مصاحبه زنده یک هکر در تلویزیون ایران

  • شروع کننده موضوع A.Shadow
  • تاریخ شروع
A.Shadow

A.Shadow

مدیر کل تالار
مدیریت کل تالار
برای نخستین بار یک هکر کلاه سفید با حضور در یک برنامه زنده تلوزیونی، امنیت سایت های اینترنتی را به چالش کشید.


به نوشته نود آی سی تی در برنامه ۲ نیم ساعت شبکه خبر، این کارشناس امنیت در کنار مهمانان برنامه به اعلام نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص امنیت فضای مجازی کشور پرداخت.


این هکر کلاه سفید با اشاره به وب سایت مهمان برنامه که خود در خصوص امنیت سایت ها اعلام نظر می کرد، آن را دارای نقاط ضعف فراوانی دانست که نیازمند توجه بیشتر برای امنیت است.


این برنامه یک ساعته که غالبا موضوعات سیاسی و اقتصادی را پیگیری می کند، پنجشنبه شب موضوع امنیت در فناوری اطلاعات را با حضور مهندس ریاضی، معاون سابق فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهندس افشار، عضو دبیرخانه شواری عالی اطلاع رسانی بررسی کرد که در بخش دوم برنامه یک هکر کلاه سفید به صورت تلفنی در برنامه حضور یافت در بخش اول صحبت خود، وب سایت یکی از مهمانان را مورد نقد جدی قرار داد.


وی در ادامه با اشاره به ارزش های شکل گرفته در دنیای سایبری، بر ضرورت حفاظت و برنامه ریزی در جهت صیانت از آن اشاره کرد.


کارشناس امنیت سایبری با تقسیم فضای امنیت الکترونیک به ۳ گروه حاکمیتی، بنگاه ها و مردم، درک فضای جدید و برنامه ریزی برای ایجاد امنیت به عنوان زیرساخت حضور در این فضای جدید تاکید کرد.


این هکر کلاه سفید خواستار توجه جدی مسئولان و مدیران IT کشور به دام های پیش رو به ویژه در بخش نرم افزارهای رایگان شد.


وی نرم افزارهایی مانند واژه نامه Babylon را یک دام الکترونیک دانست که توانایی جاسوسی از سیستم های رایانه ای را دارد و متاسفانه در بسیاری از ادارات دولتی نیز استفاده می شود.


برنامه دو نیم ساعت از برنامه های روزانه شبکه خبر است که از ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۳۰ به بررسی موضوعات مختلف سیاسی و اقتصادی می پردازد.



پ.ن: از منم دعوت کردن ولی من سرم شلوغ بود نمیتونستم برم
:1000000001 (152):
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا