میکروفن کنفرانس و اجزا تشکیل دهنده ی آن

R

reza.eloglu

کاربر تالار
کاربر تالار
هر میکروفن کنفرانس از یک میکروفن جهت گرفتن صدای افراد و از یک بلندگوی داخلی جهت پخش همگون صدا تشکیل شده است.
میکروفن های کنفرانس اغلب دارای یک خروجی هدفون هستند که به کاربر امکان استفاده از صدای ترجمه شده در مواقع وجود مترجم همزمان در سالن را میدهد.
زنجیره های میکروفن های کنفرانس معمولا” از یک میکروفن ریاست و چندین میکروفن سخنران تشکیل شده است که بطور سری به دستگاه مرکزی که وظیفه تغذیه میکروفن ها و کنترل سطح صدای سالن جهت جلوگیری از فیدبک را دارد متصل گشته اند.
برخی از میکروفن های کنفرانس قابلیت رأی گیری را دارند که در اینصورت یک صفحه LCD جهت نمایش آرای مأخوذه و … روی هر میکروفن ( و یا بصورت جداگانه کنار میکروفن) تعبیه میگردد.
در سیستم های کنفرانس مجهز به سیستم تصویربرداری اتوماتیک ( Auto Tracking) یک ( و یا چند ) دوربین گردان نیز در سالن وجود دارد که توسط قطعه ای به نام اینترفیس با دوربین ها در تماس میباشند. این دوربین ممکن است به دیتا/ویدئو پروژکتور نیز وصل شده و یکی از تجهیزات آمفی تئاتر پر کاربرد به حساب می آید.
بمحض روشن شدن میکروفن توسط کاربر دوربین بصورت اتوماتیک به سمت وی میچرخد و صدا و تصویر او را توسط دستگاه DVD Recorder بر روی یک لوح DVD و یا هارد دستگاه ذخیره مینماید.
جهت دسترسی آسان هر کاربر به انواع پورت های اتصالی معمولا” بر روی میزهای کنفرانس ، باکس هایی در نظر گرفته میشود که شامل ورودیهای مختلفی از جمله VGA , HDMI , Audio , USB , … میباشند .
چنانچه صدای پخش شده از بلندگوهای میکروفن کنفرانس جهت سالن کنفرانس کفایت نکند ، معمولا” از چند بلندگوی جانبی برای تقویت صدا استفاده خواهد شد.
استفاده از یک میکروفون بی سیم دستی جهت صحبت کردن ناظران در جلسه نیز معمول می باشد.
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا