لپتوسپیروسیس چیست ؟

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
با سلام؛
اگر اهل شبکه های اجتماعی موبایل باشید احتمالا کلمه ی لپتوسپیروسیس و داستان تخیلی مرگ یک نفر از این بیماری را شنیده و دیده اید . در این ارسال هم قصد داریم به معرفی بیماری لپتوسپیروسیس (به لاتین leptospirosis) و شایعات پیرامون آن بپردازیم .

ابتدای کار باید بگوییم که بیماری لپتوسپیروسیس یک بیماری است و اصل بیماری شایعه نیست !
لپتوسپیروسیس یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان می باشد که میتواند از طریق انساس به حیوان انتقال یابد و منابع حیوانی شایع که نگهدارنده ی این بیماری میباشند معمولا جوندگان و احشام و خوک ها می باشند .علائم بیماری سردرد ،لرز و درد شدید عصلات بدن می باشد که معمولا بعد از چند روز تا 3 هفته ادامه میابد . جالب است بدانید که میزان کشندگی این بیماری بسیار کم است و افراد درمان نشده بعد از چند ماه بهبود می یابند .

و اما رد شایعه در مورد بیماری لپتوسپیروسیس :
  • این شایعه از ۱۹۸۸ وجود دارد اما تاکنون هیچ گزارشی در تمام جهان مبنی بر مسمومیت لپتوسپیروسیس ناشی از نوشیدن از قوطی گزارش نشده است.
  • طبق گزارش مرکز بیماری‌های امریکا ممکن است ادرار جوندگان حاوی این بیماری باشد، اما در صورتی امکان ابتلا وجود دارد که شما ادرار را بلافاصله بنوشید. پس از خشک شدن ادرار تمام میکروارگانیسم‌ها از جمله باکتری فوق خواهند مُرد. همچنین این بیماری علائمی شبیه آنفلوآنزا، مننژیت و سرماخوردگی شدید دارد اما احتمال مرگ در آن کم است.
به هر حال همیشه امکان دارد که قوطی ها و کنسرو هایی که در فروشگاه ها وجود دارد آلوده و کثیف باشند پس بهتر است قبل از استفاده آنها را بشوییم .

سلامت باشید

منابع : پرشین بکس - وب سایت snopes - دکتر عنابی
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا