معرفی نسل جدید سوپر اسمارت فون های شرکت موتورولا

Jason Statham

Jason Statham

دل شکسته
کاربر تالار
کاربر فعال
شرکت گوگل به تازگی تملک شرکت موتورولا را بدست آورده و به همین دلیل انتظار می رود موتورولا استاندارد محصولات اندرویدی خود را ارتقا دهد. البته این شرکت در سال گذشته با معرفی محصولاتی چون Droid RAZR و Droid RAZR MAXX، توانایی خود در زمینه تولید سوپر اسمارت فون ها را به نمایش گذاشت، اما امسال با داغ تر شدن رقابت، انتظار ها از این شرکت که اکنون تحت رهبری گوگل است، بیشتر شده.

شرکت موتورولا در طی کنفرانس خبری روز 5 سپتامبر (15 شهریور)، محصولات اندرویدی پیشرفته ای را معرفی کرد که شامل Droid RAZR HD ،Droid RAZR MAXX HD و Droid RAZR M می شود. دو اسمارت فون اول که پرچمداران این شرکت نیز محسوب می شوند، در واقع نسخه به روز شده Droid RAZR و Droid RAZR MAXX سال گذشته به حساب می آیند و تنها موتورولا در ساخت Droid RAZR M کمی خلاقیت به خرج داده است که در زیر به بررسی آن خواهیم پرداخت.

droid20razr2028129-1.jpg

Motorola Droid RAZR HD


اسمارت فون اول که Droid RAZR HD نام دارد، به همراه اندروید 4.0.4 عرضه شده ولی به زودی و تا پایان سال جاری میلادی این اسمارت فون، به نسخه 4.1 یا جلی بین ارتقا خواهد یافت. از نظر طراحی، Droid RAZR HD دارای ابعاد 131.9 x 67.9 x 8.4 میلیمتری است که این اسمارت فون را در میان باریک ترین های بازار قرار می دهد. همچنین در ساخت کاور پشتی این اسمارت فون از ماده ای به نام Kevlar استفاده شده، که حس استحکام را به کاربر انتقال می دهد.
droid20razr20hd2028229-1.jpg


نمایشگر Droid RAZR HD نیز همانند مدل قبلی از نوع Super AMOLED انتخاب شده، با این تفاوت که اکنون سایز آن به 4.7 اینچ و رزولوشن نیز به 1280 در 720 پیکسل افزایش یافته است. چیپست این اسمارت فون نیز مانند اکثر اسمارت فون های اخیر، از نوع Snapdragon S4 بوده که از دو هسته پردازشی 1.5 گیگاهرتزی Krait و واحد گرافیکی Adreno 225 تشکیل شده است. البته همانطور که در معرفی های پیشین نیز گفته شد، با وجود دو هسته ای بودن، این چیپست توانایی رقابت با چهار هسته ای های بازار را نیز داشته و از این جهت Droid RAZR HD که به همراه 1 گیگابایت رم عرضه می شود را می توان یکی از قدرتمند ترین اسمارت فون های بازار دانست.
دوربین اصلی این اسمارت فون، 8 مگاپیکسلی -- با توانایی ضبط 1080p -- و دوربین جلو نیز 1.3 مگاپیکسلی انتخاب شده که اگر بخواهیم با توجه به سابقه موتورولا در مورد دوربین اظهار نظر کنیم، باید کیفیت آن را در حد متوسط بازار قرار دهیم. حافظه داخلی این اسمارت فون نیز 16 گیگابایت بوده که 12 گیگابایت آن برای کاربر در دسترس است؛ هرچند امکان افزایش حافظه تا 32 گیگابایت دیگر از طریق microSD نیز تعبیه شده است.
droid20razr20hd2028129-1.jpg

و اما در آخر به باتری بسیار قدرتمند 2500 میلی آمپری Droid RAZR HD می رسیم که نسبت به رقبای همرده -- مانند سامسونگ گلکسی اس 3 با باتری 2100 میلی آمپری -- برتری قابل توجهی دارد. این اسمارت فون در سه ماهه چهارم سال جاری با پشتیبانی از 4G و خاصیت ضد آب عرضه می شود و هنوز در مورد قیمت آن اطلاعاتی در دست نیست.

Motorola Droid RAZR MAXX HD


اسمارت فون بعدی این سری، Droid RAZR MAXX HD است که همانند نسخه قبلی برای کاربرانی طراحی شده که به باتری با ظرفیت بالا نیاز دارند. این اسمارت فون نیز دقیقاً از همان مشخصات سخت افزاری Droid RAZR HD برخوردار بوده و تنها تفاوت مهم، در طراحی و باتری آن دیده می شود.
droid20razr20maxx20hd-1.jpg

Droid RAZR MAXX HD با داشتن یک باتری با ظرفیت بسیار عالی 3300 میلی آمپری، حدود دو برابر اسمارت فون های هم رده قدرت داشته در حالی که ابعاد مناسب 131.9 x 67.9 x 9.3 میلی متری و وزن 157 گرمی، این اسمارت فون را همچنان در بالای جدول سوپر اسمارت فون های خوش اندام قرار می دهد. تفاوت دیگر نیز مربوط به حافظه داخلی این اسمارت فون می شود که در Droid RAZR MAXX HD به 32 گیگابایت افزایش یافته است. البته همچنان کاربران می توانند به وسیله حافظه microSD تا 32 گیگابایت دیگر نیز به حافظه آن اضافه کنند.
Droid RAZR MAXX HD نیز مانند اسمارت فون پیشین، در سه ماهه چهارم سال جاری با پشتیبانی از شبکه 4G و خاصیت ضد آب، عرضه شده و تاکنون در مورد قیمت احتمالی آن اطلاعاتی منتشر نشده است.

Motorola Droid RAZR M


آخرین عضو این سری نیز Droid RAZR M نام دارد که دارای یک ویژگی متمایز کننده نسبت به دیگر اسمارت فون های همرده است. این ویژگی متمایز کننده، به طراحی این اسمارت فون باز می گردد بطوری که حاشیه های اطراف نمایشگر تا جای ممکن باریک شده اند و این موضوع باعث شده Droid RAZR M با وجود داشتن نمایشگر نسبتاً بزرگ، از ابعاد بسیار عالی 122.5 x 60.9 x 8.3میلیمتری برخوردار باشد.
droid20razr20m-1.jpg


صفحه نمایش این اسمارت فون 4.3 اینچی از نوع Super AMOLED و با رزولوشن 960 در 540 پیکسل است که تراکم پیکسلی متوسط 256 ppi را ارائه می دهد. پردازنده و دوربین این مدل نیز نسبت به دو اسمارت فون دیگر تغییری نداشته و تنها حافظه داخلی به 8 گیگابایت تقلیل یافته است.
این اسمارت فون نیز با قابلیت 4G و خاصیت ضد آب، در تاریخ 10 سپتامبر عرضه خواهد شد و هنوز در مورد قیمت آن سخنی گفته نشده است.
منبع : مرجع موبایل ایرانیان
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا