شناسایی بزرگ ترین ویروس جهان + تصویر

ArasH--h.p

ArasH--h.p

کاربر تالار
کاربر تالار

دانشمندان موفق به شناسایی بزرگترین ویروس جهان شدند.

محققان با شناسایی دو ویروس در شیلی و استرالیا، آنها را بزرگترین ویروسهای شناخته شده جهان خواندهاند که میتوانند شکل کاملا جدیدی از حیات باشند.

298799_159-1.jpg



۱۰ سال پیش گروهی از محققان فرانسوی "مینی ویروس" را کشف کردند که تاکنون بزرگترین و پیچیدهترین ویروس شناخته شده بود. مینی ویروس و خانوادهاش موسوم به مگاویروسها میتوانند به اندازه ۷۰۰ نانومتر برسند و یک هزار ژن را در خود داشته باشند.
اکنون همین گروه از محققان ویروس کاملا جدیدی را کشف کردهاند که با میکروسکوپهای نوری معمولی قابل مشاهده است و اندازه آن یک میکرومتر یا یک میلیونام متر است.
این ویروس شامل دو هزار و ۵۰۰ ژن است. برای مقایسه میتوان گفت بسیاری از ویروسها میزان بسیار اندکی ژن دارند از جمله ژنهای آنفلوانزا و ایدز که ۱۰ یا تعداد کمتری است.
بیش از ۹۳ درصد ژنهای این ویروس تازه کشف شده آشنا نیستند و بررسی ژنوم آنها حاکی است که به هیچ خانواده ویروسی شناخه شدهای نسبت ندارند.
شکل این ویروس جدید که شبیه قالبهای یونان باستان است موجب شده تا دانشمندان آن را پاندورا ویروس بنامند.
محققان در حین بررسی آمیبها ، ویروس پاندورا را شناسایی کردند. یکی از این ویروسها به نام پاندروا ویروس سالینوس در دهانه رودخانه Tunquen در سواحل مرکزی شیلی و دیگری به نام پاندورا ویروس دولسیز در ته آبهای شیرین در نزدیکی ملبورن کشف شده است. محققان از اینکه این ویروس توانسته دو هزار و ۵۰۰ ژن داشته باشد شگفت زده شدهاند.

 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا