سامسونگ و SK Telecom فناوری ۵G را به MWC 2015 می آورند

KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
xsamsung-galaxy-logo-2-645x362.jpg.pagespeed.ic.o0A1_93UpY.webp


تا معرفی سامسونگ گلکسی S6 چند روزی بیشتر باقی نمانده و گویا این اسمارت فون می آید تا به ستاره ی نمایشگاه MWC بدل شود؛ اما گویا گلکسی جدید، تنها موردی نیست که سامسونگ در طول نمایشگاه به آن خواهد بالید.

آنطور که مشخص گشته، شرکت سامسونگ به همراه سرویس دهنده ی مخابراتی کره ای به نام SK Telecom قصد دارند تا نتیجه ی همکاری خود در خصوص فناوری ۵G را در طول MWC به نمایش بگذارند.

گفته می شود سرعت این سرویس به ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه می رسد؛ سرعتی که هنوز برای هیچ دستگاهی حتی تعریف هم نشده اما در هر صورت سامسونگ به همراه همکار کره ای اش تصمیم گرفته اند تا پیشرفت های خود در این فناوری را به رخ سایرین بکشند.

انتقال داده در سرویس های ۵G، از طریق فرکانس امواج میلیمتری (millimeter wave) صورت خواهد گرفت که این امواج از فرکانس های بالاتر از ۶گیگاهرتز استفاده می کنند. این مقدار، بالاتر از فرکانس به کار رفته در تلفن های همراه و دستگاه های WiFi فعلی بوده و البته دارای نقاط مثبت و منفی خود نیز است.

فرکانس های امواج میلیمتری معمولا به ارتباطی بدون مانع نیازمندند؛ پس زمانی که کاربر در محیط داخلی یک ساختمان قرار می گیرد و یا حتی در فضای بیرون، موبایل را در جیب خود بگذارد، ارتباط قطع خواهد شد. اما گویا هر دو شرکت کره ای راه حلی برای این مشکل یافته اند.

آنها از سرویسی به نام «پرتوساز سه بعدی» (یا ۳D beamforming) استفاده کرده اند که اجازه می دهد موقعیت مکانی کاربر به شکل دقیق اندازه گیری شده و از طرف سرویس دهنده، سیگنال ضعیفی به سوی کاربر فرستاده شود تا کاربر بتواند همچنان ارتباط خود را حفظ نماید. این ایده صرفا در محل هایی به شکل درست انجام خواهد شد که دسترسی به شبکه ی ۵G به شکل قوی، از سوی سرویس دهنده پوشش داده شود.

گفته می شود که شرکت سامسونگ به همراه SK Telecom، قصد دارند تا برای اولین بار تکنولوژی ۵G را در سال ۲۰۲۰ به عموم عرضه نمایند.


منبع : دیجیاتو
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا