KaShKoOl
یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
میدانید سونی بخش لپتاپهای وایو خود را پیش از این جدا و واگذار کرده و بخش تلویزیونهای خود را نیز جدا کرده است. سونی اعلام کرد که قصد دارد بخشهای صوتی و تصویری (ویدئو) خود را نیز جداسازی کند.
این که سونی دقیقا چه برنامه ای دارد و آیا بخش موبایل در حال تنفس های آخر است، بزودی معلوم خواهد شد.مدت طولانیاست که با سونی آشنا شده ایم و در صنعت اسمارت فون یک “سونی” قرار دارد میگذرد اما به نظر میرسد مدیرعامل سونی قصد دارد این غول ژاپنی را بخش بخش واگذار کند.
بخش VAIO که سال پیش فروخته شد به تازگی اولین محصولاتش را به عنوان یک برند مستقل معرفی کرده است. هیرای، مدیر عامل سونی همچنین به سرمایهگذاران اعلام کرده که قصد دارد بخشهای گوشیهای هوشمند و تلویزیون را نیز در اسرع وقت به طور کامل واگذار کند.
به این ترتیب سونی رسماً فعالیت اصلی خود را در سه شاخه ادامه خواهد داد:
۱- بخش سونی پیکچرز که در زمینه فیلمسازی هالیوودی فعالیت میکند و البته اخیراً اطلاعات زیادی از آن توسط هکرها منتشر شد.
۲- بخش پلیاستیشن که با پلیاستیشن ۴ فعلاً از رقیبش مایکروسافت پیش افتاده اما در زمینه موبایلی استراتژی خاصی نداشته و PS Vita نیز یک شکست محسوب میشود.
۳- فروش سنسورهای دوربین به تولیدکنندگان تلفن همراه و مخصوصاً اپل برای آیفون
به این ترتیب اگر از کاربران پلیاستیشن باشید این خبر میتواند برای شما خبر خوش باشد چرا که سونی پس از سالها قصد دارد تمرکز اصلی خود را بر روی این بخش متمرکز کند اما اگر از طرفداران سری اکسپریا باشید حرفهای آقای هیرای چندان دلچسب نخواهد بود. شاید یکی از دلایل عدم موفقیت چندان گوشیهای اکسپریا در برابر سری گلکسی سامسونگ تاکید بیمورد سونی بر افزودن سرویسهای خود و یا طراحی نهچندان متفاوت پرچمداران این شرکت باشد.
تکذیبیه:
در این مدت اخیر صحبت های زیادی را در رابطه با فروش قسمت موبایل سونی شنیدیم. در همین رابطه صحبتی نیز با نماینده سونی در ایران داشتیم اما امشب معاون مدیر عامل سونی آقای Kazuo Hirai این را تایید کرد و گفت سونی نمیتواند از این تجارت دست بکشید و اصلا برنامه ریزی شده است تا در کشور چین و امریکا با سیاست تازه ای، رقابتی همه جانبه را آغاز کنیم.
سونی خود را برای رقابت با هوآوی، Xiaomi و لنوو در چین آماده میکند. با این که درصد تملک بازار برای سونی نزدیک به 3 درصد از کل اسمارت فون های جهانی است اما تغییر سـیاست میتواند درصد بالایی را کسب کند.
دقیقا همین کاری که گویا تصمیمش گرفته شده است. Tim Harrison معاون روابط عمومی جهانی و PR های رسمی سونی در این میان افزود که اصلا انتظار کلماتی چون فروش و یا باخت را از سونی نداشته باشید! آقای Hirai به هیچ عنوان روزی به صحنه نمیرود و نمیگوید که ما سونی را برای فروش قرار داده ایم و ایشان همیشه از کلماتی چون “نگاه کنید” “ما میخواهیم” “ما میتوانیم رشد کنید” و “همیشه راهی تازه را باز خواهیم کرد” استفاده میکند.
منبع: ترنجی
این که سونی دقیقا چه برنامه ای دارد و آیا بخش موبایل در حال تنفس های آخر است، بزودی معلوم خواهد شد.مدت طولانیاست که با سونی آشنا شده ایم و در صنعت اسمارت فون یک “سونی” قرار دارد میگذرد اما به نظر میرسد مدیرعامل سونی قصد دارد این غول ژاپنی را بخش بخش واگذار کند.
بخش VAIO که سال پیش فروخته شد به تازگی اولین محصولاتش را به عنوان یک برند مستقل معرفی کرده است. هیرای، مدیر عامل سونی همچنین به سرمایهگذاران اعلام کرده که قصد دارد بخشهای گوشیهای هوشمند و تلویزیون را نیز در اسرع وقت به طور کامل واگذار کند.
به این ترتیب سونی رسماً فعالیت اصلی خود را در سه شاخه ادامه خواهد داد:
۱- بخش سونی پیکچرز که در زمینه فیلمسازی هالیوودی فعالیت میکند و البته اخیراً اطلاعات زیادی از آن توسط هکرها منتشر شد.
۲- بخش پلیاستیشن که با پلیاستیشن ۴ فعلاً از رقیبش مایکروسافت پیش افتاده اما در زمینه موبایلی استراتژی خاصی نداشته و PS Vita نیز یک شکست محسوب میشود.
۳- فروش سنسورهای دوربین به تولیدکنندگان تلفن همراه و مخصوصاً اپل برای آیفون
به این ترتیب اگر از کاربران پلیاستیشن باشید این خبر میتواند برای شما خبر خوش باشد چرا که سونی پس از سالها قصد دارد تمرکز اصلی خود را بر روی این بخش متمرکز کند اما اگر از طرفداران سری اکسپریا باشید حرفهای آقای هیرای چندان دلچسب نخواهد بود. شاید یکی از دلایل عدم موفقیت چندان گوشیهای اکسپریا در برابر سری گلکسی سامسونگ تاکید بیمورد سونی بر افزودن سرویسهای خود و یا طراحی نهچندان متفاوت پرچمداران این شرکت باشد.
تکذیبیه:
در این مدت اخیر صحبت های زیادی را در رابطه با فروش قسمت موبایل سونی شنیدیم. در همین رابطه صحبتی نیز با نماینده سونی در ایران داشتیم اما امشب معاون مدیر عامل سونی آقای Kazuo Hirai این را تایید کرد و گفت سونی نمیتواند از این تجارت دست بکشید و اصلا برنامه ریزی شده است تا در کشور چین و امریکا با سیاست تازه ای، رقابتی همه جانبه را آغاز کنیم.
سونی خود را برای رقابت با هوآوی، Xiaomi و لنوو در چین آماده میکند. با این که درصد تملک بازار برای سونی نزدیک به 3 درصد از کل اسمارت فون های جهانی است اما تغییر سـیاست میتواند درصد بالایی را کسب کند.
دقیقا همین کاری که گویا تصمیمش گرفته شده است. Tim Harrison معاون روابط عمومی جهانی و PR های رسمی سونی در این میان افزود که اصلا انتظار کلماتی چون فروش و یا باخت را از سونی نداشته باشید! آقای Hirai به هیچ عنوان روزی به صحنه نمیرود و نمیگوید که ما سونی را برای فروش قرار داده ایم و ایشان همیشه از کلماتی چون “نگاه کنید” “ما میخواهیم” “ما میتوانیم رشد کنید” و “همیشه راهی تازه را باز خواهیم کرد” استفاده میکند.
منبع: ترنجی
آخرین ویرایش: