مایکروسافت زنگ هشدار را به صدا درآورد: پایان مرحله اول پشتیبانی از ویندوز ۷ و برخی محصولاتش در آینده

KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
079376bb469ec25a6a55b3c3355d9b24.jpg

سال ۲۰۱۴ از نیمه گذشته و حالا مایکروسافت بابت پایان پشتیبانی رسمی برخی محصولات محبوبش از جمله ویندوز ۷ در آینده ای نزدیک هشدار می دهد.

البته لازم است ابتدا به ذکر چند نکته و تعریف چند واژه بپردازیم. “پشتیبانی اولیه” هر محصول مایکروسافت پس از عرضه آن محصول به مدت پنج سال به طول می انجامد و این شرکت اقدام به انتشار رایگان بروز رسانی های امنیتی و بسته های تعمیری می کند. بعد از این مدت دوره ۵ ساله دیگری با نام “پشتیبانی تمدید شده” آغاز می شود که این یعنی کاربران در این دوره به روزرسانی های امنیتی را به رایگان دریافت می کنند ولی برای دریافت دیگر انواع به روز رسانی ها ملزم به پرداخت هزینه هستند.

و در نهایت “پایان پشتیبانی رسمی” یعنی دیگر هیچگونه به روزرسانی دیگری -امنیتی یا غیر امنیتی، رایگان یا غیر رایگان- برای محصول منتشر نخواهد شد و به نوعی می توان گفت عمر آن محصول به پایان رسیده است. مانند پایان پشتیبانی از ویندوز اکس پی که منجر از رده خارج شدن این محصول مایکروسافت شد.

حالا مایکروسافت خبر داده که پشتیبانی اولیه چند محصول آن، از جمله تمام نسخه های ویندوز ۷ (اینترپرایز، خانگی مبتدی، خانگی حرفه ای، آلتیمیت و استارتر) در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۱۵ مصادف با ۲۴ دی ۱۳۹۳ به پایان می رسد و پس از آن وارد دوره پشتیبانی تمدید شده می شوند. این دوره برای ویندوز ۷ تا تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ ادامه می یابد. بنابراین کاربران همانطور که گفتیم، به روزرسانی های امنیتی را همچنان دریافت می کنند ولی انواع دیگر به روزرسانی ها را خیر. این یعنی به احتمال خیلی زیاد سرویس پک دومی برای ویندوز ۷ عرضه نخواهد شد.

برخی افراد گمان می کنند مایکروسافت می خواهد همان بلایی که سر ویندوز اکس آورد را این بار با ویندوز ۷ تکرار کند، در حالی که چنین نیست و با توجه به محبوبیت و همه گیر بودن ویندوز ۷ مایکروسافت هم فعلا همچین قصدی ندارد و مقامات هم حرفی در این رابطه نزده اند.

پشتیبانی اولیه برای تمام نسخه های ویندوز سرور ۲۰۰۸، ۲۰۰۸ R2 و تمام نسخه های Windows Storage Server 2008 و همچنین Dynamics C5 2010، NAV 2009 و NAV 2009 R2 هم در تاریخ ۱۳ ژانویه به پایان می رسد.

در ۱۴ جولای سال آینده مایکروسافت پشتیبانی کامل از تمام نسخ ویندوز سرور ۲۰۰۳ را متوقف می کند و این یعنی هیچگونه آپدیتی دیگر برای این سیستم عامل مهم منتشر نخواهد شد و مدیران سرور بهتر است هرچه سریع تر به ویندوز سرور ۲۰۱۲ آر ۲ یا Azure نقل مکان کنند.

شایان ذکر است که طبق خبر رسمی مایکروسافت، برخی دیگر از محصولات هم به پایان پشتیبانی اولیه خود نزدیک می شوند که بد نیست اشاره ای به آنها داشته باشیم.

پشتیبانی از آفیس و شیرپوینت ۲۰۱۰ با سرویس پک ۱، Forefont Unified Access 2010 سرویس پک ۳ و ویژوال استودیو ۲۰۱۲ ریموت تولز، تست پروفشنال و اکسپرس فور وب سه ماه دیگر یعنی در تاریخ ۱۴ اکتبر به پایان می رسد.

مایکروسافت در این رابطه می گوید: “کاربران محصولات بالا می بایست به نسخه بعدی سرویس پک مهاجرت کنند تا به روزرسانی های امنیتی را دریافت کنند.”

همچنین پشتیبانی اولیه ویندوز فون ۷.۸ هم در تاریخ ۱۴ سپتامبر به پایان خواهد رسید.


نوشته شده توسط حامد پور حسینی از دیجیاتو
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا