طراحی یک کارت ویزیت با فتوشاپ cs6

P4NISh3R

P4NISh3R

Comming soon...
مدیر بازنشسته
877.jpg
امروز برای شما در گویا آی تی برای شما یک آموزش جدید آماده کرده ایم. این آموزش طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ CS6 است امیدوارم که این آموزش به درد شما بخورد. برای این طراحی به فونت Cubic نیاز دارید که می توانید آن را در اینجا دانلود نمایید.

مرحله اول
ابتدا نرم افزار فتوشاپ CS6 را باز کنید و بااستفاده از کلید های میانبر Ctrl+N یک سند جدید ایجاد کنید اندازه آن بسته به نیاز شما دارد اما اندازه استاندارد آن ۴٫۶ در ۸٫۶ می باشد من از همین اندازه استفاده می کنم. حال باید سند جدیدمان را حاشیه بندی کنیم به منوی View > New Guide بروید یک پنجره در صفحه ظاهر خواهد شد می توانید با انتخاب حالت vertical یا horizental و درج اندازه حاشیه آبی را همانند تصویر زیر ایجاد کنید. توجه داشته باشید که این حاشیه بندی فقط برای ایمنی کار بوده و فقط برای طراحی صحیح تر کارت مان مورد استفاده قرار می گیرد و اجباری به آن نیست.
878.jpg
در نهایت حاشیه بندی به شکل زیر باشد.
مرحله دوم
اکنون باید شروع به طراحی کنیم با ابزار Rectangle Tool یک مستطیل عمودی رسم کنید و رنگ آن را #f5951d قرار دهید. ار لایه یک کپی گیرید Layer > Duplicate و رنگ آن را به # ۰۰۰۰۰۰ تغییر دهید مستطیل جدید را به سمت راست بکشید اکنون دو لایه را با فشار دادن کلید Shift انتخاب کنید روی آن ها کلیک راست کرده و گزینه Merge shapes را انتخاب کنید تا لایه ها با هم ترکیب شوند این کار با کلیدهای میانبر Ctrl+E هم ممکن است.
879.jpg

مرحله سوم
از لایه مستطیلی که در مرحله قبل آن ها را باهم ادغام کردیم کپی بگرید و به آن ها فاصله دهید تا تصویرتان به شکل زیر در آید سپس تمام لایه های کپی شده را با هم ادغام کنید و نام این لایه را ۲nd sequence بگذارید.
880.jpg
مرحله چهارم
اکنون به کمی تغییرات نیاز داریم روی لایه ۲nd sequence کلیک کنید و به منوی Edit > Transform > Rotate بروید. مقادیر را همانند تصویر زیر تغییر دهید.
881.jpg
حال از این لایه Duplicate یا کپی بگیرید و آن را به سمت پایین و سمت راست بکشید الگوی نهایی شما به شکل زیر خواهد شد حال این دو لایه را با هم ادغام کنید و نام آن را به ۳rd sequence تغییر دهدید.
882.jpg
مرحله پنجم
از لایه جدیدمان یعنی ۳rd sequence کپی بگیریدسپس با استفاده از ابزار Polygonal lasso tool نیمه ای ازالگو را همانند شکل زیر انتخاب کنید آن را برش داده و در لایه جدید بچسپانید. منظور از برش و چسپاندن Cut و Paste است.
883.jpg
نام لایه ها را می توانید هر چیزی بگذارید من از نام های upper و lower half استفاده کرده ام. حال فقط لایه را کمی حرکت دهید تا به شکل زیر در آید.
884.jpg
مرحله ششم
چار مستطیل جدید به شکل زیر ایجاد کنید رنگ های آن ها نارنجی (# f8941d) و خاکستری (# ۸a8a8a) باشد.آن ها را با هم ادغام کرده و نام لایه را ۴th sequence بگذارید.
885.jpg
حال باید Blending mode را کمی دستکاری کنیم opacity مستطیل طوسی را به ۱۰۰%تغییر داده و opacity لایه نارنجی را روی ۶۰% قرار دهید. تصویر شما باید همانند تصویر زیر باشد.
886.jpg

مرحله هفتم
از لایه ۴th sequence یک کپی بگیرید و آن را به سمت راست هدایت کنید دو لایه را باهم ادغام کنید و از آن یک کپی دیگر بگیرید و به مسیر Edit > Transform > Flip horizontal بروید. تصویر شما همانند زیر خواهد شد البته اگر مراحل را درست انجام داده باشید.
887.jpg
مرحله هشتم
رنگ زمینه را #۰۰۰۰۰۰ قرار دهید ابزار ‘Rounded rectangle tool یا ایجاد مستطیل را انخاب نمایید با Radius ۲۵px یک مستطیل در وسط تصویر ایجاد کنید (همانند شکل زیر).
888.jpg
مرحله نهم
ابزار Rectangular marquee tool را انتخاب کنید نوار نازکی در نزدیکی مستطیل ایجاد کنید و با ابزار Paint bucket tool و رنگ #ffffff آن را پر کنید. از آن یک کپی بگیرید و نوار ها را به شکل زیر بگذارید.
889.jpg
مرحله دهم
خب حال باید یک عونان در داخل مستطیل تایپ کنیم من از فونت Eras Bold ITC استفاده کرده ام که لینک دانلود آن را در اول آموزش قرار داده ام رنگ آن # FFFFFF باشد.
890.jpg

روی لایه متن کلیک راست کرده و گزینه Blending Option را انتخاب کنید و همانند تصویر زیر عمل کنید.
891.jpg
اگر مراحل را درست انجام داده باشید تصویر شما همانند تصویر زیر خواهد شد.
892.jpg
مرحله یازدهم
از لایه متن یک کپی بگیرید لایه متن بالایی را ویرایش کنید و رنگ حرف I را به #۹۴۹۴۹۴ تغییر دهید لایه را کمی بالاتز از لایه قبلی بگذارید تا تصویرتان همانند زیر شود.
893.jpg
متن زیری را با رنگ #۹۴۹۴۹۴ تایپ کنید. تصورتان باید همانند تصویر زیر باشد.
894.jpg
مرحله دوازدهم
در این مرحله یک لوگو ساده و زیبا طراحی می کنیم. یک دایره با رنگ #۰۰۰۰۰۰ ایجاد کنیداز ابزار Ellipse tool استفاده کرده و stroke آن را ۶px قرار دهید.
895.jpg

مرحله سیزدهم
در این مرحله باید متن داخل دایره را تایپ کنیم من از فونت Cubic و رنگ سفید خالص استفاده کرده ام.
896.jpg
حال به منوی File > Save as بروید و تصویر خود را به صورت لایه باز یا PSD ذخیره کنید من نام آن را Business Card Front Psd گذاشته ام.
897.jpg
مرحله چهاردهم
کار صفحه اول کارت به پایان رسید اکنون پشت کارت مان را طراحی می کنیم همان سند قبلی را نگه دارید ما کمی تغییر در آن برای قسمت پشتی کارت انجام می دهیم. یک لایه جدید در بالای دیگر لایه ها ایجاد کنید آن را با رنگ سفید خالص پر کنید از منوی لایه ها لایه ۳rd sequence را به بالای لایه جدید انتقال دهید سپس opacity آن را برابر با ۴% قرار دهید.
898.jpg
مرحله پانزدهم
لایه های سوم و چهارم را با هم ادغام کنید با استفاده از ابزار ‘Rectangular marquee tool’ یک نوار مستطیل ایجاد کنید آن را در بالای لایه ها copy و paste و همانند شکل زیر آن ها را مرتب کنید.
899.jpg

یک منطقه مستطیلی دیگر را از لایه ادغام شده انتخاب کنید و آن را در لایه جدیدی در بالا Paste کنید.
900.jpg

حال به منوی Image > Adjustments > Hue/Saturation بروید و همانند تصویر زیر مراحل را دنبال کنید.
901.jpg
حال می خواهیم متن بالای مستطیل خاکستری را وارد کنیم با رنگ #f8951d متن مورد نظرتان را تایپ کنید. سپس روی له متن کلیک راست کرده و گزینه Blending Option را انتخاب کنید و مراحل را همانند تصویر زیر دنبال کنید.
902.jpg

903.jpg

904.jpg

905.jpg

906.jpg

مرحله شانزدهم
متن زیرین را ب استفاده از رنگ #d2d3d3 و فونت Eras Bold ITC تایپ کنید سپس روی لایه کلیک راست کرده و گزینه Blending Option را انتخاب کنید و مراحل را همانند تصویر زیر تایپ کنید.
907.jpg

908.jpg
یک مستطیل جدید با رنگ #۲۳۲۳۲۳ در زیر متن ایجاد کنید.
909.jpg
مرحله هفده هم
اکنون شما می توانید جزئیات بیشتری را در صفحه خالی ایجاد کنید من از فونت Berlin Sans FB برای بقیه متن ها استفاده کرده ام و رنگ آن را سیاه کرده ام. برای ایجاد دایره های کنار متن هم می توانید از ابزار Ellipse tool استفاده کنید.
910.jpg
مرحله هجده هم

اکنون تمامی لایه های اضافی و غیر ضروری را حذف کنید سپس به منوی File > Save as بروید و طرح خود را دخیره کنید.
911.jpg


منبع: گویا ای تی
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا