bullet یعنی گلوله) از کلمه فرانسوی به نام boulette به معنی گوی کوچک گرفته شده است. به همین خاطر گلوله های اولیه به شکل گوی های کوچک سربی بوده اند. اما گلوله ای که ما قصد داریم در این مقاله شرح ساخت آن را بیان کنیم, از نوع کنونی گلوله ها میباشد که برخلاف باطن زشت آن, ظاهری زیبا دارد.

در این مقاله سعی داریم گلوله ای مانند آنچه در تصویر میبینید، ایجاد کنیم:


13.jpg




1: اول از همه میخواهیم تیر گلوله را درست کنیم. پس با استفاده از Spline ها شکلی مانند شکل زیر درست کنید.


14.jpg



۲: حال یک (Lath (Modifier به شیئ خود بیافزایید و مقدار Segment ها را به ۱۶ تغییر دهید. اگر نتوانستید شیئی مشابه آنچه در تصویر میبینید، به دست آورید پس با کلیک کردن بر روی Min/Center/Max در قسمت تنظیمات Lath، سعی کنید مشابه آن در تصویر میبینید درست کنید.

15.jpg




۳: حال مادیفایر Meshsmooth را به شیئ خود افزوده و مقدار Iterations را به ۲ افزایش دهید.


16.jpg




۴: اکنون باید پوکه گلوله خود را ایجاد کنیم، پس با استفاده از Spline ها سعی کنید چنین شکلی درست نمایید:


17.jpg




۵: مانند تیر گلوله، یک مادیفایر Lath به این شیئ خود نیز بیافزایید و مقدار Segments را به ۱۶ تغییر دهید.

18.jpg


۶: به شیئ خود یک مادیفایر دیگر، این بار Edit Poly بیافزایید. سپس به زیر مجموعه Edge رفته و خطوطی که در شکل به رنگ قرمز مشخص شده اند را انتخاب و آن ها را کمی Chamfer کنید.

19.jpg



۷: حال به زیر مجموعه Polygon رفته و بدنه اصلی گلوله را با استفاده از ابزار Cut به سه قسمت برش دهید. در صورت تمایل میتوانید به جای استفاده از ابزار Cut از ابزار Slice Plane برای این کار استفاده نمایید.


20.jpg


۸: در نهایت قسمت های پایینی پوکه را مقداری Chamfer کنید.


21.jpg


۹: مادیفایر Meshsmooth را به این شیئ نیز بیافزایید و مقدار Iterations را به ۲ افزایش دهید.

22.jpg



۱۰: حال بذارید در قسمت های پایینی گلوله تمرکز بیشتری کنیم.

23.jpg


۱۱: یک استوانه (Cylinder) را با ۱۶ Segments درست کنید. سپس آن را درست در جایی که در تصویر مشخص شده قرار دهید. لبه ها را نیز کمی Chamfer کنید.

24.jpg


۱۲: مادیفایر Meshsmooth را با مقدار Iteration بر روی ۲ بدان بیافزایید.

25.jpg


۱۳: حال میخواهیم جزییات بیشتری به گلوله خود بدهیم. پس یک متن (Text) درست کرده و حرف O بزرگ را در آن تایپ کنید.

26.jpg


۱۴: بدان یک مادیفایر
Extrude افزوده و مقدار Extrude را در تنظیمات آن، به یک مقدار شایان توجه افزایش دهید.

27.jpg


۱۵: حال دو شیئ متنی دیگر درست کنید. برای یکی دوباره از حرف بزرگ O و برای دیگری از عدد ۲ استفاده نمایید. همچنین فراموش نکنید که به هر کدام از آنان یک مادیفایر Extrude با همان مقدار قبلی بیافزایید. سپس آنان را مانند تصویر زیر در جای مناسب قرار دهید.

28.jpg


۱۶: پوکه گلوله را به همراه سه متن انتخاب کرده و آنان را به Editable Poly تبدیل کنید. سپس سه شیئ متن را با هم بچسبانید (Attach). برای این کار یکی از سه شیئ متنی را انتخاب کرده و به قسمت تنظیمات Editable Poly بروید. حال بر روی دکمه Attach کلیک کرده و سپس بر روی دو شیئ متنی دیگر کلیک کنید. حال هر سه متن ما با هم ترکیب شدند.
پوکه را انتخاب کرده و به
Create > Compounds > Boolean بروید. با تنظیمات جدیدی رو به رو خواهید شد. در قسمت Operation گزینه Cut و سپس Refine را بر گزینید. بعد بر روی دکمه Pick Operand B کلیک کرده و سپس شیئ متنی را انتخاب کنید.


29.jpg



30.jpg





۱۷: حال باید چیزی مشابه این تصویر داشته باشید:




31.jpg




۱۸: از آنجایی که نوع پوکه گلوله به یک Boolean تبدیل شده، پس بدان یک Editable Poly بیافزایید. به زیر مجموعه Polygons رفته و خواهید دید که سه حرفی که به پوکه چسبانیده اید، در حالت انتخاب قرار دارند. آنها را به طرف درون کمی Extrude کنید.




32.jpg

هم اکنون عمل Modeling گلوله به اتمام رسید و تنها چیزی که مانده این هست که یک Material خوب برای آن درست کنید.

33.jpg

 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا