طراحی سایت پرتال و ساخت پورتال های سازمانی و شرکتی

M

maryamsitedar

کاربر تالار
کاربر تالار



پرتال در حقیقیت سایتی است که در آن کاربر نیز به ایفای نقشی در سایت می پردازد. سایت هایی که به جنبه ای به غیر از معرفی خود از طریق وب سایت می پردازند پورتال نامیده می شوند. طراحی پرتال از طراحی سایت معمولی پیچیده تر است و نیاز به تجربه و تخصص برنامه نویسی بالاتری دارد. در حقیقیت سایت های معمولی را می توان با سیستم های مدیریت محتوای رایگان به مانند جوملا و وردپرس به سادگی راه اندازی نموده ولی طراحی پورتال نیاز به تخصص برنامه نویسی بالایی دارد.


برای پیاده سازی پرتال ابتدا کارفرما می بایست نیازهای خود را مستند نماید و سپس این نیازها را به دارکوب ارسال نماید. دارکوب نیز با توجه به مستندات موجود به کارفرما مدت زمان اجرا و هزینه انجام می دهد. البته قبل از انعقاد قرار داد طرفین می بایست حتما در جلسه ای نیازمندی ها و شرایط خود را اعلام نمایند. طراحی سایت دارکوب از سال 1381 تا زمان نوشتن این مقاله تجربه طراحی و برنامه نویسی 1500 وب سایت با خود به همراه دارد و پورتال های بسیاری طراحی نموده است.


تمام یورتال ها نیاز به بخشی برای کاربران خود دارند که در آن کاربران اقدام به ایفای نقش های خود در وب سایت می نمایند و میزان دسترسی و لینک های بخش پروفایلی هر کاربر با توجه به سطح دسترسی و امتیازات کاربر خواهد بود که همه این ها در بخش کنترل پنل مدیر اصلی وب سایت قابل مدیریت است. برای آنکه یک پورتال را بهتر متوجه شوید برای شما به عنوان مثال یک فروشگاه اینترنتی را که یک پرتال ساده به حساب می آید تشریح می نمایم. در یک فروشگاه اینترنتی کاربران پس از رویت محصولات در سایت قادر خواهند بود ثبت سفارش نمایند و سفارش خود را به صورت آنلاین و آفلاین پرداخت نمایند و همچنین وضعیت سفارش های قبلی و پرداخت های خود را از طریق وب سایت مشاهده و گزارش گیری نمایند. در حقیقت مثال فروشگاه ساده اینترنتی ساده ترین نوع پرتال می باشد که در آن کاربران بدون نیاز به تماس تلفنی و فقط از طریق سایت قادر خواهند بود محصولات مورد نظر خود را خریداری نمایند.


طراحی پورتال در حقیقت یکی از پیچیده ترین شاخه های طراحی وب است که نیاز به دانش برنامه نویسی بالایی دارد و معمولا در پیاده سازی این برنامه ها از زبان های برنامه نویسی php و asp.net بیشتر استفاده می گردد. اینجانب با توجه به متن باز بودن php که باعث پایین آمدن قیمت و افزایش سرعت در پیاده سازی پورتال می شود معمولا php را نسبت به asp.net ترجیح می دهم.


قبل از آنکه با شرکت طراحی سایت تماس برقرار نمایید حتما انتظارات خود را از پرتال خود مشخص نمایید و برای آن متنی آماده نمایید. هر چه توضیحات شما در مورد پرتال کامل تر باشد شرکت برنامه نویسی بهتر می تواند زمان بندی و میزان هزینه لازم جهت اجرا را اعلام نماید و همچنین در طول مدت طراحی و برنامه نویسی مرجع بسیار مناسبی خواهد بود. انتظارات شرکت ها و سازمان های مختلف از پورتال متفاوت است بنابراین هیچ داشتن چنین مرجعی پروژه را در آینده بیمه می نماید.


از نمونه کارهای پرتالی دارکوب نرم افزار جامع وکلای ایران، فروشگاه های اینترنتی، سیستم های مدیریت مقالات و فروشگاه، سایت های خرید و تخفیف گروهی، سایت های ساخت وبلاگ، سیستم های crm شرکتی و سازمانی، ارتباط داخلی اعضاء، پشتیبانی مشتریان، شبکه های اجتماعی، سیستم های چت، فروم و تالار گفتگو، سایت های به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو، مراکز دانلود و سایر موارد می باشد.


جهت مشاوره طراحی و ساخت پرتال های سازمانی و شرکتی با دارکوب تماس حاصل فرمایید.
لینک منبع:
ساخت پورتال های سازمانی و شرکتی
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا