مـــــــــــهــــــم ترین ترفندهای گوگــــــــــــــل

Jason Statham

Jason Statham

دل شکسته
کاربر تالار
کاربر فعال
66019152128483738550-1.jpg

1- مستثنی کردن کلمات

با مستثنی کردن کلمات، علاوه بر کاهش حجم نتایج جستجو، می توان به اطلاعات موردنظر نزدیک تر شد. با گذاشتن علامت <-> قبل از کلمه دلخواه، گوگل آن کلمه را استثنا قلمداد کرده و از نمایش صفحاتی که حاوی چنین کلمه ای باشند، پرهیز می کند. مثلاً نتیجه عبارت ، همه صفحاتی که مربوط به ایران هستند و از تهران نامی نبرده اند را شامل می شود.

2- WILDCARDها

زمانی که به طور کامل از کلمات موضوع مورد جستجو آگاهی ندارید، بهتر است از کاراکتر کمکی ستاره <*> استفاده کنید. کاراکتر <*> معنی <هرچیز> می دهد. مثلاً عبارت می تواند نتایجی نظیر ، و یا نتایجی از این دست را حاصل شود.

3–عناوین صفحات

معمولاً همه صفحات وب، عنوان دارند. گاهی اوقات استفاده از این عناوین، به شما در پیدا کردن مطالب مورد نیازتان کمک شایانی می کند. مثلاً عبارت <کلمه مورد نظر: INTITLE>، گوگل را بر آن می دارد تا فقط عناوین صفحات را برای یافتن کلمه ذکر شده، جستجو کند.

4- شرکت در گروه های خبری

اینترنت فراتر از ایمیل و صفحات وب است. به عنوان مثال گروه های خبری (NEWS GROUP) یکی دیگر از خدماتی است که از طریق اینترنت ارایه می شود. گروه های خبری گوگل، گروه های معروف و معتبری هستند که شرکت در آن ها، به نوبه خود، کار لذت بخشی است. آدرس گروه های خبری گوگل از این قرار است: GROUPS.GOOGLE.COM




5- جستجوی خودکار

جستجو در اینترنت، قصه سوزن و انبار کاه است. گاهی اوقات ممکن است علیرغم صرف وقت زیاد، باز هم به نتیجه دلخواه نرسید. بنابراین هر ابزاری که در این پروسه، از اتلاف وقت جلوگیری کند، بسیار باارزش است. یکی از این ابزارها، <پیغام دهنده> گوگل نام دارد. این ابزار با دریافت آدرس ایمیل و عبارت مورد جستجو، به طور خودکار و روزانه، جستجویی را براساس عبارت دریافتی ترتیب داده و هر زمان که اطلاعات جدیدی را یافت نماید، آدرس آن را برایتان ایمیل می کند. آدرس پیغام دهنده گوگل به این ترتیب است:
HTTP://WWW.GOOGLEALERT.COM/


6- معنی کلمات

اگر معنی یا بهتر بگوییم، تعریف کلمه ای را نمی دانید، در کادر جستجو <کلمه موردنظر: DEFINE> را نوشته و کلیدENTER را بزنید. در جواب این جستجو، علاوه بر تعریف کلمه، لینکی نیز نمایش داده می شود که با کلیک روی آن، به جزییات بیشتری می رسید.

7- ترجمه کنید

(امکان ترجمه بالعکس نیز وجود دارد). برای استفاده از این مترجم ماشینی به http://translate.google.com/?hl=fa&tab=wT بروید.

8– تصویریاب

من شخصاً همیشه گوگل را به خاطر ابزار تصویریاب اش ستوده ام. این ابزار با دریافت کلمه یا عبارتی، تصاویر موجود روی اینترنت را جستجو کرده و در نهایت آن هایی را که با عبارت دریافتی منطبق هستند، فهرست می کند. برای استفاده از این ابزار به آدرس http://www.google.com/imghp?hl=fa&tab=Ti مراجعه نمایید.





9- جستجوی داخل فایل ها

با کمک گوگل می توان داخل فایل های مشخصی را برای یافتن کلمه ای دلخواه جستجو کرد. مثلاً عبارت FILETYPE
OC IRAN> > گوگل را برآن می دارد تا تمامی فایل های DOC (مربوط به برنامه MICROSOFT WORD) را به منظور یافتن واژه ی IRAN جستجو کرده و آن هایی که دارای چنین کلمه ای هستند را فهرست کند.

10- کلمات عمومی

برخی کلمات عمومی نظیر THE ،TO ،AT و غیره، زمانی که در عبارت مورد جستجو ذکر می شوند، توسط گوگل نادیده انگاشته می شوند و تاثیری در نتیجه ندارند. حال اگر می خواهید چنین کلماتی در نتیجه جستجو موثر باشند کافی است یک علامت <+> در مقابل آن ها بگذارید.

11- موتورهای جستجوی تخصصی

با این ترفند می توانید ضمن معرفی منابع موردنظرتان به گوگل، از آن بخواهید که نتایج جستجو را فقط از همان منابع بیاورید. مثلاً برای جستجو در سایت مایکروسافت به .GOOGLE.COM
منبع : اچ گوگل
مسئولیت انجام این روش ها با خود کاربر است
 
آخرین ویرایش:
Sajjad MT

Sajjad MT

گنده تالار!
مدیر بازنشسته
پاسخ : مـــــــــــهــــــم ترین ترفندهای گوگــــــــــــــل

به نظر خیلی قدیمی میاد!!!
 
Jason Statham

Jason Statham

دل شکسته
کاربر تالار
کاربر فعال
پاسخ : مـــــــــــهــــــم ترین ترفندهای گوگــــــــــــــل

خوب برای افرادی که تازه وارده دنیای نت شدن تازه است و خوبه که بدونن :heart:
 
Sajjad MT

Sajjad MT

گنده تالار!
مدیر بازنشسته
پاسخ : مـــــــــــهــــــم ترین ترفندهای گوگــــــــــــــل

ولی باید به این نکته یه سری از این لینک از کار افتاده هم توجه کرد!! :)
 
Jason Statham

Jason Statham

دل شکسته
کاربر تالار
کاربر فعال
پاسخ : مـــــــــــهــــــم ترین ترفندهای گوگــــــــــــــل

ولی باید به این نکته یه سری از این لینک از کار افتاده هم توجه کرد!! :)

با تشکر از دوست خوبم سجاد جان لینک هایی که خراب بودن پاک شدن :)
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا