عرضه پردازنده گرافیکی Adreno 400 کوالکام اوایل 2014

KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
GPU یا واحد پردازش گرافیک Adreno 330 کوالکام که اکنون درون چیپ های اسنپ دراگون ۸۰۰ جای گرفته، قرار است در اوایل ۲۰۱۴ با محصولات سری Adreno 400 جایگزین شود که طبیعتا سریعتر خواهند بود.

یک منبع نزدیک به کوالکام می گوید انتظار می رود Adreno 400 همراه با نسخه جدید اسنپ دراگون که اوایل ۲۰۱۴ معرفی می شود، به بازار بیاید. تا به حال کوالکام از نمایشگاه های CES برای رونمایی محصولاتش بهره می برده و لذا احتمال دارد چیپ و پردازنده گرافیکی جدید هم در CES 2014 عرضه شوند که از ۱۷ دی ماه آغاز می شود.


تا کنون تنها مشخه فنی که در خصوص Adreno 400 به بیرون درز پیدا کرده، افزایش قابل توجه کارایی آن است. و البته این موضوع که احتمالا چیپ جدید از OpenCL پشتیبانی نمی کند. اگر چه ممکن است این مشکل به زودی حل شود.


این در حالی است که Logan انویدیا قرار است به خوبی از Open CL 1.1 و Open GL 4.4 پشتیبانی کند. هرچند که Adreno 330 اکنون با توان پردازش ۳.۶ گیگاپیکسل در ثانیه، سریع ترین پردازنده گرافیکی بازار موبایل است که تنه به تنه تگرا ۴ می زند.


البته همپای این پردازنده، انتظار می رود که انویدیا هم Logan تگرا ۵ را روانه بازار موبایل ۲۰۱۴ نماید. و در این میان PowerVR سری ۶ هم به تازگی رونمایی شده. همچنین ARM هم از Mali 700 پرده برداشته که با نام Vivante در بازار موبایل شناخته خواهد شد.



بر خلاف بازار کارتهای گرافیکی کامپیوتر که رقابت تنها میان AMD و انویدیا است، در بازار موبایل ۵ رقیب با یکدیگر دست و پنجه نرم می کنند و همین داستان را جذاب تر کرده است.
Gsmarena



 
NecromanceR

NecromanceR

کاربر تالار
کاربر تالار
کاربر فعال
پاسخ : عرضه پردازنده گرافیکی Adreno 400 کوالکام اوایل 2014

انویدیا مگه tegra K1 نیست که به تازگی رونمایی که تگرا 5 کی رونمایی کردش ؟
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا