سند ملی «فنون فیروزه تراشی» رونمایی شد

!₪ ŽεüŠ ₪!

!₪ ŽεüŠ ₪!

کاربر تالار
کاربر تالار
کاربر فعال
سند ملی فنون فیروزه تراشی در چهارمین همایش ملی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و نخستین جشنواره ملی فیروزه روز پنجشنبه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد رونمایی شد.


به گزارش خبرنگار علمی ایسنا دکتر سید مجتبی خیام نکویی، معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این همایش با تاکید بر ایجاد نگاه ویژه به سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور در دوران تحریم، خام فروشی است و خام فروشی فیروزه و دیگر سنگ های قیمتی سبب خروج ارزش افزوده از کشور می شود.


معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور بااشاره به این که ظرفیت عظیم انسانی و غیر انسانی به مدیریت صحیح و کارآمد در جهت توسعه  یافتگی نیاز دارد، عنوان کرد: جامعه ای به اهداف عالی خود می رسد که خودآگاهی و انسجام در میان تمام افراد آن نهادینه شود.


خیام نکویی از منابع غنی و خدادادی در کشور سخن گفت و اظهار داشت: ظرفیت بالقوه انرژی خورشیدی، تنوع پوشش گیاهی، منابع غنی خاک و آب و مراکز تاریخی و دیدنی متنوع کشور، جایگاه ویژه ای در صحنه بین المللی به ایران اختصاص داده است.


وی گفت: امروز در کشور بیش از 8 هزار گونه گیاهی داریم که حدود 3 هزار از این گونه ها گیاهان دارویی است.


خیام نکویی به تشکیل کانون هماهنگی دانش و صنعت با تأکید مقام معظم رهبری در سال 85 در جهت تقویت حلقه ارتباطی میان دانشگاه و صنعت اشاره کرد و افزود: اتخاذ تدابیر صحیح در استفاده بهینه از منابع خدادادی و انسانی و هماهنگی دانش و صنعت از اهداف عالی کانون هاست.


معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه بخش های مرتبط و دستگاه های اجرایی در حوزه اقتصاد سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی باید تعامل داشته باشند تا بتوان آنها را به فرآورده هایی با ارزش افزوده بالا تبدیل کرد؛ اظهار کرد: منابع انسانی و غیر انسانی کشور باید با ایجاد همگرایی، هم افزایی را در این حوزه ارتقا دهند تا ارزش افزوده بالای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در داخل کشور را شاهد باشیم.


وی تصریح کرد: تبدیل علم به فناوری، تبدیل فناوری به صنعت و تبدیل صنعت به تولید ثروت باید در رأس اهداف قرار گیرد و از دستاوردهای مهم ستادهای فناوری راهبردی کانون هماهنگی دانش و صنعت اقتدارآفرینی و ورود فناوری ها به زندگی مردم است.


خیام نکویی از رشد سریع ایران در زمینه تکنولوژی سطح بالا (های تک) سخن گفت و اضافه کرد: این رشد باعث ایجاد اشتغال و کار آفرینی می شود و دستیابی به اهداف عالی در بازارهای جهانی را ممکن می سازد.


وی براستفاده مفید از ایده های ناب جوانان در عرصه اقتصاد مقاومتی تاکید و عنوان کرد: در تحریم ها باید، بروز شکوفایی جوانان را شاهد باشیم، دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و کانون هماهنگی دانش و صنعت باید به طور جدی از ایده های ناب و کارآمد جوانان حمایت کنند.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا