محافظت از ویندوز، زمان نصب نرم افزار

  • شروع کننده موضوع azade1992
  • تاریخ شروع
A

azade1992

Banned
Banned
بسیار اتفاق می افتد که بعد از نصب یک نرم افزار، ویندوز شما با مشکل مواجه می شود و بالا نمی آید که این می تواند به دلیل ویروسی شدن سیستم باشد. در این حالت باید از back go استفاده کرد. این نرم افزار همیشه تنظیمات صحیح ویندوز را به خاطر می سپارد. این برنامه می تواند تمامی فایلهای پاک شده از سیستم را بازیابی کند. برای این منظور زمان بالا آمدن ویندوز، کلید space bar را فشار دهید. با باز شدن صفحه go back می توانید سیستم را به حالتی در گذشته هدایت کنید. اين برنامه به صورت خود کار از تمامي درايوهاي سيستم محافظت مي کند.
طراحی سایت بهینه سازی سایت طراحی وب سایت بهینه سازی وب سایت طراحی وب سئو
logo-c.jpg
 
آخرین ویرایش:
invisible

invisible

کاربر تالار
کاربر تالار
پاسخ : محافظت از ویندوز، زمان نصب نرم افزار

اولا
back go نه بلکه go back
دوما من اصلا این نرم افزار را برای این منظور پیشنهاد نمی کنم
سوما اگه میخوایی تبلیغات کنی نیاز نیست به این شکل باشه
چهارما برای اینکه اسپم نشه اینم آموزش نرم افزار

حتما تا به حال بارها اتفاق افتاده است كه بعد از نصبيك نرم افزار داراي باگ و به هر دليل بدقلق , متوجه شده ايد اين نرم افزار صدمات قابل توجهي به سيستم عامل و يا برنامه هاي كاربردي شما وارد آورده است. مثلا مرورگر اينترنت كه از كار افتاده و يا برخي از تنظيمات اجباري بر روي سيستم عامل شما قرلر داده شده است.


متاسفانه در اين ميان , اكثر اين برنامه ها معمولا گزينه اي براي حذف برنامه نميدهند.


علاوه بر اين, اطلاعات خود را در قسمت هاي مختلف رجيستري كپي ميكنند و ديگر پاك كردن پوشه حاوي فايل هاي اجراي برنامه , فايده و نتيجهاي ندارد. پاره اي مواقع نيز اگر كامپيوتر شما به هر دليل , مانند باز كردن فايلهاي الصاق شده به نامههاي الكترونيكي , به ويروس مخربي آلوده شود, استفاده از اين برنامه(go back ) بسيار مفيد خواهد بود.


در واقع همانطور كه از نام اين برنامه مي توان فهميد , اين نرم افزار هميشه آخرين تنظيمات صحيح ويندوز را به خاطر ميسپارد و در صورت نياز وارد عمل ميشود و شما را از دردسر نجات ميدهد. البته همانطور كه مي دانيد ويندوز xpو meخود امكاناتي براي اجراي چنين عمليا تي را دارند, ولي ابزار go back در عمل بسيار قوي تر و هوشمندتر از ابزار معمولي ويندوز عمل مي كند.


GO BACK محصول شركت roxio است كه نرم افزار مشهور ذخيره سازي اطلاعات به روي سي دي يعنيeasy cd creator آن بسيار معروف است. Go back پس از نصب , حدود ده درصد از فضاي كامپيوتر شما رابه خود اختصاص ميدهد و شروع به ذخيره اطلاعات سيستم عامل و برنامه ها بر روي فضاي مورد نظر ميكند. البته شايد اشغال ده درصد فضاي ديسك سخت كمي بيش از اندازه به نظر برسد , ولي هنگامي كه اين نرم افزار شما را از يك دردسر بزرگ و يا يك ويروس آزار دهنده نجات دهد , آنگاه متوجه خواهيد شد, اشغال ده درصد فضاي ديسك سخت كاملا توجيه پذير است .


البته توجه داشته باشيد كه اگر ديسك سخت شما پر شود , اين نرم افزار به صورت هوشمند مقداري از اطلاعات قديمي خود را حذف ميكند تا سيستم عامل دچار مشكل نشود. علاوه بر اين, فعاليت اين نرم افازر كه هميشه در پشت صحنه ويندوز فهال است, بر كارايي ويندوز و عملكرد و راندمان آن تاثير ندارد. استفاده از اين نرم افزار به خصوص براي كساني كه در رفع مشكلات سيستم عامل حرفه اي نمي باشند بسيار مفيد است . ضمن اينكه منوي كمك برنامه نيز بسيار ساده است و براي هر كاربر تازه كار , قابل درك است.


به همين خاطر ما دراين نوشتار به معرفي اين نرم افزار و تشريح قابليتهاي آن مي پردازيم , تا ضمن معرفي يك utility بسيار قوي و كار آمد, شما را از دردرسر هاي به هم ريختن كامپيوتر و سيستم عامل نجات دهيم و با ما همراه باشيد.


شروع


(قبل از اجراي setup يا همان مرحله نصب)


قبل از هر چيز , يكسري مقدمات و تذكرات وجود دارد كه قبل از نصب نرم افزار go back , ميبايست بدانها توجه كنيد:


-كامپيوتر خود را چك كنيد و ببينيد كه آيا كلزومات مورد نياز براي نصب go back را دارا ميباشد يا نه؟


-تمامي فايلهاي همراه و فايل readme.txt را كه درون سي دي go back مي باشد مطالعه كنيد .(باور كنيد به زحمتش مي ارزد)


چك كردن سخت افزار و سيستم مورد نياز


براي استفاده از نرم افزار go back (ويرايش شخصي"personal "و ميرايش دولوكس"deluxe " ), مطمئن شويد كه سيستم شما داراي ملزومات لازم ميباشد:


-پردازنده اينتل پنتيوم (intel Pentium ) با حداقل سرعت 166 مگاهرتز(mhz )و يا بيشتر (فقط سيستم هاي داراي يكپردازنده).


-كامپيوتري كه با ويندوزهاي زير سازگاري داشته باشيد:/ويندوز95/ويندوز 98/ويندوزهزاره (me )/ويندوزnt4.0 (پيشنهاد ميشود كه سرويس پك service4 )(pack4 و يا بالاتر را نصب كنيد)


/ويندوز 2000 (پيشنهاد ميشود كهgo back را بر روي ويندوزهاي nt4.0 سرور و 2000 سرور نصب نكنيد)


-64 مگابايت رم(ram )


-به طور معمول, go back مقدار%10 از فضاي هارد ديسك شما در اختيار ميگيرد (اين مقدار توسط كاربر قبل تنظيم است.) اگر كه در هارد ديسك شما, كمتر از %20 از فضاي كل هارد ديسك داراي فضاي خالي باشد, goback تنها نصف اين فضا را استفاده ميكند.


-حداقل وضوح تصوير 600*800با 256 رنگ


-درايو cd-rom كه به وسيله آن بتوانيد goback را نصب كنيد (براي نصب از طريق شبكه مورد نياز نمي باشد)


-كارت صدا براي شنيدن صداهاي فيلم آموزشي GO BACK (اختياري)


-200 مگابايت فضاي خالي بر روي هارد ديسك


نصب GO BACK


قبل از نصب go back , مطمئن شويد كه تمامي دستورالعمل هاي زير را خوانده ايد.


نكته:اگر ميخواهيد goback را بر روي windows nt يا windows 2000 نصب كنيد, مطمئن شويد كه به عنوان مدير سيستم (administrator )و يا كسي كه داراي اختيارات administrator ميباشد, وارد شده ايد


نگاهي به گزينه هاي نصب


در حين نصب go back , از شما براي انتخاب دو نوع نصب easy install (نصب آسان)و custom install (نصب شفارشي) سوال ميشود.


-easy install (اين نوع نصب براي اكثريت كاربران پيشنهاد مي شود)اين نوع نصب به طور اتوماتيك مقدار%10 از فضاي هر يك از هارد ديسك هاي فيزيكي را به go back اختصاص ميدهد.go back از اين فضا براي نگهداري اطلاعات استفاده مي كند تا در هنگامي بازيابي هارد ديسك , در كمترين زمان ممكن اين كار را انجام دهد. اگر كه سيستم شما داراي پارتيشنهاي مختلفي مي باشد, (درايوهاي منطقي /logical drives ), go back هارد ديسك شما را اسكن خواهد كرد و پارتيشيني را كه داراي بيشترين فضاي خالي است پيدا كردهو مقدار %10 از فضاي كل هارد ديسك را به go back اختصاص ميدهد. در واقعا اگر شما گزينه easy install را انتخاب كنيد, go back فقط بر روي هارد ديسكي نصب خواهد شد كه داراي مقدار فضاي كافي باشد.


-custom install (اين گزينه به شما امكان ميدهد كه بصورت دلخواه هرد ديسكي را مي خواهيد go back از آن محافظت كند, انتخاب كنيد. همچنين به وسيله اين گزينه ميتوانيد مقدار فضاي را كه ميخواهيد به go back اختصاص دهيد انتخاب نماييد .اگر كه شما بيش از يك هارد ديسك داشته باشيد , ميتوانيد براي هر يك از آنها به طور جداگانه go back راتنظيم كنيد كه از كدام يك محافظت كند و از كدام يك محافظت نكند. همچنين اگر هارد ديسك شما , داراي پارتيشنهاي مختلفي باشد (درايوهاي منطقي), شما ميتوانيد تعيين كنيد كه در كدام پارتيشن , go back از تمامي پارتيشنهاي محافظت ميكند! در واقع به ياد داشته باشيد كه هيچ راهي براي محافظت از يك پارتيشن خاص در يك هارد ديسك وجود ندارد


انتخاب مقدار فضاي مورد نياز براي اختصاص دادن به go back


در حين نصب go back (نسخهpersonal يا deluxe ), شما اين امكان را داريد كه مقدار فضاي مورد نباز براي goback را به آن اختصاص دهيد(براي اين كار بايد گزينه custom install انتخاب شود).goback اين فضا را براي نگهداري از اطلاعات استفاده ميكند تا در هنگام بازيابي هارد ديسك , در كمترين زمان ممكن اين كار را انجام دهد. به طور معمول , در easy install , مقدارد %10 از فضاي هارد ديسك به go back اختصاصا داده ميشود.


همچنين براي افزايش . يا كاهش مقدار فضا ي اختصاص شده به go back (كمتر و يا بيشتر از مقدار معمول %10 ), گزينه custom install را انتخاب كنيد.در عين حال اگر شما قصد استفاده از بازگشت اتوماتيك ( auto-revert )را داريد(در نسخه deluxe ), ما به شما پيشنهاد ميكنيم كه مقدار 1تا 2 گيگا بايت (gigabyte )را در صورت وجود به go back اختصاص دهيد.اين كار به go back اين امكان را ميدهد كه اطلاعات بيشتري را ذخيره كند. اگر كه هارد ديسك شما داراي پارتيشنهاي مختلفي مي باشد (پارتيشنهاي منطقي), شما ميتوانيد پارتيشيني را كه مي خواهيد اطلاعات go back در آنجا ذخيره شود, تنظيم كنيد. به عنوان مثال اگر درايو c شما , تقريبا پر شده است ولي درايو d , مقدار فضاي خالي به اندازه كافي را دارا ميباشد , اطلاعات go back را بر روي درايو d ذخيره كنيد.


همچنين براي اينكه از مجبور بودن به نصب مجددgo back اجتناب كنيد, مقدار فضاي بيشتري را در اولين نصب به آن اختصاص دهيد (بيشتر از مقدار%10 )


نصب go back از روي cd-rom


قبل از نصب هر نرم افزاري كه وظيفه مهمي را بر روي هارد ديسك و اطلاعات بر عهده مي گيرد(نرم افزار هايي كه اعمالي اساسي بر روي هارد و مديريت آن انجام ميدهند), از قبيل partition magic و يا go back و يا هر نرم افزار ديگري , بهتر است از اطلاعات مهم هارد ديسك , يك نسخه پشتيبان (back up )تهيه كنيد.


ديسكي كه در خالت سازگاري با ms-dos اجرا ميشود , نصب نخواهد شد.


براي نصب مراحل زير را دنبال كنيد:


1-تمامي برنامه هاي باز را ببينيد و ويروس يابها را غير فعال كنيد.


2-سپس سي دي نصب go back را درون cd-rom قرار دهيد و بر روي install كليك كنيد تا مراحل نصب آغاز شود.


اگر كه صفحه go back به طور اتوماتيك نمايان نشد, از منوي استارت(start menu ), گزينه هاي control panel /settings را انتخاب كرده و در پنجره control panel , بر روي اپلت remove programs /add دو بار كليك كنيد . سپس در پنجره remove /programs add , بر روي زبانه (tab )uninstall / install و سپس بر روي دكمه install كليك كنيد.


3-حال موافقت نامه را خوانده و چنان چه با آن موافق هستيد, گزينه yes را انتخاب كنيد و بر روي دكمه next كليك كنيد تا به مرحله بعدي برويد.


4-هنگامي كه صفحه readme نمايان شد, بر روي show readme file كليك كنيد تا بتوانيد محتويات آن را بخوانيد و يا بر روي دكمه next كليك كنيد تا به مرحله بعدي برويد.


5-اگر كه نرم افزار acrobat reader در سيستم شما نصب نشده است, اين فرصتي است كه شما به نصب آن بپردازيد و يا آدرسي را كه از آنجا ميتوانيد acrobat reader براي خواندن فايل راهنمايي كه همراه با go back ارائه ميشود ميتوانيد استفاده كنيد.همچنين اگر reader acrobat از قبل بر روي سيستم شما نصب شده است , ميتوانيد به مرحله بعدي برويد.


6- در اين مرحله ميبايست نام خود , نام شركت (اختياري)و cd key (اين cd key را درون سي دي go back و يا در پشت جلد آن ميتوانيد پيدا كنيد) را وترد كرده و بر روي دكمه next كليك كنيد. (شكل1)


7-در ايم مرحله ميتوانيد يكي ازدو حالت easy install و custom install (كه در بالا به توضيح هر دو پرداخته شد) را انتخاب كنيد. همچنين ميتوانيد جايي را كه ميخواهيد go back در آنجا نصب شود نيز تعيين كنيد.(شكل2)


8- چنان چه در مرحله قبلي, گزينه custom install را انتخاب كرده باشيد, پنجره اي كه در پاين نمايش داده شده است, نمايان ميشود.


به وسيله اين پنجره شما مي توانيد تعيين كنيد كه چه مقدار از فضاي هارد ديسك به go back اختصاص يابد. همچنين اگر هارد ديسك شما بيش از يك پارتيشن داشته باشد , شما ميتوانيد پارتيشني را كه ميخواهيد مقداري فضا از آن را به go back اختصاص دهيد, انتخاب كنيد. در قسمت پاييني پنجره , شما ميتوانيد مقدار مورئ نظر خود را بر حسب مگابايت (mb )وارد كنيد تا آن مقدار فضا به go back اختصاص داده شود.(شكل3)


نكته: اگر هارد ديسك شما , داراي پارتيشنهاي مختلفي باشد (درايوهاي منطقي), شما ميتوانيد تعيين كنيد كه در كدام پارتيشن, go back از فضاي آن استفاده كند.اما با وجود اين , go back از تمامي پارتيشنهاي محافظت مي كند. بخ ياد داشته باشيد كه هيچ راهي براي محافظت از يك پارتيشن خاص در يك هارد ديسك وجود ندارد.


9-در اين پنجره, ويزارد به شما خلاصه اي از تنظيماتي را كه انتخاب نموده ايد, نشان ميده. سپس بر روي دكمه finish كليك كنيد.


حال بقيه دستورات را انجام دهيد تا نصب كامل شود.دقت داشته باشيد كه براي فعال نمودن go back , نياز به راه اندازي دوباره( restart )سيستم داريد.


بعد از نصب


بعد ار نصب , لطفا go back را رجيستر (register )كنيد تا از مزاياي مفيد آن بهرمند شويد. همچنين بعد از نصب , شما متوجه تغييري در دسكتاپ ميشويد . رد واقع يك آيكون(shortcut )بر روي دسكتاپ نمايان شده است(البته اگر در حين نصب در خواست كرده باشيد). همچنين آيكوني در روي system tray , كنار ساعت پديدار ميشود كه شما ميتوانيد به وسيله آن به go back دسترسي داشته باشيد.


بعد از نصب , go back به طور دائم هارد ديسك شما را محافظت و بازبيني ميكند, بدون آنكه از شما سوالي پرسيده شود. به وسيله اين عمل go back , شما قادر خواهيد بود:


-(deluxe edition )يك درايو مجازي به وسيله go back ساخته و اطلاعات قبلي هارد ديسك را بر روي آن مشاهده كنيد . از اين درايو ميتوانيد مانند درايوهاي ديگر استفاده كنيد.


-هارد خود رابه حالت گذشته برگردانيد.


-( deluxe edition )فايل هاي را باز يابي كنيد . از جمله فايلهاي كه پاك و يا رو نويسي (over written )شدهاند.


ضمنا براي حذف برنامه, اپلت remove program / add موجود در control panel استفاده كنيد.


اجراي go back


پس از اينكه go back نصب شد, يه طور اتوماتيك در هر دفعه كه كامپيوتر خود را روشن ميكنيد, به كار خواهد افتاد (مگر اينكه آنرا غير فعال كرده باشيد). براي اجراي go back , مي توانيد از يكي از راه هاي زير استفاده كنيد:


-بر روي منوي start و سپسgo back , programs كليك كنيد.


-بر روي آيكون go back در system tray كليك كنيد.


-بر روي آيكون go back در syatem tray كليك سمت راست را زده و از منوي ظاهر شده , گزينه display go back menu را انتخاب كنيد.(همچنين به وسيله اين منو , مي توانيد ديگر توابع اصلي go back را نيز انتخاب كنيد)


-بر روي آيكون go back موجود در دسكتاپ , دو بار كليك كنيد. (البته اگر وجود دارد)


چند تمرين آموزشي


مثالها زير به شما كمك خواهد كرد كه دقيقا بفهميد go back اين نرم افزار قوي و قابل اعتماد چه كاري براي شما انجام ميدهد وشما به چه صورت ميبايست از آن استفاده كنيد.


اخطار:براي اثبات كردن امكانات و توانائي هاي goback , شما نيازمند پاك كردن و يا ويرايش كردن فايل هاي هارد ديسك خود هستيد زيرا بعدا شما از go back براي بازيابي فايلهاي پاك شده استفاده خواهيد كرد. چنان چه تمايل داشته باشيد , مي توانيد قبل از حذف نمودن و يا ويرايش فايل ها, از آنها يك نسخه پشتيبان (backup )تهيه كنيد.


اخطار:قبل از شروع , دوبارهه مطمئن شويد كه go back نصب شده است و شما ميتوانيد به صفحه اصلي آن دسترسي داشته باشيد.


بازيابي فايلها


در اين آموزش , شما تعدادي فايل را حذف كرده و سپس به وسيله go back , شروع به باز گرداندن آنها ميكنيد تا ثابت شود كه به وسيله go back , قادر خواهيد بود هارد ديسك را به حالت اوليه آن برگردانيد .براي انجام اين آموزش , مراحل زير را دنبال كنيد:


-كامپيوتر خود را reatart كنيد(راه اندازي مجدد).


-به درون my computer رفته و حداقل يك فايل از درايو c را پاك كنيد.


-محتواي سطل باز يافت (recycle bin )را نيز پاك نماييد . براي اين كار بر روي آيكون در دسكتاپ كليك سمت راست ماوس را زده و از منوي ظاهر شده گزينه empty recycle bin را انتخاب كنيد.


-حال, شما ازgo back براي باز گرداندن آن درايو به حالت قبلي كه آن فايل در آن وجود داشت, استفاده ميكنيد.در اين تمرين , ما اين كار را به وسيله منوي بوت go back انجام ميدهيم .


-(go back boot menu )به ياد داشته باشيد كه شما , هميشه قادر به دسترسي به اين منو خواهيد بود (حتي اگر ويندوز شما از كار بيفتد).براي اين كار كامپيوتر خود را restart كنيد.


-سپس هنگامي كه پيغام منوي بوتgoback ظاهر شد, سريع دكمه spase bar را فشار دهيد.اين كار سبب باز شدن منوي بوت go back ميشود.


-در منوي بوتgo back , بر روي دكمه revert drive كليك كنيد (ويا دكمه r را فشار دهيد)وسپس go back به شما زمانهايي را كه ميتوانيد درايو خود را به آن حالت ها برگردانيد , نشان خواهيد داد.


-حال زمان مورد نظر خود را انتخاب كرده (زماني كه فكر ميكنيد آم فايل پاك شده در آن هنگام وجود داشته است) و بر روي دكمه revert كليك كرده و دستورالعمل ها را دنبال كنيد. سپس go back شروع به برگرداندن درايو به زمان مورد نظر مي كند .پس از اتمام كار, كامپيوتر به طور اتوماتيك reboot ميشود.


-توجه داشته باشيد كه پس از راه اندازي مجدد, هنگامي كه پيغام منوي بوت go back ظاهر شد , ميتوانيد چك كنيد كه آيا فايل پاك شده به درايو c برگشته يا نه؟


-چنان چه مايل باشيد , ميتوانيد اين روش را مجددا تكرار كنيد تا درايو مورد نظر خود را به زمان دلخواه برگردانيد.


بازيابي يك فايل رونويسي شده


آيا تا به حال شده است كه بر روي سندي رونويسي كنيد و يا آن را پاك كنيد و بخواهيد حالا آن را به حالت اول خود بازگردانيد؟ انجام اين كار به وسيله go back deluxe edition بسيار راحت ميباشد. در اين تمرين , شما محتويات يك فايل را تغييز داده و آن را ذخيره ميكنيد و سپس سعي در بازگرداندن آن به حالت اول مينماييد .براي انجام اين تمرين , مراحل زير را دنبال كنيد.


-يك فايل به دلخواه خود را باز كنيد.


-آنفايل را تغيير بدهيد. به عنوان مثال اگر يك فايل تحت مايكروسافت ورد(Microsoft word )را باز كرده ايد, چند خط از آن را پاك كرده و يا چند خط جديد به آن اضافه كنيد.


-فايل را ذخيره (save )كنيد.اين كار سبب ميشود كه تغييرات انجام شده بر روي فايل اصلي ذخيره شوند.


-حال برنامه خود را ببنديد.


در حال حاضر, نسخه قبلي فايل از بين رفته است و به وسيله هيچ نرم افزار بازيابي پاك شده كه به undelete معروف هستند, قادر به باز يابي فايل نيستند.


-حال my computer راباز كرده و به پوشهاي كه آن فايل در آنجا قرار دارد برويد. بر روي فايل تغييرداده شده كليك سمت راست ماوس را زده و از منوي ظاهر شده, گزينه show revisions را انتخاب كنيد. با انجام اين كار , go back به شما ليستي از تمام ورژنهاي قبلي فايل را كه ميتواند فايل را به آن حالت بازگرداند به شما نشان ميدهد.اولين مدخل در اين ليست (دربالا), همين فايل كنوني است.مدخل دوم, همان فايلي است كه شما بر روي آن, تغييراتي را ايجاد كرده ايد


-براي اينكه مطمئن شويد , مدخل دوم را انتخاب كرده و بر روي دكمه open كليك كنيد. اين كار سبب باز شدن نسخه قبلي فايل مورد نظر ميشود . اگر كه اين نسخه , همان نسخه مورد نظر است, شما ميتوانيد:


-برنامه راببنديد.سپس بر روي دكمه recover to كليك كنيد وو محلي را كه ميخواهيد فايل در آنجا ذخيره شود , انتخاب كنيد.


-همچنين ميتوانيد براين تعويض كردن فايل اصلي با فايل نسخه قبلي, بر روي دكمه save در برنامه كليك كنيد . اين كار سبب ميشود كه فايل اصلي , با فايل قبلي كه شما آن را ويرايش نموديد, تعئيض گردد.


بازيابي چندين فايل در يك مرتبه


در اين تمرين go back deluxe edition , شما چندين فايل را پاك كرده و .انها را به وسيله ساختن يك درايو مجازي go back , بازيابي ميكنيد. براي انجام اين تمرين , مراحل زير را دنبال كنيد:


-چندين فايل را از پوشه my documents پاك كنيد, مثل تمامي تمرين هاي قبلي .(چنان چه تمايل داشته باشيد, ميتوانيد يك نسخه پشتيبان (back up) از محتويات my documents تهيه كند)


-سطل بازيافت (recycle bin ) را پاك نمائيد . براي اين كار بر روي آيكون آن در دسكتاپ كليك سمت راست ماوس را زده و از منوي ظاهر شده گزينه empty recycle bin را انتخاب كنيد.


-برنامه go back را اجرا كنيد.


-در پنجره اصلي go back , بر روي دكمه اي به نام advanced features كليك كنيد. اين كار سبب نمايش پنجره go back drive ميشود


-ضمنا اگر كه كامپيوتر شما بيش از يك هارد ديسك دارد , مطمئن شويد كه هارد ديسكي كه از روي آن فايلها را پاك كرده ايد, در منوي file انتخاب شده است.


-تقريبا نزديك بخش انتهاي ليست وقايع (event list ), شما بايد چندين مدخل را در يك رديف ببينيد كه نشان ميدهد يكسري از فايلها شما ابتدا جا به جا شده و سپس از درون سطل بازيافت پاك شده است.


-در بالاي اين مدخلها , بايد system safe point وجود داشته باشد. براي انتخاب بر روي آن كليك كنيد. سپس بر روي آن كليك كنيد.


-سپس بر روي دكمه create go back drive در انتهاي پنجره كليك كنيد. با انجام اين كار , يك درايو مجازي توسط go back ساخته ميشود كه حاوي محتويات هارد درايو شما در زمان انتخاب شده است. هنگامي كه درايو مجازي go back ساخته ميشود, پيغامي نمايان خواهد شد كه مشخص ميكند چه حرفي به درايو جديد ساخته شده اختصاص داده شده است.


-حال my computer راباز كرده و محتويات درون درايو go back را مشاهده كنيد. درون اين درايو , پوشه my documents راب از كرده و به دنبال فايل هاي پاك شده بگرديد . فايل هايي را كه پاك كرده بوديد , ميبايست در اين پوشه نمايان باشند.


- براي بازيابي اين فايلها, آنها راب ه هارد ديسك واقعي خود كپي كنيد.


-بعد از بازيابي فايل ها, به پنجره go back drive باز گرديد و با كليك بر روي دكمه disable go back , از شر درايو جديد ساخته شده خلاص شويد.


صفحه بوت go back


به وسيله صفحه بوت go back , شما قادر به انجام دادن چهار تابع اصلي هستيد:


-بازيابي هارد درايو


-بوت شدن به وسيله يك فلاپي(floppy )


-غير فعال نمودنgo back


-در نسخه deluxe edition فعال كردن قابليت بازيابي اتوماتيك ( auto-revert)


پس از نصب go back , هر زمان كه شما كامپيوتر را روشن ميكنيد, صفحه بوت go back , قبل از پديدار شدن صفحه بوت سيستم عامل, نمايان ميشود. براي ورورد به منوي بوت go back , شما تنها چند ثانيه وقت داريد تا دكمه space bar را فشار بدهيد و به درون آن راه پيدا كنيد. اگر كه شما دكمه space bar را فشار ندهيد, كامپيوتر به صورت normal بالا خواهد آمد.(شكل 4)


چنان چه سيستم عامل شما , به صورت درست اجرا شد, شما ميتوا نيد به go back از طريق آن دسترسي پيدا كنيد. اما چنان چه ويندوز شما اجرا نشد, يعني بالا نيامد, صفحه بوت go back راهي است براي باز گرداندن هارد ديسك به حالتي كه ويندوز در آن به خوبي كار ميكرده است. حتي اگر زماني را كه ميخواهيد هارد ديسك خود را به آن زمان بازگردانيد, ارز نظر شما چندان جالب به نظر نميرسد, ميتوانيد پس از باز گرداندن هارد ديسك به آن زمان , وبالا آمدن ويندوز , از go back براي بازگزداندن هارد ديسك به يك زمان بهتر استفاده كنيد.


اخطار:اگر جنان به نظر ميرسد كه كامپيو تر شما به خاطر يكي از سخت افزار هاي موجود در آن داراي مشكل است, شما ميبايست قبل از اينكه سعي در باز گرداندن فايل ها بكنيد, ابتدا آن مشكل رابرطرف نمائيد. در واقع تكرار مكرر براي بازيابي به وسيله go back , سبب استفاده از اطلاعات go back شده . امكان بازيابي پس از درست شدن اشكال سخت افزاري , كمتر ميشود.


نكته:صفحه بوت go back از تمامي ماوس ها(mouse )پشتيباني ميكند. به هر حال , چنان چه نشانه گر ماوس شما بر روي صفحه نمايان نشد, شما مي بايست از صفحه كليد خود براي انجام عمليات استفاده كنيد. بدين صورت كه درون هر گزينه , زير يك حرف , خطي كشيده شده است, و براي انتخاب آن گزينه مي بايست آن را در صفحه كليد خود فشار دهيد.


استفاده از منوي بوت go back


عملياتي كه در منوي بوت go back موجود مي باشد, در ادامه توضيح داده شده اند) شكل 5)


نكته:اگر شما از نسخه deluxe نرم افزار go back استفاده مي كنيدو پسورد آن را تنظيم نموده ايد, نرم افزار از شما آن پسورد را ميخواهد. براي ادامه كار با منوي بوت go back , نيازمند تايپ پسورد ميباشد.


Revert drive :به وسيله اين گزينه قادر به باز گرداندن درايو خود ميباشد . از اين گزينه در زماني استفاده كنيد كه كامپيوتر شما , قادر به بوت شدن در وضعيت عادي نيست.


Disable go back :از اين گزينه در زماني ميبايست استفاده كنيد كه سيستم عامل شما از go back پشتيباني نميكند و يا اينكه ميخواهيد از يك نرم افزار پارتيشن بندي هارد ديسك استفاده كنيد.


(deluxe edition ):disable /enable auto-revert :اين گزينه به شما اين امكان را ميدهد كه قابليت بازيابي اتوماتيك (auto-revert ) را فعال و يا غير فعال كنيد. همچنين اين گزينه به شما نشان ميدهد كه در حال حاضر , قابليت auto-revert فعال است و يا غير فعال مي باشد.


Boot from floppy :اين گزينه در زماني لازم ميشود كه شما بخواهيد به وسيله فلاپي بوت شويد و بخواهيد يك نرم افزار را از روي فلاپي اجرا كنيد.


Continue :به وسيله اين گزينه, كامپيوتر به صورت normal بوت خواهد شد.(بوت از روي هارد ديسك)


بازيابي هارد ديسك


چنان چه سيستم شما در هنگام بوت با شكست مواجه مي شود و شما قادر به اجراي ويندوز نمي باشيد, ميتوتنيد از منوي بوت go back براي بازگرداندن هارد ديسك به زماني كه ويندوز به درستي اجرا ميشد استفاده كنيد.


هنگامي كه شما سعيدر بازگرداندن هارد ديسك به وسيله go back ميكنيد, goback به شما ليستي از زمان هاي گذشته هارد ديسك را ارائه ميكند.شما ميتوانيد زمان مورد نظر خود را انتخاب كنيد و هارد ديسك خود را به آن نقطه بازگردانيد .چنان چه در بازگرداندن هارد ديسك به زمان انتخاب شده موفق نشديد , دوباره همان كار رابا يك زمان ديگر انجام دهيد. به طور معمول , اولين و يا دومين بازگرداندن هارد ديسك, سبب فهال شدن ويندوز شده و شما ميتوانيد به راحتي به كار با ويندوز بپردازيد.


چنان چه موفق به بازگرداندن هارد ديسك به زماني كه ويندوز در آن به خوبي كار مي كرد نشديد, شما مجبور به بازگزداندن به وسيله نسخه هاي پشتيبان تهيه شده قديمي هستيدو به ياد داشته باشيد كه يك اشكال فيزيكي-نظير اشكال فيزيكي در ديسك /و يا اشكال در پردازش اطلاعات بخاطر اشكال در ramويا cpu –قابل جبران به وسيله هيچ نرم افزار بازيابي اطلاعاتي نيست.


اخطار:اگر چنان به نظر ميرسد كه كامپيوتر شما به خاطر يكي از سخت افزار هاي موجود در آن داراي مشكل است, ابتدا آن مشكل را بر طرف نماييد. ضمنا تكرار مكرر براي بازيابي به وسيله go back , سبب استفاده از اطلاعات go back شده و امكان بازيابي پس از درست شدن اشكال سخت افزراي , كمتر ميشود.


چنان چه شما بيش از يك هارد ديسك داشته باشيد كه به وسيله go back محافظت ميشوند, عمليلت بازگرداني بر روي تمامي ديسكها اثر خواهد گذاشت.


براي بازيابي هارد ديسك به وسيله منوي بوت go back , مراحل زير را دنبال كنيد:


-كامپيوتر خود را restart كنيد (براي اينكار ميتوانيد دكمه reset را فشار دهيد و يا از تركيب كليدهاي ctrl+alt+delete استفاده كنيد)


-هنگامي كه صفحه بوت go back نمايان شد, دكمه space bar را فشاز دهيد.


در منوي بوت go back , برروي گزينه revert drive كليك كنيد. با اين كار go back شروع به جستجو در هارد ديسك شما ميكندو زمانهاي مناسب براي بازگرداندن را به شما ارائه ميكند و حال شما ميتوانيد يك زمان را انتخاب كرده و بر روي دكمه revert كليك كنيد. سپس برروي دكمه more times كليك كنيد تا اطلاعاتي در زمينه زمانهاي امكان پذير ديگر به دست بياوريد . همچنين براي لغو عمليات , از دكمه cancel استفاده كنيد.


-پس از اينكه زمان مورد نظر خود را انتخاب كرده و بر روي دكمه revert كليك كرديد, سيستم شماrestart خواهد شد . سعي در انجام عمل بوت ميكند(به ياد داشته باشيد كه در اين لحظه, دكمه space bar را در هنگام نمايان شدن صفحه بوت go back , فشار ندهيد.)


-چنان چه كامپيوتر شما درست راه اندازي نشد, مراحل 1تا 3 را دوباره انجام دهيد و اين دفعه يك زمان ديگر را انتخاب كنيد.


- بعد از آنكه كامپيوتر شما قادر به اجراي ويندوز بود, شما ميتوانيد از پنجره go back drive براي باز گرداندن هارد ديسك به زمان هاي ديگر استفاده كنيد.


فعال /غير فعال كردن auto –revert


قابليت auto-revert , كه تنها در نسخه deluxe نرم افزار go back موجود ميباشد , در ادامه مطلب مورد بررسي قرار ميگيرد.


غير غعال كردن go back


در بعضي مواقع , مپلا در مواقعي كه شما قصد استفاده ار يك نرم افزار پارتيشن بندي ديسك را د اريد , شما نيازمند غير فعال كردن go back ميباشد.اين نكته مهم رابه خاطر بسپاريد كه هنگامي ك شما go back را غير فعال ميكنيد , تمامي اطلاعات جمع شده توسط آن , پس از غير فعال نمودن از بين خواهد رفت.


نكته:اگر شما قصد ارتقا سيستم عامل خود راداريد و يا ميخواهيد سرويس پك(service pack )
آن را نصب كنيد, ميبايست ابتدا go back را uninstall كنيد(براي اين كار از اپت programs add/ remove موجود در control panel استفاده كنيد.) بعد از اتمام كار ميتوانيد دوباره go back را نصب نمائيد.


براي غير فعال نمودن go back از منوي بوت go back , مراحل زير را دنبال كنيد:


-هنگا مي كه صفحه بوت goback نمايان شد, دكمه space bar را فشار دهيد (تنها چند ثانيه براي انجام تين كار فرصت داريد).چنان چه فرصت زدن دكمه space bar را از دست داديد , كامپيوتر خود را دوباره restart كنيد.


-از منوي بوت go back گزينه disable go back را انتخاب كنيد.


=همچنين go back را ميتوانيد از درون صفحه اصلي آن وبه وسيله دكمه options غير فعال كنيد.


فعال كردن go back


اگر شما go back را غير فعال كرديد, چه از طريق ويندوز و چه از طريق منوي بوتgo back , هر زمان كه شما سعي در اجراي go back , هر زمان كه شما سعي در اجراي go back در ويندوز ميكنيد , نرم افزار به شما ياد آوري ميكند كه goback غير فعال شده است .سپس شما گزينه اي رادر اختيار خواهيد داشت كه به وسيله آن, goback را فعال كنيد. چرا كه منوي بوتgo back تنها در زماني نمايش داده ميشود كه go back فعال باشد. اين بدين معناست كه براي فعال نمودن go back , تنها از طريق ويندوز قادر به انجام اين كار خواهيد بود.


بوت شدن از روي ديسك فلاپي


به طور اتوماتيك , هنگامي كه go back نصب و فعال ميباشد , تمامي حركات هارد ديسك تحت نظر آن خواهد بود . براي آن دسته از برنامه هايي كه نيازمند اجراي كا مپيوتر به وسيله يك ديسك بوت مخصوص ميباشند, منوي بوتgo back به شما اين امكان را ميدهد كه شما به ويسله آن ديسكت مورد نظر بوت شده و همچنان از محافظت go back برخوردار باشيد . روش زير به يما نشان ميدهد كه چگونه اين كار را انجام دهيد.(چنانچه از اين روش استفاده نكنيد, شما فقط در صورتي قادر به بوت از روي فلاپي ميشويد كه برنامه آن فلاپي نياز به ديترسي به هارد ديسك نداشته باشد.)


نكته:هنگام بوت شدن از روي فلاپي , ديسكت را درون درايو تا زماني كه منوي بوت go back ظاهر نشد است قرار ندهيد .براي اطلاعات بيشتر در اين زمينه , ادامه روش را دنبال كنيد.


-راه اندازي كامپيوتر خود را بودن قرار دادن ديسكت درون درايو آغاز كنيد.


-هنگامي كه صفحه بوت go back نمايان شد, دكمه space bar را فشار دهيد تا به منوي بوت go back برويد.


-فلاپي مورد نظر خود را درون درايو قرار دهيد.


-از منوي بوت go back , گزينه boot from floppy را انتخاب كنيد . اين كار سبب بوت شدن كامپيوتر توسط فلاپي ميشود.


بررسي محيط اصلي برنامه و جرئيات آن


پنجره اصلي go back


به وسيله پنجره اصلي go back (نسخه personalو يا deluxe )شما تقريبا به تمامي امكانات goback دسترسي پيدا خواهيد كرد.(شكل 1و2)


آيتمهاي منوي اصلي


گزينه هاي موجود در پنجره اصلي go back , موجود در سمت چپ, به شرح زير ميباشد:


(deluxe edition ): recover files


بر روي اين گزينه كليك كنيد تا پنجره file recovery نمايان شود. به وسيله اين پنجره شما قادر به بازيابي فايلهاي پاك شده خواهيد بود.


Revert your hard drive


بر روي اين گزينه كليك كنيد تا پنجره drive revert نمايان شود.به وسيله اين پنجره شما ميتوانيد هارد ديسك خود را به زمان هاي گذشته برگردانيد.(هنگامي كه داراي كتركرد و عملكرد صحيحي بوده است)


(deluxe edition ): advanced features


بر روي اين گزينه كليك كنيد تا پنجره go back drive نماين شود


Tutorial


بر روي اين گزينه كليك كنيد تا خود آموز go back نمايان شود. اين خود آموز ب شما نشان ميدهد كه go back براي شما چه كاري ميتواند انجام دهد و شما چگونه ميتوانيد از آن استفاده كنيد.


گزينه هاي موجود در پنجره اصلي go back موجود در سمت راست, به شرح زير مي باشد:


(personal edition ):up grade


به وسيله اين گزينه ميتوانيد go back را از نسخه personal بخ نسخه deluxe ارتقا دهيد.


Update


به وسيله اين گزينه ميتوانيد go back خود را به يك ورژن جديدتر , به روز در آوريد.


Options


به وسيله اين گزينه , ميتوانيد به پنجره go back options دست پيدا كنيد.


Help


به وسيله اين گزينه به راهنماي go back دسترسي پيدا ميكنيد.


منوي drop-down


با كليك بر روي آيكوني كه در گوشه سمت جپ بالا قرار دارد, ميتوانيد به منوي آن دسترسي پيدا كنيد.(شكل 3)


گزينه هاي اين منو به شرح زير است:


About go back


به وسيله اين گزينه مي توانيد ورژن go back نصب شده بر روي كامپيوتر را مشاهده كنيد. چنانچه نيازمند كمك فني هستيد , ئتنستن اين شماره در هنگام تماس با سايت مهم ميباشد.


Icon in system tray


به وسيله اين گزينه مي توانيد تنظيم كنيد كا آيكون موجود در system tray (نزديك ساعت)نمايش داده شود و يا نمايش داده نشود


Register your product


به وسيله اين گزينه مي توانيد go back را رجيستر كنيد. به وسيله اين كار, ميتوانيد از كمكهاي فني , update هاي نرم افزار و اخبار جديد از طرف شركت roxio بهره مند شويد.


View user's guide


اين گزينه به شما امكان باز كردن فايل كمك آنلاين را ميدهد


Help


به وسيله اين گزينه به راهنماي go back دسترسي پيدا ميكنيد


Exit


اين گزينه سبب بسته شدن go back ميشود.


تنظيمات go back


به وسيله كادر محاوره اي go back options , ميتوانيد تنظيمات جهار ناحيه اصلي go back را عوض كنيد:


1- History (تاريخچه)


2- Internet (اينترنت)


3- پسورد


4- قابليت auto-revert


(دو گزينه آخر تنها در نسخه deluxe edotion موجود ميباشد)


براي دسترسي به go back options , ميتوانيد برروي گزينه options موجود در صفحه اصلي برنامه كليك كنيد


History (تاريخچه)


در بر گه history , ميتوانيد تاريخچه go back را براي درايو هاي انتخاب شده پاك كنيد . همچنين ميتوانيد go back را غير فعال كنيد.(شكل4)


Clear go back history


براي پاك كردن تاريخچه go back , مي توانيد از اين دكمه استفاده كنيد . دقت داشته باشيد كه هيچ راهي براي بازگرداندن اطلاعات پاك شده go back وجود ندارد.


Disable go back


در بعضي مواقع , مثلا د رمواقعي كه ميخواهيد سيستم عامل خود را ارتقا دهيد و يا ميخواهيد از يك نرم افزار پارتيشن بندي ديسك (نظير f disk )استفاده كنيد, شما مجبور به غير فعال نمودن go back ميباشيد. اين نكته مهم را به خاطر بسپاريد كه هنگامي كه شما go back را غير فعال ميكنيد , تمامي اصطلاعات جمع شده توسط آن , پس از غير فعال نمودن از بين خواهد رفت . براي غير فعال نمودن go back , بر روي دكمه disable go back كليك كنيد. همچنين به ياد داشته باشيد كه با غير فعال نمودن go back , تمامي تاريخچه go back نيز به طور اتوماتيك پاك خواهد شد.


Internet (اينترنت)


برگهinternet شامل گزينه هايي ميباشد كه به go back اين اجازه را ميدهند كه به طور اتوماتيك اينترنت را براي update هاي مهم چك كنيد. اگر كه كامپيوتر شما داراي يك internet connection باشد, گزينه periodically check the internet for important go back information or update به طور اتوماتيك انتخاب شده است. براي اينكه جديدترين update ها موجود را درون مرورگر وب ( web browser )خود چك نماييد , بر روي دكمه view up dates كليك كنيد.(شكل5)


همچنين براي رفتن به سايت اصلي شركت roxio , ميتوانيد از دكمه visit the roxio web site استفاده نماييد


Passwords (پسورد)


زبانهpasswords فقط در نسخه deluxe edition موجود ميباشد و به شما اين اجازه را ميدهد كه دو نوع كلمه عبور administrator (مديريت)وuser (كاربري ( را تنظيم نمايد. در ايتدا, اين پسورد به صورت خالي تنظيم شدهاند, يعني هيچ كاراكتري براي آنها تنظيم نشده است.(شكل6)


براي فعال نمودن پسوردها , بر روي دكمه administrator change password ويا change user password كليك كنيد . از اين پس, بعد از تنظيم كردن پسوردها , هر بار كه ميخواهيد عمليات مهمي را به وسيله go back انجام دهيد, مي بايست كلمه عبور را وارد كنيد .براي غير فعال كردن پسورد ها , هر دو پسورد را به صورت خالي (بدون كاراكتر )تنظيم كنيد.


احتياط:مطمئن شويد كه پسورد مديريت (administrator )را فعال نموده ايد. اين كار سبب جلوگيري از غير فعال نمودن برنامه ريزيهاي auto-revert توسط كاربران ديگر و عوض كردن تنظيمات برنامه وو تنظيم كردن كلمه عبور و بيرون راندن شما از go back ميشود!


جدول a نشان دهنده عمليلتي است كه توسط پسوردهاي administrator و user محافظت مي شوند.


نكته:اگر شما پسورد administrator را فراموش كرده ايد و نيازمند يازگرداندن آن به حالت اول هستيد, مي بايستgo back را uninstall و دوباره آن را install كنيد.ضمنا اگر شما پسورد user را فراموش كرده ايد, ميتوانيد در كادر محاورهاي change go back user password , پسورد administrator را وارد كرده و پسورد جديد مورد دلخواه را تنظيم كنيد.


Auto-revert


اين قابليت فقط در نسخه deluxe edition نرم افزار go back موجود ميباشد .اين قابليت به طور اتوماتيك هارد ديسك شما را به حالت قبلي باز ميگرداند. براساس برنامه اي كه شما براي آن تعيين ميكنيد(شبانه, هفتگي و...)و يا در هر خروج از سيستم (logoff )و يا خاموش كردن سيستم (shut down ), auto-revert به طور اتوماتيك هارد ديسك كامپيوتر را به به وضهيت از پيش تعيين شده و بودن هيچ دخالتي از كاربر, باز ميگرداند. اين يك راه حل مفيد براي آزمايشگاهاي كامپيوتر , كتابخانه ها و جاهاي عمومي ديگر كه عده كثيري به كامپيوتر دسترسي دارند, ميباشد.


همچنين برگه auto –revert , به شما اين اجازه را ميدهد كه اين قابليت را فعال كنيد و برنامه آن را تنظيم نمايد. ما به شما پيشنهاد ميكنيم كه شما از تنظيمات auto-revert به وسيله تنظيم كردن پسورد go back , محافظت كنيد.(شكل7)


احتياط:هنگامي كه auto –revert انجام ميشود, تاريخچه go back پاك خواهد شد .اين بدين معناست كه شما ديگر قادر به باز گرداندن هارد ديسك به زمان هاي قبل از auto-revert نخواهديد بود. بعد از انجام auto –revert , نرم افزار go back شروع به ساختن يك تاريخچه جديد خواخد كرد.


براي فعال نمودن auto –revert , گزينه enable auto –revert را انتخاب كنيد (check-box آن را تيك بزنيد).همچنين براي فعال نمودن auto –revert , از منوي بوت go back نيز ميتوانيد استفاده كنيد .به محض فعال نمودنauto-revert و كليك بر روي دكمه ok و يا apply , از شما خواسته ميشود تا كامپيوتر خود را res tartكنيد.


نكته:چنانچه شما پسورد administrator را تنظيم كرده باشيد , در موقعي كه ميخواهيد تنظيماتد را اعمال كنيد , برنامه از شما پسورد را طلب ميكند.


احتياط:هنگامي كه قابليت auto-revert فعال ميباشد, شما قادر به حذف (uninstall ), نصب مجدد(reinstall ), ارتقاء(upgrade )و يا به روز كردن (update )نخواهيد بود. براي از دست ندادن نقطه auto-revert فعلي, بر روي دكمه auto-revert now كليك كنيد. سپس auto –revert را غير فعال نموده و يكي از چهار عمل بالا (حذف, نصب مجدد, ارتقاءو يا به روز كردن) را انجام دهيد.


زمان بندي auto-revert


سه راه براي زمان بندي auto-revert وجود دارد:


1-در زمان خروج(logoff ), restart و يا خاموش كردن سيستم (shut down)


2-تنظيم زمان براي بازگرداني روزانه


3-تنظيم كردن go back براي خواندن برناكمه زمان بندي از روي يك فايل


شما ميتوانيد هر يك از سه تركيب بالا را براي زمان بندي auto-revert استفاده كنيد.


نكته: اگر هيچ يك از سه تركيب بالا در برگه auto-revert انتخاب نشده باشد, auto-revert فقط زماني اتفاق مي افتد كه تاريخچه go back به طور100% پر شده باشد و يا اينكه شما بر روي دكمه auto-revert now كليك نماييد.


نكته: چنانچه پيغامي مبني بر اينكه تاريخچه go back در حال پر شدن است بر روي صفحه نمايان ميشود, مي بايست مقدار بافر تاريخچه go back را افزايش دهيد. براي اين كار , go back را uninstall كرده و سپس آن را دوباره install كنيد. در موقع نصب گزينه custom install انتخاب كنيد. مقدار فضاي بيشتري را به go back اختصاص دهيد. به ياد داشته باشيد كه با پاك نمودن و نصب مجدد go back , تاريخچه فعلي آ ن از بين خواهد رفت.


ضمنا اگر شما از go back deluxe edition در يك آزمايشگاه كامپوتر و يا جاهاي عمومي ديگر استفاده ميكنيد , گزينه auto –revert on log off or shutdown/restart مي توانيد براي شما مفيد واقع شود.اين گزينه شما را مطمئن ميسازد كه كاربر بعدي كه خواهان استفاده از كامپوتر است , از همان وضعيت قبلي كه كاربر قبلي بر خوردار بوده است, برخوردار است. همچنين از گزينه schedule read auto-revert from file مي توانيد براي بازگرداني تمامي كامپيوتر ها به وضعيت از قبل تعيين شده , استفاده كنيد. براي استفاده از اين گزينه , ميبايست ابتدا يك فايل متني(text )كه شامل اطلاعات زمان و روزي كه شما مي خواهيدauto-revert اجرا شود, باشد. استفاده از اين فايل سبب ميشود كامپيوتر ها به يكباره تغيير دهيد, تنها نياز به عوض كردن همين يك فايل داشته باشيد و نه اينكه برنامه زمان بندي تكتك كامپيوتر ها را عوض كنيد. شما بايد auto-revert را به نحوي برنامه ريزي كنيد كهدر آن زمان معين, هيچ كاربري در حال كار ب سيستم نباشد.


احتياط: زمان بندي را براي auto-revert به نحوي انجام ندهيد كه در آن زمان خاص كامپيوتر خاموش باشد. هنگامي كه كامپيوتر خاموش است, go back قادر به يافتن و اجراي auto –revert نيست.


ضمنا براي تعيين كردن زمان بنديهاي auto –revert ميبايست هر زمانبندي را درون يك خط بنويسيد و بعد از هر مدخل , يك فضاي خالي (space )قرار دهيد. تمامي روزها ميبايست به صورت انگليسي نوشته شوند. همچنين go back از نام هاي مختصر و كوتاه براي روزها نيز پشتيباني ميكند.


نكته:اگر شما براي زمان هاي خود, ازam (قبل از ظهر ( و pm (بعد از ظهر )استفاده نكنيد, زمان شما بصورت 24 ساعته حساب خواهد شد. به عنوان مثال ساعت 3:00برابر 3:00am . 15:00برابر 3:00pm خواهد بود.


Auto-revert چگونه كار مي كند


هنگامي كه قابليت auto –revert فعل شده باشد, كامپيوتر به طور اتوماتيك به حالت قبلي خود باز خواهد گشت , البته اگر يكي از وقايع زير اتفاق افتد:


-به محض اينكه كاربري از ويندوز خارج شود, ويندوز را restart كندو يا اينكه كامپيوتر را خاموش نماييد . البته اگر به شرطي كه گزين on log off or shut down/.restart auto-revert انتخاب شده باشد.


-هنگامي كه زمان انجام auto –revert فرا رسيده باشد.


-هنگامي كه زمان اجراي auto-revert فرا برسد,پيغامي بر روي صفحه نمايان ميشود كه شمارش معكوس از 60 را آغاز ميناميد.


هنگامي كه 60 ثانيه به اتمام برسد, كامپيوتر restart شده و auto-revert انجام ميشود.


-هنگامي كه تاريخچه go back به طور 100% پر شده باشد.


براي اطلاع شما از مقدار تاريخچه پر شده, go back مرتبا تاريخچه را چك كرده و در مقادير 50%,75%,85%,90%, 95%,97% به شما آن را اطلاع ميدهد. هنگامي كه تاريخچه go back به مقدار 100% برسد, كامپيوتر restart شده و auto –revert انجام ميشود.دقت داشته باشيد كه در اين موقع شما قادر به لغو auto –revert نخواهيد بود.


البته در هر پيغام auto –revert , شما قادر به لغو آن با انتخاب گزينه cancel ميباشد(هيچ پسوردي نياز نيست). همچنين با كليك بر روي گزينهdisable auto-revert ميتوانيد آ را به طور كامل غير فعال كنيد. در عين حال چنانچه پسورد administrator راتنظيم كرده باشيد, قبل از ادامه كار , ميبايست آن را وارد كنيد.


احتياط:هنگامي كه شما auto-revert را غير فعال ميكنيد, نقاط auto –revert آن را بين مي رود .سپس هنگامي كه دوباره آن را فعال ميكنيد, نقاط آ ن به همان صورت قبلي كه فعال بوده است, تنظيم ميشود


براي محافظت از نقاط auto-revert , go back به شما اجازه لغو auto-revert را د رهنگامي كه تاريخچه آن به مقدار100% پر شده است, نميدهد.


تنظيم يك حالت جديد براي auto –revert


در بعضي مواقع نياز است كه شما يك زمانبندي جديد را براي auto-revert تنظيم كنيد.به وسيله edition go back deluxe انجام اين كار آسان است.


براي انجام اين كار مطمئن شويد كه كامپيوتر شما در يك حالت پاك قرار دارد . براي اين كار ميبايست عمل auto-revert را به طور دستي انجام اين كار آسان است .


بري انجام اين كار مطمئن شويد كه كامپيوتر شما در يك حالت پاك قرار دارد.براي اين كار ميبايست عمل auto –revert ور دستي انجام دهيد . بدين منظور منوي اصلي go back را باز كرده . بر روي دكمه option كليك كنيد. سپس در كادر محاوره اي go back option , به برگه auto-revert رفته و بر روي دكمه auto-revert now كليك كنيد.


حال كه كامپيوتر شما در يك حالت پاك قارار گرفته است, auto-revert را غير فعال كنيد(براي اين كار تيك گزينه enable auto –revert رابرداريد).ضمنا هنگامي كه auto-revert را غير فعال ميكنيد, نيازي به راه اندازي مجدد كامپيوتر نميباشد


نكته:غير فعال نمودن قابليت auto=revert سبب توقف حافظت كامپيوتر توسط go back نميشود.


حال شما ميتوانيد يك نرم افزار جديد را نصب كنيد و يا كامپيوتر را طبق ميل تغيير دهيد, تا يك وضعيت پاك جديدي داشته باشيد.


حال دوباره auto-revert را فعال كنيد. با اين كار , شما براي auto-revert يك حالت جديد تنظيم نمودهايد.


پنجره بازيابي فايل(file recovery window )


به وسيله پنجره بازيابي فايل كه در نسخه deluxe نرم افزار go back موجود ميباشد, شما ميتوانيد فايلهاي مورد نظر خود را به يك نسخه قديمي تر بازگردانيد . از جمله فايل هاي را كه پاك كرده ايد و يا آنها را رونويس كرده ايد.در واقع پنجره بازيابي فايل به شما اين اجازه را ميدهد كه فايل مورد نظر خود را كه خواهان بازگرداندن آن به يك نسخه قديمي تر هستيد, به همراه پوشهاي كه ميخواهيد آن فايل در آنجا ذخيره شود, انتخاب كنيدو همچنيني شما ميتواتنيد به طور مستقيم نسخه قديمي فايل را باز كنيد .با انجام اين كار , فايل هاي بازيابي شده در يك پوشه موقتي ذخيره ميشوند و در برابر رونويسي شدن , محافظت ميشوند .به عبارت ديگر write-protected شده اند.در نتيجه چنانچه قصد استفاده از آن فايل را داريد , ميبايست آن را در محلي ديگر ذخيره كنيد. همچنيني دقت داشته باشيد كه با shut down نمودن سيستم , اين فايلهاي موقتي پاك خواهند شد.
براي باز نمودن پنجره بازيابي فايل , در منوي اصلي go back گينه recover را انتخاب كنيد.


انتخاب نمودن يك درايو


هنگامي كه ششما بيش از يك درايو منطقي داشته باشيد , بايد درايوي را كه فايل مورد نظر شما در آنجا است , انتخاب كنيد.


پنجره بازيابي فايل , در ابتدا اولين درايو موجود در كامپيوتر شما را نشان ميدهد و اما اگر ميخواهيد درايو هاي ديگر را مشاهده كنيد, از منوي file استفاده كنيد.


كار با file list


File list شامل تمامي فايلهايي ميشود كه go back قادر به بتزيابي آنها ميباشد. در هنگام بازيابي , اگر شما ميدانيد به دنبال چه نوع فايلي هستيد, ميتوانيد با كليك بر روي عنوان هر ستون , انها رابر حسب آن مرتب كنيد.


عناوين اين ستونها به صورت زير است:


Name : در اين ستون نام اصلي فايلهاي را مشاهده ميكنيد كهgo back قادر به بازيابي آنها ميباشد.


Size : در اين ستون اندازه فايل را مشاهده ميكنيد


Type : در اين ستون , نوع فايل را مشاهده ميكنيد.


Location:در اين ستون مسير فايل را مشاهده ميكنيد.


Original time : در اين ستون , اولين زماني كه فايل را ايجاد نموده ايد, مشاهده ميكنيد.


Modified time : در اين ستون , آخرين زماني كه فايل را ويرايش كرده ايد, مشاهده ميكنيد.


مرتب سازي file list


در ابتدا و به صورت پيش فرض فايل ها بر حسب آخرين زمان تغيير آنها (modified time)و به صورت وارونه مرتب شده اندو يعني جديد ترين ورژنها در بالاي فهرست هستند. ب كليك بر روي عنوان ستون مورد نظر, ميتوانيد فايلها را بر حسب ان ستون مرتب كنيد.همچنين اگر براي دومين بار بر روي عنوان يك ستون كليك كنيد, به صورت وترونه مرتب خواهند شد. به عنوان مثال با كليك برر وي ستون name , فايلعا بر اساس نامهايشان در ليست مرتب خواهند شد. اگر بار ديگر بر روي آن كليك كنيد, فايلها بر اساس نامهايشان و به صورت معكوس مرتب خواهد شد. به طور اتوماتيك , هنگامي كه از منوي file گزينه refresh را انتخاب كنيد, ترتيب فايلها به حالت اوليه باز خواهد گشت.


تعيين كردن فايلها


براي اينكه فقط نوع خاصي از يك فايل را مشاهده كنيد, در كادر locate files matching , كل نام و يا قسمتي از نام فايل مورد نظر خود را وارد كرده و بر روي دكمه now locate كليك كنيد. اين كار سبب نمايش فايلهايي ميشود كه با متن وارد شده توسط شما مطابقت دارند.براي مشاهده دوباره تمامي فايلها, بر روي دكمه locate all كليك كنيد.


انتخاب كردن فايلها


به هر حال بهد از اينكه فايل مورد نظر خود را انتخاب كرديد , هم ميتوانيد آن را بازيابي كنيد و هم اينكه مستقيما آن را باز نماييد .البته شما قادر به بازيابي چندين فايل در يك عمليا ت نخواهيد بود.در اين وضعيت , شما مي توانيد از درايو go back استفاده كنيدو درايو مورد نظر خود را به حالتي كه در كذشته بوده است , برگردانيد.سپس به وسيله windows explorerشروع به كپي كردن فايلهاي مورد نظر خود از درايو go back به درايو اصلي كنيد. اين روش براي بازيابي تعداد زيادي فايل, سريعتر عمل ميكند.


منوي drop=down


هر پنجره go back , داراي چندين منو ميباشد . توضيح اين منوها در زير آمده است:


منوي file


:)c ):به وسيله اين گزينه ميتوانيد درايو انتخاب شده را عوض كنيد.


open :به وسيله اين گينه, ميتوانيد فايل انتخاب شده در پنجره بازيابي فايل را باز كنيد .دقت داشته باشيد كه از اين گزينه فقط در بازيابي فايل را باز كنيد. دقت داشته باشيد كه از اين گزينه فقط در زماني ميتوانيد استفاده كنيد كه نرم افزاري جهت باز كردن آن فايل , در كامپيوتر شما وجود داشته باشد.


Recover selected file to :به وسيله اين گزينه ميتوانيد محلي را معين كنيد و فايلهاي انتخاب شده را در آنجا ذخيره كنيد و به طور معمول , فايل د رمحل اصلي خود ذخيره ميشود.


Refresh :اين كار سبب به روز كردن ليست فايلهاي قابل بازيابي ميشود.هنگامي كه شما پنجره بازيابي فايل را باز ميكنيد, ليست فايلهاي نمايش داده ثابت ميماندو اگر فايلي را تغيير داده باشيد, ميبايست از اين گزينه براي به روز كردن استفاده كنيد.


Exit :اين گزينه سبب بسته شدن پنجره بازيابي فايل ميشود.


منوي edit


Find file :اين گزينه سبب باز شدن كادر محاورهاي جستجو ميشود كه شما ميتوانيد به وسيله آن, به دنيال فايل مورد نظر خود بگرديد. هنگامي كه فايلي پيدا شود, ليست فايلها به آن فايل scroll خواهد كرد و در واقع آن فايل در بالا قرار خواهد گرفت.


منوي internet


Update go back :به وسيله اين گزينه ميتوانيد فايلهاي update مربوط به go back را جهت به روز رساني نرم افزار , از اينترنت دريافت كنيد.براي اين كار, كافيست به اينترنت متصل شده و بر روي اين گزينه كليك كنيد. با اين كار, go back به طور اتوماتيك برنامه مرورگر وب شما را باز كرده و به سايت roxio ميرود . سپس سايت را جستجو ميكند تا ببيند آيا update اي براي go back موجود مي باشد, يا نه؟


Upgrade go back :اين گزينه فقط در نسخه personal نرم افزار go back موجود است كه سبب ارتقاء آن به نسخه deluxe edition ميشود.


Register go back :به وسيله اين گزينه , ميتوانيد go back را رجيستر كنيدو به وسيله اين كار , ميتوانيد از كمكهاي فني , آپديتهاي نرم افزار و اخبار جديد از طرف شركت roxio بهره مند شويد.


دكمه هاي فرمان (button command )


دكمه هاي فرمان در قسمت پايين پنجره بازيابي فايل وجود دارند كه توضيح و عملكرد آنها در زير آمده است:


Go back menu :اين گزينه سبب نمايش پنجره اصلي go back مي


open :اين گزينه معادل فرمان file>open ميباشد


Recover to : اين گزينه دقيقا معادل فرمان file>recover selected file to ميباشد.


پنجره drive revert


اين پنجره در هر دو نسخه personal edition و deluxe edition موجود ميباشد. پنجره drive revert به شما ليستي از وقايع زمان بندي شده را نشان ميدهد كه شما ميتوانيد هارد ديسك خود را به يكي از آنها بازگزدانيد.(شكل7)


استفاده از drive revert


براي استفاده از drive revert , مراحل زير را دنبال كنيد:


پنجره drive revert را باز كنيد . براي اين كار , در پنجره اصلي go back , بر روي گزينه revert your hard drive كليك نماييد. سپس يك زمان را انتخاب كنيد. بدين منظور , ميتواتنيد يكي از سه نوع زماني را مكه در زير آمده است انتخاب كنيد:


System safe point :اين واقعه كه با يك پيكان سبز رنگ مشخص شده است , به زماني اشاره ميكند كه هيچ نوع فعاليت سيستمي اي وجود نداشته است.


Start of system boot :اين واقعه كه با علامت go back مشخص شده است , به زماني ا شاره ميكند كه يك فعاليت سيستمي نظير بوت و يا باز گرداني درايو وجود داشته است.


Application install :اين واقعه كه با علامت setup windows (شبيه به آيكون برنامه هاي نصب ويندوز) مشخص شده است, به زماني اشاره ميكند كه نرم افزاري بر روي سيستم نصب شده است.


شما ميتوانيد براي انتخاب هر كدام از آنها , به سادگي بر روي آن كليك كنيد . سپس هارد خود راب ه اصطلاح به زمان مورد نظر بازگرداني كنيد . براي اين كار , بر روي دكمه revert now كليك كنيد.


موفق باشيد
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا