ویژه مصاحبه ی اختصاصی با استودیوی پردیس گیم در مورد شبگرد ! (پرونده ی بازی)

Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
مصاحبه ی اختصاصی پرونده ی بازی با استودیوی پردیس گیم :



سلام و وقت بخیر ؛ همانطور که می دانید جشنواره ی بازیهای رایانه ای تهران در حال برگزاریست و تا شنبه ی هفته ی آینده (26 مُرداد ) ادامه خواهد داشت . پرونده ی بازی هم به سراغ یکی از بازیهای بسیار خوب این نمایشگاه یعنی شبگرد رفته و مصاحبه ای را با آنها ترتیب داده است ؛ در اینجا می توانید شرح این مصاحبه ی اختصاصی با آقای مسعود غفوری ، مسئول پروژه ی شبگرد ، را بخوانید:


- ما از پیش از E3 امسال بازی شبگرد را دنبال میکنیم ؛ از داستان شبگرد و کارکتر راز آلودش برایمان بگویید؛ شبگرد چگونه تشکیل میشود؟


> اگر بخواهم این را برایتان توضیح بدهم ؛ کل داستان بازی لو رفته است !

- خب حدقل کمی برایمان از این بازی بگویید !


> ... شبگرد کسی است که هویتش را فراموش کرده است ؛ طبق اتفاقاتی که برایش رُخ داده هویتش را فراموش می کند و بنا به یک حس درونی که می داند افرادی خلاف کار این کار را رویش انجام داده اند . پس او شروع می کند به جمع کردن یک سری سرنخ های داستانی و مبارزه با دشمنانش . در طی مراحل بازی شبگرد گذشته اش را به خاطر می آورد و می فهمد که کیست و چه اتفاقی برایش رخ داده است .


- پس این طور که به نظر می آید شبگرد قسمت بعدی هم خواهد داشت ! آیا ادامه ای برایش در نظر گرفته اید ؟


> شبگرد پتانسیل و داستان خیلی خوبی دارد ولی ادامه ی این بازی بستگی به خود مردم دارد که تا چه اندازه از بازی حمایت و استقبال کنند . اگر بازی بتواند هزینه های انجام شده را تامین کند و از نظر اقتصادی خوب باشد حتماً ادامه خواهد داشت .


- شبگرد در حالت سوم شخص است ؛ کمی در مورد سبک مبارزات بازی برایمان بگویید ؟


> همانطور که در پیش نمایش های بازی هم مشخص است ؛ بازی تمرکز زیادی روی بخش کاورگیری دارد . در شبگرد از سیستم های مختلف سنگر گیری (جا به جا شدن بین سنگرها ، حرکت رو به جلو و جابه جایی در پشت کاورها ) استفاده شده است . در هدف گیری سلاح ها از سیستمهای Aim و Full Aim استفاده می کنیم . علاوه بر این در شبگرد ،قابلیت Bullet tag وجود خواهد داشت به این معنی که با توجه به میزان Rage می توان برای مدت مشخصی زمان را متوقف و دشمنان را علامت گذاری کرد ؛سپس شبگرد بلافاصله دشمنان را با شلیک از پا در خواهد آورد. ( تقریباً مشابه بازی Hitman ) علاوه بر این در شبگرد مبارزات تن به تن نیز خواهیم داشت !


- پس در شبگرد مبارزات بدون سلاح هم خواهیم داشت ؟


> بله و علاوه بر این برخی صحنه های کلید زنی (QTE) به طور غافلگیر کننده در بازی وجود خواهند داشت !


- کمی که به طراحی لباس شبگرد دقت کردم ؛ متوجه شدم که خیلی شبیه بازی Watch Dogs است ؛ نظرتان در این مورد چیست ؟


> آقای غفوری با خنده به ما پاسخ داد : بازی Watch Dogs مدت کوتاهی است که رونمایی شده ولی طرح های کارکتر
اصلی بازی ما پیش از آن ( حدود دوسال قبل ) طراحی شده بود !


شبگرد از روی هیچ مدلی ، طراحی نشده . اما بعدها بعضی به ما گفتند طراحی این شخصیت مشابه کارکترهای دیگر است. خب هرکسی را که باند پیچی کنید شبیه یک کارکتر میشود ! ما خودمان مدتی بعد از طراحی شخصیتمان فهمیدیم که شبگرد خیلی شبیه به یکی از شخصیت های Watchmen است ! ( شخصیت رول شاک ) اما حقیقتاً طراحی این شخصیت با توجه به خصوصیات خود شبگرد انجام شده و وقتی این بازی را انجام دهید در داستان بازی به دلایل استفاده از این ظاهر در شبگرد پی خواهید بُرد . اصلاً شما در دنیای امروز هر کارکتری را هر طوری طراحی کنید شبیه به دیگری خواهد بود و دیگر نمی توان یک شخصیت کاملاً منحصر به فرد طراحی کرد .






- خب ، مدت زمان بازی چقدر است ؟



> زمان انجام بازی حداقل 5 ساعت طول خواهد کشید و در سبک خودش تقریباً طولانی ترین بازی ایرانی حال حاضر محسوب میشود ؛ بازی 5 مرحله ی مختلف و گسترده خواهد داشت . البته بازی چیزی در حدود 40 دقیقه هم روایت داستانی و صحنه های سینمایی به صورت Real time هم در آن داریم .



- تا چه اندازه سعی کردید استانداردهای بازیهای روز را در بازیتان رعایت کنید ؟


> ما خیلی خیلی زمان برای طراحی بازی از لحاظ هنری گذاشتیم و در کنارش روند بازی برای ما از همه چیز مهم تر بود . سعی کردیم بازی یک داستان استاندارد داشته باشد ؛ مثل برخی از بازیها نبوده که بازی را بدون داستان پیش ببریم ، به شدت روی داستان بازی و مخصوصاً گیم پلی کار شده است . یعنی بازی از لحاظ گیم پلی کاملاً استاندارد است و در این بخش شما این طور حس نمی کنید که این ، کار یک تیم آماتور ایرانی باشد !









- بازی فقط برای رایانه ها عرضه خواهد شد ؟


> بازی در داخل کشور برای PC و برای عرضه ی بین المللی برای سیستم عامل مک نیز خواهد بود ؛ البته برای عرضه ی بازی برای کنسولهای Xbox 360 و PS3 در عرضه ی بین المللی در حال مذاکره با ناشران هستیم و احتمالش خیلی زیاد است ؛ بعد از نمایشگاه گیمز کام آلمان تقریباً مشخص خواهد شد !



- پس امسال در Games Come هم حاضر خواهید شد ؟


> صد در صد و در آنجا غرفه هم داریم ...


- و بازی شبگرد بالاخره در چه زمانی عرضه خواهد شد ؟


> اِن شاالله تا حدود دو ماه دیگر تا انتهای شهریور و اوایل مهر شبگرد خواهد آمد .



- و کلام آخر ...

> به نظرم نه مسئولین بلکه کاربران باید بازی را حمایت کنند . اگر کاربرها بازی را حمایت کنند و آن را بخرند ؛ ما کارمان را ادامه خواهیم داد و نسخه ی بعدی بازی با توجه به تجربیاتی که به دست آورده ایم بسیار بسیار بزرگتر خواهد بود ؛ می توانیم یک بازی بی نظیر ارایه کنیم اما شرطش این است که بچه ها ما را حمایت کنند و همه بازی را بخرند ...


- راستی ! یک سوال خارج از دنیای بازی سازی و شبگرد از شما می پرسم ؛ جنگ کنسول ها ؛ PS4 یا Xbox one ؟


> خیلی زود است که بخواهیم بگوییم ! من به شخصه نظر خاصی ندارم و فعلاً زود است ! اما به نظرم کنسولی در دنیای امروز موفق تر است که برر وی بازیهای Casual و بازیهای کوچک تمرکز کند ...




منتظر سایر مصاحبه های داغ پرونده ی بازی در سومین جشنواره ی بازیهای رایانه ای تهران باشید !؟!

 
lighting

lighting

Light Of GuidancE
کاربر ماندگار
پاسخ : مصاحبه ی اختصاصی با استودیوی پردیس گیم در مورد شبگرد ! (پرونده ی بازی)

چون بازی ایرانی هست باید حمایتش کنیم:دی
ولی در کل بازی خوبی از اب در نخواهد امد
 
Java.Her

Java.Her

گیمر تالار !!!!؟!
کاربر ماندگار
پاسخ : مصاحبه ی اختصاصی با استودیوی پردیس گیم در مورد شبگرد ! (پرونده ی بازی)

چون بازی ایرانی هست باید حمایتش کنیم:دی
ولی در کل بازی خوبی از اب در نخواهد امد

من فکر می کنم مقایسه ی شما به شدت نا عادلانه است !
 
آخرین ویرایش:
lighting

lighting

Light Of GuidancE
کاربر ماندگار
پاسخ : مصاحبه ی اختصاصی با استودیوی پردیس گیم در مورد شبگرد ! (پرونده ی بازی)

درسته بازی اولشون هست ولی خب نواوری ندارن اصلا:|
 
M_A_Qolami

M_A_Qolami

-
مدیر ارشد تالار
پاسخ : مصاحبه ی اختصاصی با استودیوی پردیس گیم در مورد شبگرد ! (پرونده ی بازی)

چون بازی ایرانی هست باید حمایتش کنیم:دی
ولی در کل بازی خوبی از اب در نخواهد امد

چنین قضاوتی بسیار ظالمانه هست ، به نظر اگر همینطور بازی های ایرانی پیشرفت کنند آینده خوبی در صنعت گیم خواهیم داشت .
درمورد کارکتر بازی باید بگم به نظر خوب کارشده (فارق از بحش شبیه بودن به کارکتر های دیگر مانند watch dogs و sheloook holms )
در بخش گیم های ایرانی چنین سبکی جایش خالی بود که الحمدالله چنین سبکی هم توسط عزیزان پردیس گیم مرحمت شد .
داستان بازی از نظر من داستان خوبیست ،داستان متفاوتی با بازی های دیگر ایرانی دارد فکر می کنم شما هم با کمتر بازی روبه رو شده باشید که با موضوعی مشابه این بهره برده باشد.
بابت مصاحبه ممنون امیر جام عالی بود منتظر مصاحبه های خوبه دیگرت هستیم .
 
KaShKoOl

KaShKoOl

یه مرد تنها و خسته
کاربر ماندگار
پاسخ : مصاحبه ی اختصاصی با استودیوی پردیس گیم در مورد شبگرد ! (پرونده ی بازی)

من چه جور حمایت کنم
با این کامپیوتر داغونم؟
 
SOAP

SOAP

FC.ESTEGHLAL
مدیر بازنشسته
پاسخ : مصاحبه ی اختصاصی با استودیوی پردیس گیم در مورد شبگرد ! (پرونده ی بازی)

به نظر بازی جالبی میاد من که حتمن امتحانش میکنم
البته تا الان بین بازی های ایرانی فقط از گرشاسپ خوشم اومده با اینکه بازی یه کپی از خدای جنگ بود ولی در کل بازی جالبی بود
 
invisible

invisible

کاربر تالار
کاربر تالار
پاسخ : مصاحبه ی اختصاصی با استودیوی پردیس گیم در مورد شبگرد ! (پرونده ی بازی)

در دنیای بازی هیچ بازی وجود نداره که عاری از مشکل نباشه حتی بازی های رده نخست جهانی !
صنعت بازی ایران یک صنعت نوپاست و نیاز به حمایت داره
متاسفانه هنوز فرهنگ سرمایه گذاری روی یک بازی در میان سرمایه داران جا نیافتاده
عمده مشکل ایران هم عدم وجود قانون در این زمینه جهت حمایت از بازیسازان هست که مهمترینش قانون کپی رایته

هوش مصنوعی بازی شبگرد متاسفانه در بعضی از مراحل دارای اشکالات و ضعف های عجیبی هست ! گرافیک و بافت اجسام هم با توجه بهموتوری که بکار رفته از کیفیت خوبی برخورداره و همچنین خود کاراکتر اصلی بازی؛ اما خب گویا از باگ هایی همچون رفتن توی اجسام و دیوار و یهو زیرپات خالی شدن در این بازی خبری نیست :)) !!!
بازی شبگرد با توجه به تیم نچندان بزرگی که داره و همچنین محدودیت های مالی تیم سازنده،با این همه حال تونسته یک بازی متوسط رو به بالا را ارائه کنه
امیدوارم صنعت گیم در ایران فرهنگش زودتر جا بیافته و از فعالان این صنعت و تولیدکنندگانش حمایت جدی صورت بگیره و گیمر ها هم کمی عجولانه قضاوت نکنند و تا نام یک بازی ایرانی اومد برچسب بازی خوبی نیست را بهش نزنند!
 
آخرین ویرایش:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا