ماهواره ناسا سقوط کرد

M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
ماهواره UARS ناسا به زمین سقوط کرد. ناسا می گوید، این ماهواره بر فراز اقیانوس آرام وارد جو زمین شد. احتمال می رود که قطعاتی از این ماهواره در کانادا سقوط کرده باشد.به گزارش دويچه وله، بنا بر اعلام آژانس فضایی آمریکا (ناسا)، ماهواره تحقیقاتی غیر فعال UARS طبق پیش بینی های قبلی صبح روز شنبه 24 سپتامبر در بازه [فاصله] زمانی 5:23 و 7:09 به وقت اروپای مرکزی به زمین سقوط کرده است.
ناسا می گوید، در حال حاضر نمی تواند محل و زمان دقیق سقوط این ماهواره را مشخص کند. اما طبق خبرهای کوتاهی که این آژانس فضایی در توییتر منتشر کرده است، «در صورت سقوط قطعاتی از این ماهواره احتمال سقوط این قطعات در کانادا وجود دارد».
بر پایه  گزارش ها، ماهواره تحقیقاتی جو بالا (UARS) در بازه زمانی یادشده بر فراز کانادا، بخش هایی از آفریقا، قسمت های وسیعی از اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام و اقیانوس هند در حرکت بود.
ناسا اعلام کرده است، فاکتورهای پیش بینی ناپذیری مانند توفان های خورشیدی تخمین دقیق زمان و مکان سقوط این ماهواره را مشکل کرده بود.
ناسا ابتدا برآورد کرده بود که ماهواره اتوبوسی شکل UARS جمعه 23 سپتامبر در بازه زمانی ساعت 18 تا ساعت 24 به وقت اروپای مرکزی بر زمین سقوط خواهد کرد.
پس از آن پیش بینی شد که این ماهواره در فاصله  زمانی 23 تا 25 سپتامبر بر زمین سقوط خواهد کرد.
بی خبری از سرنوشت 26 قطعه ماهواره
ناسا همچنین اعلام کرده است ، اطلاع دقیقی از 26 قطعه  این ماهواره که بین یک تا 158 کیلوگرم وزن دارند در دست ندارد.

عصر جمعه 23 سپتامبر مقام های ایتالیایی از ساکنان شمال این کشور خواستند، از خانه های خود خارج نشوند. اما مقام های آژانس فضایی آمریکا بارها تأکید کرده اند که احتمال برخورد ماهواره UARS با مردم «بسیار اندک» است.

ناسا احتمال برخورد قطعات این ماهواره با یک نفر از 7 میلیارد جمعیت کره زمین را سه صدم درصد اعلام کرده است.
بنا بر اظهارات یکی از کارشناسان ناسا، در بیش از 50 سال تحقیقات فضایی حتی یک نفر نیز بر اثر برخورد چنین قطعاتی آسیب ندیده است.
ماهوراه UARS در سال 1991 با هدف تحقیق بر روی قسمت های بالای اتمسفر توسط شاتل دیسکاوری در مدار زمین قرار گرفت. مأموریت این ماهواره در سال 2005 به اتمام رسید و پس از آن به مدار زباله های فضایی منتقل شد.
منبع : http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100854993740
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا