فناورانه فناورانه | قسمت سوم

M_A_Qolami

M_A_Qolami

-
مدیر ارشد تالار
درود ،
عجب تاخیری واقعا :|
شرمنده تمامی دوستان ، بر اثر مشکلات به وجود اومده فناورانه در قسمت سوم تاخیر خورد ، اما حالا در قسمت سوم برای شما مطالبی بسیاری آماده کرده ایم که امید واریم با خواندن آن ها لذت ببرید و البته به انسان بودن خود ببالید !! :happysmiley:

cd8c493d2072494ea7bde85012d012b0.png


خب فناورانه امروز مختص یک نمایشگاه خاص نیست ، بلکه امروز در فناورانه از خیلی فناوری ها صحبت خواهد شد و البته قرار هست یک بخش جدید رو هم که باعث جذاب شدن این بخش بشه به این بخش تالار گفتگوی پرشین بکس رونمایی کنیم ! ( عجب بخش تو بخشی شد :دی )


1) نازک ترین صفحه نمایش دنیا به وسیله ژاپنی ها روی یک حباب ساخته شد !!

163b8f8b92391.jpg


خب به نظر همه کار از دست ژاپنی ها بر می آید !
بله درست خواندید دانشمندان ژاپنی دانشگاه توکیو توانستند نازک ترین صفحه نمایش دنیا را روی یک حباب بسازند !
به گفته دانشمندان ژاپنی این دانشگاه آن ها توانسته این با ترکیب مواد شیمیایی که باعص به وجود آوردن یک حباب مستحکم شود و انرژی ما فوق صوت کاری کنند تا حباب تبدیل به یک صفحه نمایشگر شود .
این دانشمندان میگویند که حباب های معمولی قابلیت بازتاب تصاویر را مانند آب ندارند ، ولی آن ها توانسته آن با کمک امواج ما فوق صوت کاری کنند که این حباب ها بتوانند بازتاب تصاویر را به خوبی انجام دهند ، اما مشکلی که اینجا وجود دارد شکنندگی حباب است که به سادگی می ترکد ، این دانشمندان ژاپنی گفته اند که با ترکیب مواد شیمایی و مواد ها دیگر باعث به وجود آوردن یک حباب مستحکم به طوری که حتی با فرو بردن انگشت هم نمی ترکد شده اند !
به این صورت این دانشمندان موفق به تولید نازک نرین نمایشگر دنیا شدند !


2) با فناوری تزریق بدون سوزن ام آی تی آشنا شوید

ae63bf106a931.jpg


یکی دیگر از موفقیت های این روز های فناوری ، فناوری تزریق بدون سوزن دانشگاه ام آی تی است ؛ حتما در اطراف کسانی را دیده اید که از آمپول یا همان سرنگ تزریقی میترسند ، خب به اینگونه افراد خبر این تکنولوژی را بدهید چون حتما از این بابت شاد خواهند شد !
دانشمندان دانشگاه ام آی تی مدت هاست که بر روی این پروژه کار میکند و اکنون موفق به اختراع سرنگ بدون سوزن تزریق شده است !
البته این سرنگ کوچک کاملا هم بدون سوزن تزریق نیست ؛ مخترعان این سرنگ گفته اند که سوزن تزریقی این سرنگ آنقدر نازک است که به هنگام تزریق مانند نیش پشه میماند ، درواقع شما هیچ چیزی را احساس نمیکنید ، همینطور این مخترعین میگویند : " این سرنگ مواد تزریقی را با فشار زیاد به بافت ها تزریق میکند همینطور این سرنگ این قابلیت را دارد که میتواند مواد تزریقی را به صورت پودر هم تزریق کند "
احتمال فرا گیر شدن این سرنگ هم بسیار زیاد است و احتمالا باید بزودی منتظر این گونه سرنگ ها در درمانگاه ها و بیمارستان ها باشیم !


"زنگ تفریح " بخشی جدید در فناورانه

بله دوستان فناورانه از این به بعد یک بخش جدید هم به نام "زنگ تفریح" هم داره که میتونه هر چیزی باشه ؛ حالا میخواد یک مطلب خارج از بحث موضوع فناوری یا کلا یک مطلب غیر مرتبط با فناوری باشه !
خب سریع بریم سراغ اولین زنگ تفریح :

db6e537691a01.jpg


بله ! این اولین هلی کوپتر جهان است !
اولین هلی کوپتر جهان توسط ایالات متحده آمریکا در سال 1940 ساخته شد .
این هلی کوپتر که بزرگ ترین پره ها را در میان تمامی هلی کوپتر های ساخته شده در جهان را دارد " XH-17 " نام دارد ؛ این هلی کوپتر میتوانست تا 4 هزار متر ارتفاع بگیرد ، این هلیکوپتر که به سه خدمه نیاز داشت از 9 قطعه هواپیما ساخته شده و سرعتی معادل 145 کیلومتر بر ساعت داشته است ، جالب است بدانید پروانه های این هلی کوپتر هر کدام به طول 40 متر (!) بوده است !



3) کنترل تلفن همراه با حلقه مغناطیسی

89d4387418cd1.jpg


یک حلقه تزئینی اما یک آهنربا قوی و مغناطیسی !
طراحان شرکت نوکیا قصد دارند با کمک یک حلقه مغناطیسی به نام Nenya نیاز به گرفتن گوشی در دست را هم تا جای ممکن کم کنند.
این حلقه در نگاه اول یک حلقه ساده به نظر می آید اما در واقع یک این یک آهنربای بسیار قوی است که با چرخاندن آن دور انگشت دست می توان عملکرد تلفن همراه را کنترل کرد.
برای کار با این فناوری تنها لازم است که فرد حلقه را در دست خود بچرخاند یا میزان شدت انرژی مغناطیسی را تغییر دهد ، این امواج مغناطیسی تولید شده هم به مچ بندی که شبیه به یک ساعت است میرسد ، این موچ بند هم با گوشی شما در ارتباط است !
سازندگان این حلقه میگویند برای چرخاندن این حلقه ها 8 نوع چرخش را توصیف کنند .
البته هنوز این طرح مشکلاتی را داراست ، مانند : زشت بودن مچ بند و یا اینکه قدرت مغناطیسی و آهنربایی این حلقه ممکن ایت باعث جذب اشیا فلزی کوچک شود !
باید دید که این تکنولوژی کامل میشود !

4) ساعت هوشمند Apple را ببینید !


0df31216d3541.jpg


دیشب بعد از اتمام کنفرانس اپل ، اپل از ساعت های هوشمند خود با نام Apple Watch رونمایی کرد ، این ساعت های هوشمند بزودی درسه پیکره آلمنیومی ، طلایی و استیل در طرح ها و رنگ های مختلفی منتشر خواهند شد .

-----------------------------------------------

خب فناورانه امروز هم به اتمام رسید ، اگر این بخش جذاب نیست یا کوتاه است به بزرگی خودتون ببخشید ، به هر حال منتطر نظرات شما هستیم ، بنده هم به همراه دوستانم در این فروم تلاش میکنیم تا این بخش قسمت به قسمت بهتر و جذاب تر شود ، انشاالله به یاری خدا در قسمت های بعدی شاهد فناورانه به صورت ویدئویی خواهیم بود :wink:

یا حق :inlove:


.........
قسمت های قبلی فناورانه :

قسمت اول (معرفی نامه و بررسی نمایشگاه Computex2014)

 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا