موسیقی دان های نفرین شده و بدشانس تاریخ!

  • شروع کننده موضوع hassanseo
  • تاریخ شروع
hassanseo

hassanseo

کاربر تالار
کاربر تالار
دنیای موزیک و هنرمندان و ستارگانش، همـواره با حاشیه همراه بوده و دائما شایعات مختلف ی در مورد زندگی آنها تولید و ساخته می شود.اما برخي وقتها این شایعات، آنقدر تکرار می شوند که برخي افراد آن را باور می کنند و به تدریج آنها به عنوان یک واقعیت پذیرفته می شوند، یکی از مهمترین این شایعات، طلسم شدن برخي از هنرمندان موزیک یا موزیک هاست. در این گزارش به نقل از نود و هشتیا موزیک سراغ موسیقی دانانی رفته ایم که گفته می شود خودشان یا موسیقی هایشان طلسم شده اند.

کلوپ 27
27 سالگی سنی ترس و نگرانی ناک و وحشت آور برای خوانندگان جهان ی موزیک است، جهت چه که تعداد زیاد ی از خوانندگان موسیقی دان های مشهور در این سن جان را از دست داده اند. وحشت آور بودن این سن، زمانی در بین مردم شایع شد که گاهي رسانه ها از کلوپی به نام کلوپ 27 نام بردند، در ابتدا رسانه ها نام 4 عضو را در این کلوپ قرار دادند، چهار موزیک دان زیاد دیده شده که مرگ غیر عادی آنها در سن 27 سالگی به خاطر مرگشان با جهان ی آهنگ خداحافظی کردند، بعدها با خودکشی جنجال برانگیز «کرت کوبین» در 27 سالگی، نام اونیز به اعضای کلوپ اضافه شد.
مرگ «امی واینهاوس»، خواننده و ترانه سرای انگلیسی در سال 2011 و در حالی که تنها 27 سال داشت بار دیگر نام کلوپ را سر زبان ها انداخت جالب اینکه او در مصاحبه ای در سن 24 سالگی درباره دلهره و ترس ش از گرفتار شدن به نفرین 27 جهان ی آهنگ حرف کرده بود. امروزه این کلوپ بیش از 45 عضو از موزیک دانان خوانندگان زیاد دیده شده غرب دارد که همگی در سن 27 سالگی جان خود را از دست داده اند. با مرگ هر از این خوانندگان، نام کلوپ بار دیگر در مجله ها روزنامـه ها جنجال به پا کرده وحشت بر جان دیگر اعضای جهان ی موسیقی می اندازد.

یکشنبه ناراحتی انگیز

«رژو شرش» پیانیست موزیک سازی مجارستانی بود. او در یک حادثه، یکی از دست هایش را از دست داد و بعد از آن بود که به موسیقی نویسی خوانندگی روی آورد و یاد گرفت که با دست پیانو بنوازد. شرش، موزیک های بسياري ساخته اما معروف ترین آنها «یکشنبه ناراحتی انگیز» نام دارد که جهت ش بدنامی آورد و در همه جهان سبب خودکشی هزاران نفر شد.
شرش این موسیقی را جهت نامزدش که مرگ، آنها را از جدا کرده بود نوشت؛ ولی از همان ابتدا، این قطعه موسیقی جنجال برانگیز شد و گفته می شود هر کس آن را گوش می کرد، از زندگی دست کشیده به زندگی اش خاتمه می داد.
موزیک یکشنبه غـم انگیز، بیش از 70 بار بوسیله خوانندگان مختلف به زبان های غیرمجاری بازخوانی شد ولی حتی تغییر زبان هم فرقی نداشت، براي چه که در هر کشوری، درست بعد از انتشار نسخه بومی آهنگ ، آمار مرگ و خودکشی به یکباره بالا میرفت همین مسئله باعث شد تا از شرش به بدنامی یاد شود.
پخش این موسیقی از طرف بسیار زیاد ی از دولت ها ممنوع اعلام شد از آن به عنوان موزیک ی نفرین شده یاد می کردند. نکته عجیب اینکه شرش هم از نفرین این موزیک در امان نماند درست در روز یکشنبه در سال 1968، در سن 68 سالگی بعد از گوش دادن دوباره به موزیک ، از پنجره اتاقش به بیرون پرید.


گروه فلیت مک وود

ادعا می شود گروه «فلیت مک وود» هم یکی دیگر از آن گروه های طلسم شده است. تغییر تحول و عوض بدل شدن اعضای یک گروه موسیقی مسئله چندان جدید ی نیست ولی مرگ همه افراد یا روحی شدن تمام اعضای گروه، تعجب برانگیز است.
گروه «فلیت مک وود»، برای اولین بار در سال 1967 در لندن شکل گرفت و زیاد زود به یکی از زیاد دیده شده ترین، محبوب ترین پرافتخارترین گروه های موسیقی تبدیل شد هنوز هم دانلود آهنگ خالی از لطف نیست اما موج نفرین شدگی آنها از سه سال بعد از تاسیس گروه شروع شد. هر گیتاریستی که به گروه پا می گذاشت، به نوعی دچار مشکلات عجیبی شده کارش به مرگ یا خودکشی می رسید.
ماجرا از جایی شروع شد که سلامت ی «پیتر گرین»، موسس گروه، پرسش برانگیز شد. سال 1970 بود که گرین به ناگاه به شیزوفرنی مبتلا شد و به جای صحنه اجرای موسیقی ، کارش به بیمارستان روانی کشیده شد. سال 1972 گیتاریست گروه که دنی نام داشت درست قبل از شروع یکی از برنامـه هایش رفتارهای عجیبی از نشان داد، سرش را بی وقفه به دیوار می کوبید بعد با سر و ظاهر خونین، مردم را علیه گروه، به آشوب دعوت می کرد. از آن روز به بعد او بی دلیل گروه را ترک کرده و آواره خیابان ها شد و چندی بعد به اسفناک ترین حالت، گوشه خیابان جان داد.
بعد از آن گیتاریست دیگری جایگزین او شد ولی او مدت قليلي با گروه همکاری کرد و بر اثر گرفتگی ناگهانی شریانش هایش درگذشت. چند ماهی از شروع کار گیتاریست نمی گذشت که او خودکشی کرده و به این طریق شانس همکاری با گروه را از دست داد.
نشر این اخبار باعث شد تا فلیت مک وود در تاریخ موسیقی غرب، لقب گروهی طلسم شده را به خود بگیرد، طوری که پا گذاشتن در دایره اعضای گروه، جرأت و شجاعت خاصی می طلبید. در کل 15 نفر به این گروه پا گذاشته و بسیار زیاد زود جان خود را از دست دادند یا دچار دردسرهای لاینحل شدند، اکنون تنها یک عضو گروه ثابت باقی مانده، اما فردی نمی داند ممکن است نفرین گروه به زودی دامن او را بگیرد.


راه من؛ آواز مرگ

اینک انتها نمایش نزدیک است پرده انتها پیش روست ... این عبارات آغازین یکی از مشهور ترین اما کشنده ترین موزیک هاست، آن تنها در فیلیپین؛ موسیقی ی که «راه من» نام دارد برای اولین بار در سال 1969 توسط «فرانک سیناترا» - هنرمند آمریکایی - اجرا شد. موزیک راه من شهرتی جهان ی دارد ولی در فیلیپین شهرتش بیش از تمام به خاطر مرگ هایی است که به خاطر آن رقم خورد.
سالیان سال این آهنگ یکی از محبوب ترین آهنگ ها در فیلیپین به حساب می آمد که صرفا به عنوان وسائل ی سرگرم کننده در رستوران ها و مغازه های مختلف در این کشور اجرا می شد و افراد مختلفی که به آوازخوانی یا اشعار این آهنگ علاقه داشتندآن را به صورت زنده اجرا می کردند ولی عده خیلی ی درست بعد از خواندن موسیقی جان خود را در حوادث مختلف از دعوا و منازعه گرفته تا درگیری های مسلحانه تصادف از دست دادند این آمار آنقدر بالا رفت که جهت موزیک راه من در این کشور پرونده های جنایی مختلف ی تشکیل شد هم اکنون از آن به عنوان آهنگ ی مرگ آور یاد می شود. از سال 2007 به بعد، بسياري از مغازه داران برای پیشگیری از درگیری مرگ مشتریانشان، این آهنگ طلسم شده و قشقرق به پا کن را از لیست آهنگ های درخواست ی حذف کرده اند.


طلسم سمفونی نهم

در جهان ی آهنگ کلاسیک، سمفونی نهم جهت موسیقی سازان حکم همان کلاب 27 خوانندگان را دارد. گفته می شود خیلی از بزرگترین و برجسته ترین آهنگ سازان تاریخ بعد از نوشتن نهمین سمفونی شان، جان خود را از دست داده و شانس نوشتن نواختن سمفونی های بعدی را از دست داده اند؛ برای همین ایده طلسم شده بودن «سمفونی نهم» بین موسیقی دانان و آهنگ سازان شکل گرفته است. «لودویگ وان بتهوون» نمونه بارز یکی از طلسم شدگان نهمین سمفونی است.
تهیه و تولید سمفونی نهم او دو سال طول کشیده و مدت کمی بعد از اجرای آن، بتهوون بر اثر یک سرماخوردگی عادی در پی آن، مسمومیت ناشی از سرب درگذشت. نمونه دیگر «گوستاو مالر» رهبر ارکستر موزیک ساز اهل چک است. او سمفونی نهم را با موفق یت به انتها رساند و از اینکه زنده مانده بود زیاد شادمان بود جهت جشن گرفتن پیروزی طلسم، کار نوشتن سمفونی دهم را زیاد زود شروع کرد ولی هرگز خوب نشد این سمفونی را به انتها برساند و چندی بعد از شروع کارش درگذشت. تا به امروز نام 10 تن از برجسته ترین موسیقی دانان آهنگ سازان جهان در لیست طلس سمفونی نهم جا خوش کرده است.


طلسم وودوو

«جلی رول مورتن»، نوازنهده پیانو، یکی از مشهور ترین موسیقی دانان آمریکایی است. او سبکی نو در موزیک اختراع کرد خیلی زود به شهرت محبوبیت رسید و زندگی تجملی را در پیش گرفت. او دندان های الماس نشان داشت و های شیک گرجانقیمت به تن می کرد. فردی نبود که در دهه بیست، با مورتن و کارهایش آشنایی نداشته باشد. آوازه شهرت اودر تمام جهان پیچیده بود و تمام حتمـا ت موزیک که منتشر می کرد بدون استثنا جزو پرفروش ترین ها می شد. مورتن در کنار سیل طرفدارانش، دشمنان بسياري داشت، دشمنانی که به موقعیت موفق یت های او حسادت می کردند. دهه 30، زمان اوج موفق یت و شهرت موررتن بود که در یکی از روزهای کاری اش، ناگهان در دفتر کارش نورهای عجیب و غریبی دید.
در فرهنگ عامه در آن زمان دیدن این نورها نشانه طلسم عروسک وودوو بود. از آن پس، مورتن یکشنبه خوب یت هایش را بر باد رفته دید و تمام شهرت و ثروتش را از دست داده و به ناگاه از عرش به فرش افتاد، طوری که خودش هم باورش شده بود او را طلسم کرده اند.

او روزهای سختی را می گذراند و در نهایت به پیشنهاد جادوگر آفریقایی، تمام لباس هایش را سوزاند تا بلکه طلسم را بشکند و دوباره رنگ موفق یت را ببیند. در اواسط دهه 30، او در اوج بدبختی بالاخره تصمیم گرفت از فقط دارای ی زندگی اش به مفهوم لباس های پر زرق و برقش بگذرد تا طلسم وودوو را شکست دهد.
او تعداد بسياري از لباس هایش را جمع کرده تمام را سوزاند، بعد از آن، او از آن زندگی تجملی دیگر هیچ چیز نداشت. مدت کوتاهی بعد از رهایی از تمام دلبستگی های قبلی اش، در کمال ناباوری بار دیگر نام مورتن سر زبان ها افتاد کارش را از اول شروع کرد و دوباره به موفق یت رسید.

گیتاریستی که روحش را فروخت

«رابرت جانسون» یکی از موزیک دانانی است که از او به عنوان «طلسم شده» یاد می کنند، اطلاعات خیلی ی از او در دست نیست جز 29 قطعه موزیک که به یادگار گذاشته دو عکس جالب پرتره. او که اهل «می سی سی پی» بود، در خانواده ای فقیر به جهان آمد، مادرش خانه دار پدرش مزرعه دار بود. رابرت در ابتدا هیچ دانشی از جهان ی موسیقی نداشت ولی ناگهان در سن 26 سالگی به یکی از بهتریـن خوانندگان، نوازندگان ترانه سراها تبدیل شد.
مهارت او در نوازندگی گیتار به میزانی بود که هنوز نیز از او به عنوان «پنجمین گیتاریست برتر تاریخ موزیک » که یاد می کنند. به احتمال زیاد ت آهنگ که او ساخت و نواخت، در مدت قليلي بیش از یک میلیون ورژن به فروش رفت او خیلی زود به یکی از اسطوره های جهان ی موسیقی تبدیل شد دانلود آهنگ جدیدش روز به روز بیشتر می شد اما زندگی پیشرفته او کوتاه بود تنها یک سال ادامه داشت و رابرت جوان مانند افراد کلوپ 27، دچار نفرین بیست و هفت سالگی شد به آموزش مشکوکی جان خود را از دست داد.
مرگ او در این سن، باعث ظهور گمانه زنی های دیگری درمورد او شد. افسانه ای درمورد این نوازنده وجوددارد مبنی بر اینکه او یکی از طلسم شدگان جهان ی موسیقی است روحش را به شیطان فروخته تا یک گیتارنواز ماهر بشود، چرا که او در ابتدا دانش چندانی از آهنگ نداشت و تا قبل از آن، اطلاعات بسیار زیاد ی درمورد گیتار نداشت.
برخي ادعا می کنند که نیمه شبی در تقاطعی نزدیک به مزرعه پدری اش، او با مردی غول پیکر ملاقات می نماید ، مرد ناشناس، گیتاری را کوک کرده به دست او می دهد از آن پس، رابرت به یکی از بزرگترین نوازندگان و ترانه سراها تبدیل می شود ترانه هایی می سازد که تا آن فردی شبیه آن را نشنیده بود. او همچنین موزیک ی به نام «تقاطع» سروده که هر خواننده ای آن را بازخوانی کرده ، دچار مساله شده است. پسر اریک کلاپتون بعد از بازخوانی این ترانه از پنجره به بیرون افتاد جان باخت.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا