معرفی جزیره پرنس

B

bahar724

کاربر تالار
کاربر تالار
Banned
d4e0101a270605d6aa5f1e17441e92a5.jpg

جزایر پرنس استانبول شامل ۹ جزیره می‌باشند که در ناحیه آسیایی استانبول و در دریای مرمر واقع شده‌اند.

از میان این جزایر،جزایر بویوک آدا، هیبلیدیا، بورقازآدا، کینالی آدا جزایری مشهورتر و بزرگتر می‌باشند. در این جزایر اتومبیلی وجود ندارد مگر اتومبیل‌هایی که متعلق به شهرداری ‌باشند در نتیجه توریست‌ها می‌بایست پیاده و یا با اجاره دوچرخه، درشکه واسب به گشت و گذار بپردازند که البته این محدودیت‌ها این جزایر را به جزایری منحصر بفرد تبدیل کرده‌اند.

be39f460c6f68994f9f4255dad5875ec.jpeg

بسیاری از اهالی استانبول در این جزایر برای تابستان خانه اجاره میکنند و یا تنها برای تعطیلات آخر هفته و برای پیک نیک به این جزایر سفر می‌کنند.
نامگذاری این جزایر تحت عنوان پرنس مربوط می‌شود به دوران پادشاهی بیزانس. در آن زمان پرنس‌ها و شاهزاده‌هایی که به جهت قدرت با امپراتورمشکل پیدا می‌کردند به این جزایر تبعید می‌شدند. در اواخر دوره عثمانی در حدود قرن ۱۹، این جزایر به استراحتگاه افراد ثروتمند تبدیل شدند ودر نتیجه در آن‌ها شروع به ساختن خانه‌های چوبی بسیار زیبای خود کردند.
جوامع یونانی، یهودی، ارمنی بخش عمده، جمعیت این جزایر را تشکیل می‌دهند. امروزه این جزایر به جزایر توریستی محبوب جهت گشت و گذارهای روزانه بخصوص در فصل تابستان تبدیل شده‌اند.
علاوه بر قصرهای چوبی بسیار زیبا با سبک ویکتوریا در قرن ۱۹، صومعه‌ها و بناها تاریخی بسیاری در این جزایر وجود دارند.
جزایر پرنس استانبول به آب و هوای معتدل، پوشش گیاهی سرسبز و خانه‌های عثمانی باشکوه خود شهرت دارند.

236cbb053c477f8f5f4d1f388bb3eaf3.jpg

منبع: تور دبی تخت کوروش ایرانیان
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا