معرفی یک باگ کوچک در ویندوز 7

  • شروع کننده موضوع Night Spirit
  • تاریخ شروع
Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار
عبارت باگ (Bug) به نوعی اشکال یا اشتباه در اجرای نرمافزار که موجب نتایج اشتباه یا اجرا نشدن نرمافزار میشود، اطلاق میگردد. برنامهنویسان مایکروسافت سابقه طولانی در این زمینه داشتهاند و نسخههای مختلف ویندوز با باگهای کوچک و بزرگی همراه بوده که معمولاً با ارائه بهروزرسانیهای مختلف برطرف شده است. ویندوز 7 نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ کوچک که به هنگام کپی کردن دو پوشه خاص در محیط ویندوز 7 رخ میدهد بپردازیم. لازم به ذکر است با جستجویی که توسط وبسایت ترفندستان صورت گرفت این باگ تاکنون در هیچ سایت خارجی معرفی نشده است و نگارنده این ترفند برای اولین بار این باگ رو کشف نموده است و وب سایت ترفندستان اولین منتشر کننده آن به زبان فارسی است.
در ابتدا در محیط ویندوز یک پوشه (Folder) با حجم زیاد را Copy کرده و در محل دیگری Paste کنید. با پدیدار شدن پنجره Copy، در محل جدیدی که پوشه در حال Paste شدن است، بر روی پوشه تازه ایجاد شده راستکلیک کرده و Rename را انتخاب کنید و نام جدیدی برای پوشه وارد کنید. خواهید دید که به علت این که عملیات کپی هنوز تمام نشده است، پیغام خطای Folder In Use ظاهر میشود و به شما اجازه Rename کردن پیش از پایان عملیات را نمیدهد.
تا اینجای کار همه چیز طبیعی بوده است، اکنون به درایو C رفته و پوشه Program Files را کپی کرده و در محل دیگری Paste کنید. اکنون مجدد کار بالا را انجام دهید و پوشه Program Files تازه ایجاد شده در محل دیگر را Rename کنید. خواهید دید که این بار پیغام خطایی دریافت نخواهید کرد و پوشه جدید پیش از پایان عملیات کپی قابلیت تغییر نام را دارد. در نتیجه پوشه Program Files یک نوع استثنا محسوب میشود.
حالا همین کار را با پوشه Windows انجام دهید. ابتدا آن را در محلی Paste کنید، سپس در حین عملیات کپی، نام آن را تغییر دهید. خواهید دید که این بار اتفاق عجیبتری رخ میدهد! با هر بار تغییر نام، تغییر نام انجام میشود اما یک پوشه جدید به نام Windows ایجاد میشود و بقیه فایلها در آن کپی میگردد. در نتیجه اگر این کار را چندین بار انجام دهید به همان تعداد پوشه جدید خواهید داشت.
منبع :tarfandestan.com
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا