سنجاق کردن فایل ها و پوشه ها به منوی Start ویندوز 7

ARMIN002

ARMIN002

پدر جد تالار !
مدیر بازنشسته
همان طور که می دانید در ویندوز 7 با راست کلیک بر شورتکات های صفحه ی دسکتاپ و همچنین فایل های اجرایی می توان با انتخاب گزینه ی Pin to Start Menu آن ها را به منوی Start ویندوز اضافه و یا به اصطلاح سنجاق کرد. اما در صورتی که بر روی سایر فایل ها و یا پوشه ها راست کلیک کنید خبری از این گزینه نیست. در این ترفند به نحوه ی سنجاق کردن کلیه فایل ها با هر فرمتی و همچنین کلیه پوشه ها به منوی Start ویندوز 7 خواهیم پرداخت. این کار از دو روش قابل انجام است.

راه اول
این راه بسیار آسان است. کافی است فایل یا پوشه ی مورد نظر را به وسیله ی ماوس بگیرید و سپس آن را بکشید و بر روی منوی Start رها کنید.
اکنون با کلیک بر روی دکمه ی Start و نمایش منوی Start خواهید دید که فایل یا پوشه ی مورد نظر سنجاق شده است.

راه دوم
از طریق این روش می توانید گزینه ی Pin to Start Menu را به منوی راست کلیک تمام فایل ها و پوشه ها اضافه کنید تا از این پس بتوانید به راحتی این فایل ها و پوشه ها را به منوی Start اضافه نمایید.
ابتدا در منوی Start عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.
در پنجره ی ویرایش گر رجیستری به مسیر زیر بروید:
HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\ShellEx\ContextMenuHandlers
اکنون بر روی ContextMenuHandlers راست کلیک کرده و New > Key را انتخاب کنید.
نام این کلید جدید را {a2a9545d-a0c2-42b4-9708-a0b2badd77c8} قرار دهید.
تغییر بلافاصله اعمال خواهد شد.
اکنون بایستی به هنگام راست کلیک بر روی فایل ها و پوشه ها کلید Shift را نگه دارید تا گزینه ی Pin to Start Menu در منوی راست کلیک فایل ها و پوشه ها نمایان شود. شما می توانید با کلیک بر روی آن، فایل یا پوشه را به منوی Start سنجاق کنید.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا