سنگ سیاه perfect stone

King Of War

King Of War

The DestroyerOf Darkness
کاربر تالار
سخت ترین کار این است که بخواهید در بازاری که همه یک تبلت معرفی کرده اند و می خواهند دل کاربران را به دست آورند، یک تبلت جدید معرفی کرده و کاربران را براي خريد آن قانع کنید. این کاری است که شرکت Perfect که در بازار کیس، منبع تغذیه، بلندگو، صفحه کلید و ماوس حضور دارد، تصميم به انجام آن دارد. خوشبختانه فرصت کوتاهی پیش آمد تا بتوانیم قبل از ارائه این تبلت اندرویدی به بازار از نزدیک به آن نگاهی انداخته و با قابلیت های این محصول جدید آشنا شویم.
ساختار ساده
این تبلت هفت اینچی که نام Black Stone براي آن در نظر گرفته شده، ظاهری ساده و مورد قبول دارد. بدنه آن پلاستیکی اما مقاوم است و به جز صفحه نمایش، روی قسمت دیگری اثر انگشت باقی نمی ماند. دقت صفحه نمایش 480×800 پیکسل است که شاید در مقایسه با تبلتی همچون Galaxy Tab به نظر کم برسد. اما واقعاً هنگام کار با آن با مشکلی روبه رو نخواهیدشد و شما را به طور کامل راضی مي کند. البته این دقت تصویر مزیت هایی هم دارد و آن هماهنگی بیشتر نرم افزارها با این دقت تصویر است (دقت تصویر بالاتر Galaxy Tab امکان اجرای برخی نرم افزار ها را نمی دهد). سیستم لمسی این صفحه نمایش خازنی بوده و میزان حساسیت آن مناسب است.
37.jpg
در قسمت جلوي اين تبلت، تنها یک دکمه نقره اي رنگ قرار دارد که عمل بازگشت به مرحله قبل را انجام می دهد (دکمه ای که بیشترین استفاده را دارد). دکمه های Home و Menu نیز در ضلع سمت راست تبلت و در قسمت پایین قرار گرفته اند. دکمه Search که چهارمین دکمه استاندارد وسایل اندرویدی است، حذف شده (من که دلم برایش تنگ نمی شود) اما حذف دکمه های تغییر حجم صدا کمی آزاردهنده است (این دکمه ها در منوی Notification و کنار آیکون باتری قرار گرفته اند).
در قسمت رويي تبلت یک دوربین اینترنتی دو مگاپیکسلی (تنها دوربین این تبلت) و ورودی میکروفن قرار دارد. پشت آن نیز خروجی بلندگو و دکمه ریزی که برای ریست کردن دستگاه هنگام قفل کردن یا ایجاد اشکال در نظر گرفته شده (و ما هیچ وقت از آن استفاده نکردیم)، دیده می شوند.
38.jpg
قدرتمند!
شاید باورتان نشود اما تا زمانی که تبلت های مجهز به پردازنده های دوهسته ای وارد بازار ایران نشده اند، این تبلت قوی ترین تبلت موجود در بازار خواهدبود! پردازنده دستگاه Telechips TCC8803 نام دارد که براساس پردازنده Cortex A8 ساخته شده و فرکانس کاری آن 1/2 گیگاهرتز است. ميزان RAM این تبلت 512 مگابایت بوده و چهار گیگابایت حافظه داخلی دارد.
تمام این موارد باعث می شود، این تبلت در تست Browser Mark امتیاز بالایی به دست آورد که نتيجه آن را در جدول مشاهده مي کنيد (بد نیست به نتایج تبلت هایی که در آخرین شماره از سال قبل (شماره 27) بررسی کردیم، نگاهی بیاندازید).
39.jpg
پورت ها و امکانات ارتباطی
این تبلت تنها دارای اتصال بی سیم با استاندارد 802.11b/g است که البته بلوتوث نيز برایش در نظر گرفته نشده است. در ضلع پایینی تبلت یک پورت mini USB 2.0 قرار دارد که فقط برای انتقال اطلاعات به کار می رود و توانایی شارژ دستگاه را ندارد. در کنار اين پورت یک خروجی تصویری mini HDMI قرار دارد که با وجود آن می توانيد تصاويري را با استاندارد 1080p روي تلويزيون خود ببينيد.
محل اتصال شارژر، خروجی 3/5 میلی متری صدا و محل قرارگیری کارت حافظه microSD نیز در این قسمت قرار گرفته است. دکمه روشن و خاموش نیز در کنار این پورت ها و اتصال ها دیده می شود.
نرم افزار و قابلیت ها
سیستم عامل این دستگاه، اندروید 2/2 بوده و به نسخه 2/3 نيز قابل ارتقاء است (تبلتی که ما در اختیار داشتیم به نسخه 2/3 مجهز بود). پردازنده قدرتمند باعث می شود، حرکت در منوها و سرعت اجرای برنامه ها مناسب باشد. دوربین جلویی بیشتر برای استفاده در اینترنت کاربرد دارد تا عکاسی و فیلم برداری که البته هر دو کار را می توان با این دوربین انجام داد.
پخش فیلم با انواع فرمت های فایلی نیز بدون مشکل انجام می شود و حتی می توان فایل های ویدئویی MKV را نیز پخش کرد. همچنین نرم افزاری برای خواندن کتاب های الکترونیکی در اين محصول وجود دارد که به کمک آن می توان فایل متنی و PDF را مطالعه کرد و ورق زد. مرورگر وب روی صفحه نمایش هفت اینچی نیز لذت خاصی دارد اما در سایت های فارسی زبان، حروف از يکديگر جدا نمایش داده می شود (مسئولان Perfect قول پشتیبانی کامل از زبان فارسی را نیز داده اند).
نتیجه گيري
قول دیگری که شرکت Perfect داده، مناسب بودن قیمت این تبلت است که اگر این مورد نیز برآورده شود، با یکی از بهترین انتخاب ها در میان تبلت های موجود در بازار روبه رو خواهیم بود. البته این به شرطی است که شما به امکانات اضافی از جمله GPS، دوربین پشت و بلوتوث که هر یک در افزایش قیمت نهایی مؤثرند، نیازی نداشته باشید.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا