سرطان ریه در میان غیر سیگاری ها رو به افزایش است

Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار
پژوهشگران علوم پزشکی در کشور فرانسه می گویند نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که سرطان ریه در میان زنان و افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند رو به افزایش است.به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، سرطان ریه از انواع سرطان های مرگ آور میـبـاشد که هر سـاله تـعـداد زیـادی را به کـام مـرگ مـی برد. آمـار نشـان مـیــدهد که قربانیان سرطان های سینه، پروستات و روده رویـهـم کـمـتر از تعداد قربانیان سرطان ریه هستند. تقریبا ۶۰ درصد بیماران را مردها تشکیل می دهند و ۳۳ درصد از کـل دلایــل مـرگ و مـیـر مـردها از سـرطـان، سـرطـان ریــه می باشد.
پژوهشگران دانشکده پزشکی یکی از دانشگاه های فرانسه ۷۶۱۰ بیمار مبتلا به سرطان ریه را در سال ۲۰۱۰ مورد بررسی قرار دادند.
یافته های آنها نشان داد که ۹/۱۱ درصد افراد غیر سیگاری در سال ۲۰۱۰ به سرطان ریه مبتلا شده اند که این رقم با ۹/۷ در سال ۲۰۰۰ قابل مقایسه است .
در طول این دهه تعداد زنان غیر سیگاری مبتلا به سرطان ریه از ۱۶درصد به ۴/۲۴ درصد افزایش یافته است.
بر اساس این تحقیق سرطان ریه در میان زنان سیگاری در طول این دهه تغییر اندکی داشته و حدود ۶۵ درصد بوده است. این رقم در میان مردانی که سیگار می کشیدند کاهش و در میان مردانی که هرگز سیگار نمی کشیدند ، افزایش داشته است.
دکتر ˈکریستل لوشرˈ پژوهشگر ارشد این تحقیق می گوید: تحقیقات بیشتری در زمینه افزایش سرطان ریه در میان افراد غیر سیگاری مورد نیاز است.
نتایج این تحقیق روز گذشته در کنگره سالانه انجمن اروپایی بیماری های تنفسی در وین ارایه شد.
متاسفانه سرطان ریه در مراحل ابتدایی هیچ نشانه ای از خود بروز نمی دهد و اغلب، بیماران زمانی به پزشک مراجعه می کنند که سرطان در مراحل پیشرفته قرار دارد. با این حال آگاهی از نشانه های شایع این بیماری سبب می شود که این سرطان مهلک در ابتدایی ترین و درمان پذیرترین مرحله ممکن تشخیص داده شود.
شایع ترین نشانه سرطان ریه، سرفه است که در صورت تهاجم تومور به لایه پوشاننده مجاری تنفسی به وجود می آید. با این حال، علایم زیر هم می توانند نشانه وجود یک توده در ریه باشند.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا