ممکن است یک عامل میکروبی به چاق شدن افراد منجر شود

Night Spirit

Night Spirit

گنده تالار !
مدیر ارشد تالار
پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه کارولینای شمالی (UNC) می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان داده است که علت اصلی چاقی، وجود یک نوع میکروب در درون روده است.به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، نوعی از میکروب های موجود در روده به بدن کمک می کنند تا کالری و چربی بیشتری از غذا جذب کند.
پژوهشگران عنوان کردند که انسان ها و موش های چاق از یک خانواده باکتری بنام باکتوئیدس Bacteroidetes درصد کمتری دارند و از یک نوع باکتری به نام فرمیکوتس Firmicutes میزان بیشتری دارا هستند این دو گروه از بزرگترین خانواده باکتریهای روده هستند که بیش از ۹۰% جمعیت میکروبی روده انسان و موش را تشکیل می دهند .باکتری های فرمیکوتس (Firmicutes) در تغییر شکل روده نیز مؤثر هستند کلوستریدیاسه clostridia ceae نام خانواده ای از باکتری هاست که طبقه بندی آنها به این شکل هستند.فرمیکوت ها باکتری های گرم مثبت هستند و باکتروئیدها که شامل (باکتروئید فراژیلیس و گونه های دیگر هستند نیز باکتری های گرم منفی و بی هوازی هستند. فرمیکوتها که جزء لکستریدیوم ها اند کوکسی گرم مثبت هستند.)
باکتروئیدها شایعترین فلور میکروبی مستقر در روده بزرگ هستند که کاملاً بی خطر هستند اما در صورتی که همراه با باکتری های دیگر از مکان خود حرکت کند و شرایط تغییر کند باعث ایجاد بیماری می شوند در قسمت فوقانی روده لاکتویاسیل ها و انتروکوک ها بیشتر دیده می شوند.
این اولین باری است که تاثیر میکروب بر جذب چربی رژیم غذایی در روده و نقش آن بر متابولیسم بدن نشان داده شده است.
باکتری موثر در جذب چربی عذا در روده فرمیکوتس ˈ Firmicutesˈ نام دارد.
آزمایش های دقیق تر نشان می دهد که میزان این باکتری در روده افراد چاق بیشتر است؛ بنابراین بدن آنان چربی بیشتری جذب می کند.
با تکیه بر این نکته، محققان موفق به توسعه روش  های جدیدی برای کاهش جذب چربی در افراد چاق و بیماری های مرتبط با سوخت و ساز شده اند.
نتایج حاصل از مطالعه و بررسی تاثیر میکروب ها بر دستگاه گوارش که به تازگی در مجله ˈCell Host & Microbeˈ منتشر شده است عنوان می کند که از ۱۰ تریلیون تا ۱۰۰ تریلیون میکرواورگانیسم که در روده های انسان تجمع دارند، تعداد زیادی از آنها به طرق مختلف برای ما سودمند هستند.
اولین سودمندی آن است که آنها به ما امکان می دهند که بتوانیم کالری ها را از پلی ساکاریدهای معمول هضم نشدنی از رژیم غذایی خود استخراج نماییم.این سودمندی به این دلیل بوجود میاید که اجزای موجودات زنده ریز بینی قادر هستند که بطور سازگارتری از طیف وسیعی از گلیکوزیرهیدرولازوپلی ساکاریدلیزار استفاده برندکه ما انسانها نمی توانیم در ژنوم خودآنها را رمزگردان کنیم.گرچه علت اصلی فربهی داشتن مواد جذب شوند بیش از حد کالری دار در مقایسه با مصرف آنها است معهذا اختلافات در اکولوژی میکروبی روده بین انسان می توانند یک عامل مهم تلقی شوند که روی تعادل حیاتی انرژی اثر دارد.
یعنی افرادی که در معرض فربهی قرار دارند ممکن است دارای تجمع میکروبی در روده باشند که پیش برنده جذب مؤثرتر و یا ذخیره شدن انرژی به خاطر یک رژیم مشخص می باشد که این در مقایسه با این گونه جوامع برای افراد لاغر الزام است
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا