مرگ ناگهانی در ورزشکاران/سیاهپوستها مستعدترند

  • شروع کننده موضوع M.Bagheri
  • تاریخ شروع
M.Bagheri

M.Bagheri

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
مرگ ناگهانی در ورزشکاران/سیاهپوستها مستعدترند تصویر:...

مرگ ناگهانی در ورزشکاران/سیاهپوستها مستعدترند









[تصویر مورد نظر حذف شده است]:http://164.138.23.2/content/695.JPG/2
محققان دریافتند که خصوصیت سلول "داسی" (اختلال در هموگلوبین) با مرگ ناگهانی ورزشکاران مرد جوان سیاه پوست در ارتباط است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بعضی از تحقیقاتی که انجام شدهاند نشان میدهند که رابطهای بین خصوصیت سلول "داسی" و مرگ ناگهانی بر اثر اختلال قلبی در بین ورزشکاران جوان دو رگه آمریکایی – آفریقایی وجود دارد. این مورد قبلا در ارتش سیاه پوستها حدود 25 سال پیش مشاهده شده بود.

هشت درصد از جمعیت دو رگههای آفریقایی، آمریکایی دارای سلول "داسی" هستند. تحقیقاتی درباره مرگ ناگهانی مربوط به سلولهای داسی در بین ورزشکاران انجام شده است و نشان داده که ورزشکاران جوان سیاه پوست به خصوص فوتبالیستها در معرض این مرگهای ناگهانی هستند. نتیجه این تحقیقات در مجله آمریکایی تخصصی قلب منتشر شده است. از بین دو هزار و 462 نمونه مرگ ورزشکاران در آرمیکا، 23 مرگ بر اثر خصوصیت سلول داسی بوده است که 21 نفر آنها دو رگه آمریکایی – آفریقایی و مرد بودند. این نوع مرگها بیشتر در ورزشکاران 19 تا 23 سال و فوتبالیست اتفاق افتادهاند و بیشتر در کسانی بوده است که در گرمای شدید ورزش میکردند.


دکتر هریس یکی از محققان میگوید: ما سعی کردیم ارتباط خصوصیت سلول داسی و مرگ ناگهانی ورزشکاران را بفهمیم. بنابراین کسانی را که این مرگهای ناگهانی برایشان پیش آمده بود بررسی کردیم.

این گروه تحقیقاتی با دیدن این که خصوصیت سلول "داسی" با مرگ ناگهانی در ورزشکاران جوان سیاه پوست در ارتباط است، شگفت زده شدند.

به گزارش ایسنا، مرگ و میر در ورزش هرچند از سالیان دور وجود داشته اما در دو دهه اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است. مرگ مارک ویوین فوئه بازیکن تیم ملی کامرون در جام کنفدراسیونها در سال 2003 نقطه آغاز مرگ و میرهای فوتبالی بود که در سال های بعد ادامه پیدا کرد.



منبع : میهن دانلود
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا