"لیله الرغائب" شبی به بلندای آرزو ها

  • شروع کننده موضوع A.Shadow
  • تاریخ شروع
A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
درهای عرش دوباره باز می شوند و فرشتگان ندای این الرجبیون سرخواهند داد اینگونه است که سفره های برکت را می گسترانند و در کنار سجاده هر بنده ای حضور می یابند تا آرزوهای بلندش را به ملکوت برسانند.

رغائب از میل، رغبت، بخشش و عطا می آید و امشب، به معنای میل بندگان است به طلب پروردگارشان و عطای بی منت خداوند جلیل المرتبه بر سر بندگانش.

روزه گرفتن روز پنج شنبه آمادگی بنده را برای مهمانی خداوندش افزون خواهدکرد و این شب را نمازی است که اگر شخص آن را به جا آورد، پس از مرگ هنگامی که در قبر گذاشته شود خداوند تبارک و تعالی ثواب نمازش را به سوی او به بهترین صورت می فرستد تا همدم او شود و او را از تنهایی بیرون آورد.

میت می پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیبا تر از تو ندیده ام و کلامی شیرین تر از کلام تو نشنیده ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوئیده ام. آن زیباروی پاسخ می دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی.

امشب به نزد تو آمده ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.

نماز لیله الرغائب
نماز این شب را اینگونه نقل کرده اند که چون اولین شب جمعه ماه مبارک رجب شد، مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر «اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله» گفته شود.

پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر «سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکه والروح» گفته شود و پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر «رب اغفر و ارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم» گفته شود.

دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر «سبوح قدوس رب الملائکه والروح» گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود.

رجب ماه خداست
ماه رحمت رجب را همین بس که پیامبر نور و رحمت فرموده اند: رجب ماه خداست، کسی که یک روز از آن را روزه بگیرد موجب خشنودی خدا شود و غضب الهی از او دور شود و دری از درهای جهنم به روی او بسته شود.

و نیز فرمود: رجب نام جویی است در بهشت از عسل شیرین تر و از برف سفیدتر که هرکس در این ماه یک روز را روزه بگیرد از آن جوی به او آب دهند.

پس می طلبد آگاه باشیم که چه شب ها و روزهایی را برای رسیدن به شعبان ورمضان پشت سرمی گذاریم.



مارا از دعای خیرتون فراموش نکنید....
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا