مایکروسافت هم گوشه چشمی به خرید AMD دارد

D

d.ertebat

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
از سوی منابع نزدیک به مایکروسافت که خواسته اند نامشان فاش نگردد، عنوان شده که این شرکت نیز به خرید AMD علاقه دارد. در صورتی که این خرید صورت گیرد، می توان گفت که کمپانی ساکن ردموند می تواند از تکنولوژی های AMD استفاده های بسیاری داشته باشد؛ بخصوص در زمینه ساخت کنسول بسیار محبوب خود به نام Xbox.

اکس باکس و پلی استیشن، هر دو از پردازنده های یکپارچه پردازشی و گرافیکی (APU) ساخته شده توسط معماری «جگوار» AMD بهره می گیرند و در صورتی که در نهایت AMD توسط مایکروسافت ابتیاع گردد، می توان گفت سونی مجبور خواهد بود به ازای هر پلی استیشن که به فروش می رساند، مبلغی قابل توجه را به مایکروسافت پرداخت کند. البته، سونی این گزینه را نیز پیش روی خود دارد که می تواند چیپست های APU را از تامین کننده دیگری بخرد اما در این صورت، مجبور خواهد بود معماری آنها را دوباره از ابتدا و به شکل کامل باز-طراحی نماید.

گفته می شود مایکروسافت تنها شرکتی نیست که به خرید AMD علاقه مند است. پیشتر شایعاتی را شنیده بودیم که بر اساس آن، گفته می شد شرکت سازنده چیپ های موبایل به نام کوالکام نیز می خواهد کمپانی یاد شده را تصاحب نماید.مدیر عامل کوالکام به نام Steve Mollenkopf نیز به تازگی اظهار کرده بود که علاقه دارد شرکتش در زمینه ساخت سرورها تا حد ممکن تقویت شود و احتمال دارد به زودی دست به یک خرید بزرگ بزند.

شاید منطقی باشد اگر بگوییم این روزها شرکت بزرگ دیگری بجز AMD وجود ندارد که آقای Mollenkopf بتواند آن را تصاحب کند.همانگونه که قبلا نیز نوشته ایم، شرکت دیگری که برای خرید AMD آمادگی لازم را دارد، کمپانی کره ای سامسونگ است که به واسطه این خرید می تواند تجارت CPU و GPU های AMD را تقویت کرده و آنها را برای مبارزه با شرکت هایی نظیر کوالکام و اینتل آماده سازد.

اما به این سوال می رسیم که چرا این سه شرکت یاد شده در پی خرید AMD هستند؛ پاسخ به این پرسش بسیار ساده بوده و مربوط به ارزش فعلی مشخص شده برای این شرکت می گردد که بسیار پایین و برابر با ۲ میلیارد دلار است. مایکروسافت ۹۳ میلیارد، کوالکام ۱۲ میلیارد و سامسونگ نیز ۶۶ میلیارد دلار پول نقد در حساب های بانکی خود دارند و باید دید در آینده سرنوشت AMD به کجا کشیده شده و کدام یک از این سه شرکت می توانند آن را به تصاحب خود در آورند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
TaurohtaR

TaurohtaR

The Ranger
مدیر بخش
خبر خوبیه و امیدوارم حقیقی بشه، چون اینطور که معلومه تا الان مایکروسافت به خاطر چیپ ست های اکس باکس وان 1.6 میلیارد دلار به AMD داده ... هرچه سریع تر بخره بهتره، چون برا خودش 1 میلیارد دلار در سال هزینه صرفه جویی میکنه، و اگه بزنه تو کار موبایل و اینا هم که علاوه بر صرفه جویی، سود هم میکنه خیلی زیاد.
------
لینک رو حذف کنید از انتهای مطلب
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا