سفر تاریخی SpaceX به ایستگاه بین المللی فضایی

  • شروع کننده موضوع Sajjad MT
  • تاریخ شروع
Sajjad MT

Sajjad MT

گنده تالار!
مدیر بازنشسته
1.jpg

امروز یک روز تاریخی برای صنعت فضانوردی است. چرا که شرکت SpaceX یک کسپول فضایی حاوی نیم تُن تجهیزات را به ایستگاه فضایی ارسال می کند. اما چرا این یک عمل تاریخی به حساب می آید؟ به خاطر اینکه برای نخستین بار است که یک شرکت خصوصی این کار را انجام می دهد.

تا به حال این عمل فقط توسط موسسه های بزرگ فضایی مانند ناسا و Esa انجام می شده و حالا بخش خصوصی به جایی رسیده که می تواند این وظیفه را بر عهده بگیرد.

پرواز این کپسول توسط راکتی به نام Falcon 9 انجام می شود که این راکت هم توسط شرکت SpaceX طراحی و ساخته شده است و قرار است حدود ظهر امروز به وقت ایران این راکت از ایستگاهی در فلوریدا به فضا پرتاب شود.

مدیر شرکت SpaceX می گوید شکی وجود ندارد که این یک پرواز تاریخی است. فقط چهار کشور یا گروه تا به حال به ایستگاه بین الملی فضا متصل شده اند: اروپا، روسیه، آمریکا و ژاپن. حالا یک شرکت خصوصی هم این امکان را پیدا کرده که به این جمع بپیوندد.

169.jpg

فضاپیمای دراگون خودش را تا ده متری ایستگاه بین المللی فضایی می رساند و آنجا توسط یک بازوی رباتی که توسط فضانوردان کنترل می شود، گرفته شده و به ایستگاه متصل خواهد شد.

این بخشی از برنامه ناسا است برای اینکه بعضی از وظیفه های خودش را به بخش خصوصی منتقل کند. ناسا برای موفقیت این پروژه حدود ۸۰۰ میلیون دلار بودجه به شرکت SpaceX راهی کرده است. این شرکت حدود ۱.۶ میلیارد دلار ارزش دارد و قرار است فضاپیمای دراگون ۱۲ پرواز به ایستگاه بین المللی داشته باشد.

فعلا این فضاپیما فقط بار حمل می کند اما این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک مسافران را هم به فضا ببرد. هم اکنون بلیط سفر به فضا ۶۰ میلیون دلار قیمت دارد. اما این شرکت می گوید تا سال ۲۰۱۵ قیمت سفر به فضا تنها ۲۰ میلیون دلار خواهد بود. بنابراین شاید بخواهید یک صندلی رزرو کنید؟
 
Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
پاسخ : سفر تاریخی SpaceX به ایستگاه بین المللی فضایی

آره البته بگم که خود ما هم در این زمینه فعالیت های زیادی داشتبم و به زودی سفینه ما هم آماده پرتاب به فضا برای ایجاد ایستگاه فضایی خواهد شد ؛ اینها اینم عکسهاش که کاملا گویا هستند :


1.jpg

3.jpg

(شوخی بود)
4.jpg
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا