فرمانده نیروی انتظامی : اتصال به اینترنت باید در حد ضرورت باشد

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی درباره استفاده شهروندان از شبکه جهانی اینترنت گفت، معتقديم اتصال به دنيا بايد در حد ضرورت باشد [تصویر مورد نظر حذف شده است]:http://www.sat4u12.in/images/smilies/a31.gif چرا بايد در كشور از سرويس هايي مثل ايميل استفاده كنيم كه ايميل باكس آن در كشورهایی مانند آمريكا باشد. اگر اين سرويس ها در داخل كشور باشد بهتر است.

اظهارات احمدی مقدم در حالی است که اينترنت ايران از صبح امروز، بار دیگر دچار مشکل شده و گزارش های رسیده حاکی است، حتي سرویس جستجوی ياهو و گوگل نیز قابل استفاده نیست. همچنین سرويس هاي ايميل خارجي از دسترس خارج شده است و کلیه وبسایت هایی كه هاست خارج از ايران دارند، به راحتي قابل دسترس نيستند.

از سوی دیگر، VPN های L2TP هم از دسترس خارج شده و مردم در روزمره ترين كارهاي خود نيز دچار مشکل شده اند.

در ماه جاری این دومین باری است که دسترسی به ایمیل برای کاربران ایرانی غیر ممکن می شود. مسوولان جمهوری اسلامی پیش از این از آغاز به کار "اینترنت ملی" در دهه فجر امسال خبر داده بودند. اما کارشناسان معتقدند، آنچه که سرویس ملی اینترنت در ایران خوانده می شود، در واقع تلاشی برای قطع ارتباط مردم با شبکه جهانی اینترنت است.

با وجود آنکه در ابتدا، مسوولان جمهوری اسلامی تلاش برای قطع ارتباط مردم با اینترنت را تکذیب می کردند، اما از ماه گذشته و همزمان با ایجاد محدودیت های اینترنت، رفته رفته انتقاد آنان از آنچه ناامنی اینترنت و خصوصا سرویس های ایمیل می خواندند افزایش یافت. اظهاراتی که به نظر می رسد بیش از هرچیز، به قصد زمینه چینی برای کاهش دسترسی مردم به اینترنت باشد.

به گزارش ایسنا سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با تاكيد بر اين كه در بخش سايبري در منطقه از بسياري كشورها جلو هستيم، اما با ملاحظات امنيتي، گفت : معتقديم اتصال به دنيا بايد در حد ضرورت باشد، چرا بايد در كشور از سرويس هايي مثل ايميل استفاده كنيم كه ايميل باكس آن در كشورهاي مانند آمريكا باشد. بنابراين اگر اين سرويس ها در داخل كشور باشد چه بسا بهتر است.

وی که در اختتاميه نخستين همايش دفاع سايبري سخن مي گفت، افزود : گفته مي شود كه آيا ما را از اينترنت محروم مي كنند، اما پاسخ اين است كه اينگونه نيست و ارتباط با خارج بايد در اندازه نياز باشد.


پ.ن:یعنی.... هیچی نگم بهتره:اه
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا