سوءاستفاده هکرها از مرورگر اپرا برای نفوذ به ویندوز

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
هکرها با استفاده از یک بدافزار جاسوس و بهره گیری از یک نقص در گواهیهای دیجیتال مرورگر اپرا توانستند به هزاران رایانه مجهز به ویندوز نفوذ کنند. ...

هکرها با استفاده از یک بدافزار جاسوس و بهره گیری از یک نقص در گواهیهای دیجیتال مرورگر اپرا توانستند به هزاران رایانه مجهز به ویندوز نفوذ کنند.

شرکت اپرا خود تایید کرده که یکی از گواهیهای دیجیتال اختصاصی اپرا مورد سوءاستفاده قرار گرفته و به سرقت رفته است. این شرکت در مورد سوءاستفاده بدافزار نویسان از این گواهی دیجیتال برای آلوده کردن رایانههای مجهز به ویندوز هشدار داده است.

تعداد افرادی که از این طریق مورد سوءاستفاده قرار گرفتهاند،اندک و کمتر از چند هزار نفر اعلام شده است. اپرا از کاربران خود خواسته است برای مقابله با این مشکل جدیدترین نسخه از اپرا را بر روی رایانههای خود نصب کنند. تلاش برای شناسایی عوامل این حمله کماکان ادامه دارد.

شرکت امنیتی ترندمیکرو، نام بدافزاری که برای این جاسوسی مورد سواستفاده قرار گرفته را tspy_fareit.acu اعلام کرده و میگوید از آن برای سرقت اسامی کاربری، کلمات عبور و اطلاعات مربوط به مرورگرهای کاربران از طریق اف تی پی استفاده شده است.



منبع : میهن دانلود
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا