فصل امتحانات و بازی های رایانه ای (توصیه های یک گیمر)

A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
برای تنوع اول منبع رو میگم
منبع : دنیای بازی
دنیای بازی : اخبار بازی های رایانه ای

---------------------------------------------------------------------------


با سلام خدمت همه دوستان عزیز و کاربران خوب سایت دنیای بازی.با توجه به نزدیک شدن به فصل امتحانات و سیل عظیم بازی های زیبا روانه شده به سمت بازار و همچنین عنوان های زیبایی که قرار است در تعطیلات کریسمس عرضه بشوند،تصمیم گرفتم این مطلب را برای دوستان عزیزم بنویسم و قسمتی از تجربه های خودم را در اختیار دوستان قرار بدهم تا هم سال درسی را با موفقیت به پایان برسانند و هم از بازی های خوب و با کیفیت امسال لذت کافی را ببرند. من سعی دارم در این نوشته چند راهکار خوب و مفید به شما معرفی کنم تا هم به درستان لطمه ای وارد نشود و هم باز یهای خوب را از دست ندهید.
سعی کنید پس از بازگشت از محل تحصیلتان(مدرسه،دانشگاه) به مدت یک الی دو ساعت استراحت کنید تا خستگی ذهنی و جسمیی که در طول روز درسی برایتان پیش آمده برطرف بشود و برای شروع فعالیت های جدید آماده بشوید( دوستان توجه کنند که بازی همانند درس خواندن و مطالعه کردن یک فعالیت ذهنی بسیار درگیر کننده است).
بهتر است درس خواندن و یا حل تکالیف را اولویت اول خودتان قرار دهید، زیرا پس از استراحت ذهن شما آماده فراگیری مطالب جدید و تازه است و بازده بیشتری در حین مطالعه کردن دارد، از طرفی اکثر بازی های این نسل به گونه ای ساخته و پرداخته شده اند که دارای هیجان زیاد و رنگ های گرم و تند میباشند و ساعت ها پس از اتمام زمان بازی کردن ذهن وفکر شما را درگیر خود میکند.
پس از اتمام فعالیت های درسی و آموزشی سعی کنید کار دیگری به جز بازی کردن انجام دهید، مثلا فرصت مناسبی برای صرف شام یا انجام کارهای باقی مانده است. علت این کار این است که پس از فراگیری درس و مطالب آموزشی ذهن شما نیاز به آرامش و فرصت کافی دارد تا مطالب فراموشتان نشود.
بهتر است وعده های غذاییتان را قبل از انجام بازی های رایانه ای میل کنید، زیرا هیجان موجود در بازی ها بر روی اشتها شما تاثیر مستقیم میگذارد. (تحقیقات دانشمندان نشان داده است که انجام بازی های پر هیجان و اکشن باعث درگیر شدن ذهن کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان میشود و این افراد در حین بازی کردن به نیازهای طبیعی بدن واکنش نشان نمیدهند. همچنین در بیشتر موارد باعث کاهش اشتهای افراد می شوند).
پس از صرف شام در صورتی که تمامی فعالیت های درسی خودتان را در حد نصاب انجام داده اید، می توانید جهت رفع خستگی و لذت بردن به سراغ بازی های رایانه ای بروید.
پیشنهاد من برای روزهای غیر تعطیل، بازی کردن در حدود یک الی ۲ ساعت است.(بهتر است یک الی دو ساعت قبل از خوابتان به بازی کردن خود پایان دهید، زیرا ذهن شما درگیر مسائل و هیجانات مربوط به بازی ها میشود.)
راه کارهایی در خصوص انتخاب بازی ها در ایام امتحانات و روز های پر مشغله درسی:
به شما پیشنهاد میکنم در روزهای غیر تعطیل و پر مشغله بازی هایی را انتخاب کنید که دارای درجه خشونت کمتر و محیط های دلپذیر و شاد هستند.(مانند بازی بسیار زیبای ریمن)
انجام دادن بازی هایی را در اولیت اول خودتان قرار دهید که دارای روند داستانی کوتاه تر و ساده تر هستند. مثلا بازی های مشابه ندای وظیفه، جنون سرعت، میدان نبرد و بازی های مشابه دیگر.
تمام کردن بازی های طولانی و سخت را به ایام تعطیلات و اوقات فراغت خودتان موکول کنید.
از انجام دادن بازی های مشابه و هم سبک پشت سر هم خوداری کنید، چون باعث دلزدگی یا کاهش لذت بردن شما از بازی مورد نظر میشود و یا احساس یکنواختی به شما دست می دهد. سعی کنید سبک های مختلف با موضوعات مختلف را امتحان کنید.
راه کارهایی جهت انتخاب دروس و اولویت بندی آنها در ایام امتحانات و بازی ها:
به این نکته توجه کنید که اولویت اول هر شخصی موفقیت در زندگی موفقیت های تحصیلی و متعاقبا زندگی اجتماعی است. پس برای بازی کردن همیشه فرصت دارید ولی برای درس خواندن فرصت محدودی در اختیار دارید. پس از وقت و زمان خودتان به نحو احسن استفاده کنید.
سعی کنید دروس منطقی و تحلیلی خودتان نظیر ریاضی، فیزیک، آمار و احتمالات و یا دروس تخصصی سایر رشته ها را قبل از انجام بازی های رایانه ای مطالعه کنید.
پس از بازی کردن دروسی را انتخاب کنید که جنبه حفظی و صرفا خواندنی دارند.
از بازی کردن در میان مطالعه جدا خوداری کنید!
در زمان مطالعه کردن هرگز به لذت بازی ها و یا داستان بازی ها یا مسائل مشابه مربوطه نیندیشید، زیرا ذهن شما را از موضوع اصلی درس دور می کند.
برنامه منظمی جهت روزهای مختلف هفته در رابطه مطالعه کردن و انجام بازی های رایانه ای تهیه و تدوین کنید. (سعی کنید حتی المقدور برنامه متفاوت و متنوع انتخاب شود تا اولا حالت یکنواختی برای شما پیش نیاید و ثانیا ذهن و فکر شما شرطی نشود.)
در صورتیکه که در دروس خود مشکل و کمبودی احساس نمی کنید می توانید مدت زمان بازی کردن خودتان را افزایش دهید.
در آخر از همه دوستان و کاربران محصل سایت دنیای بازی تشکر میکنم که برای خاندن مطلب این حقیر وقت گذاشته اند. من سعی کردم در راه کارهای مفید و و کاربردیی را که در طول ۱۷ سال بازی کردن و تحصیل خودم بدست آوردم، در اختیار شما عزیزان قرار دهم تا سال تحصیلی و بازیی ای خوبی را پشت سر بگذارید.روزبه سامانی
 
Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
shadow حالا شما وقت داری دوساعت استراحت کنی من رو چی میگی که تا ساعت 15 مدرسه ام بعد باید از کار آموزی (حدودا خارج انزلی ) منتظر تاکسی بمونم بعد از حدود 20 دقیقه برسم چراغ برق (حدودا مرکز شهر) بعد برم تا خونه بعد بکوب تا 11 درس بخونم که بتونم به تمام درسها برسم . (( البته این به این معنی نیست که من وقت کمی رو به تفریح و استراحت اختصاص میدم بلکه به این معنیه که من اصلا وقتی به استراحت و تفریح اختصاص نمیدم !؟!!؟))
 
Sir $@|eh

Sir $@|eh

بابابزرگ تالار:دی
مدیر بازنشسته
هیچی تو هم شبیه منی!
منم یه پام هیئته یه پام مدرسه دو تا دستام هم تو خونه!
دق کردم!
الان ساعت 3.13 شب:دی
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا