نادرشاه زنده میشود

senda

senda

Just Music
مدیر بازنشسته
سلام به اعضای خوب پرشین بکس
7f52eac6f799c7f34efb8a3b58f9ad1d._.jpg

کارگردان «تاریخ از اینور» که با ساخت این انیمیشن به سراغ شخصیتهای تاریخی از جمله نادرشاه میرود، گفت که برای پرداختن به زندگی شاهان خط قرمزی نداشتهاند.



او با اشاره به طراحی یک نرمافزار برای ساخت این انیمیشن، گفت: اولینبار است که در ایران نرمافزاری ویژهی خود یک پروژه طراحی میشود.


اصغر صفار در گفتوگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: از آنجا که موضوعات تاریخی زیاد کاراکتر دارند و ما نیز در «تاریخ از این ور» 300 کاراکتر، 300 بکگراند و 1000 آبجکت داشتیم و اجرای لشگرکشیها سخت بود، یک نرمافزار مخصوص خود این پروژه طراحی کردیم که کار را برای ما آسان کرد.

وی همچنین یکی از ویژگیهای انیمیشن «تاریخ از این ور» را پرداختن به تعدادی از شخصیتهای تاریخی عنوان کرد و ادامه داد: یکسری از موضوعات و شخصیتهای این انیمیشن اولینبار است که در قالب انیمیشن به آنها پرداخته شده نظیر نادرشاه، یعقوب لیث صفار، شاه عباس، فردوسی و ...؛ همچنین ما سعی کردیم از نظر رنگ و طراحی به نگارگری ایران نزدیک شویم.

این انیمیشنساز که طراحی کاراکتر و ایدهپردازی اولیه مجموعه «شکرستان» را بر عهده داشته، ضمن بیان اینکه از این مجموعه برای طراحی «تاریخ از این ور» بهره نگرفته است، درباره خط قرمزها در پرداختن به پادشاهان نیز عنوان کرد: خط قرمزی نداشتیم و سعی کردیم بیطرفانه به پادشاهان نگاه کنیم، پادشاهانی مانند نادرشاه بودند که هم ویژگی منفی و هم مثبت داشتند و ما به هر دو پرداختیم.


b708a16a3db136d542400ef5757d55cb._.jpg
تاریخ از این ور


صفار با اشاره به اینکه مخاطب «تاریخ از این ور» نوجوانان و بزرگسالان هستند، دربارهی ارائه مستقیم یا غیرمستقیم پیام و تأثیرگذاری این دو خاطرنشان کرد: مسلما ارائه پیام به صورت غیرمستقیم نسبت به مستقیم موثرتر است و زمانی که فرم اثر، نصیحتگونه شود، مخاطب را باز میدارد و مخاطب نیز این روش را دوست ندارد؛ باید این امکان را در اختیار مخاطب قرار دهیم که خودش به پیام مورد نظر برسد.

او افزود: اما از آنجا که موضوع «تاریخ از این ور» تاریخی بود، مجبور بودیم در برخی بخشها یک شیوه روایی مستندتر را انتخاب کنیم تا برای مخاطب به قصه و حکایت تبدیل نشود.

صفار دربارهی داستانهای «تاریخ از این ور» توضیح داد: تاریخ یک فرمتی است که از نظر داستانی شروع، میانه و پایان دقیقی ندارد و هدف اصلی ما این بود که داستانهایی را پیدا کنیم که شروع، میانه و پایان دقیقی داشته باشند.

وی افزود: در انتخاب داستانها چند مورد مهم بود، یکی اینکه مهمترین دورهها و شخصیتهای تأثیرگذار در ایران را باید انتخاب میکردیم و سپس از میان آنها باید وقایعی را انتخاب میکردیم که حالت دراماتیک داستانی داشتند؛ بسیاری از شخصیتها نظیر امیر اسماعیل سامانی خیلی تأثیرگزار بودند ولی قصهی زیادی دربارهی آنها در مستندات وجود نداشت و این یکی از مشکلات ما در مورد شخصیتهای تاریخی بود.


786151906f2d2f7198c50788f929b8d4._.jpg
تاریخ از این ور


این انیمیشنساز اظهار کرد: همچنین سعی کردیم «تاریخ از این ور» حتما بار آموزشی داشته باشد؛ چرا که کمک آموزشی بودن آن برای مدارس برایم خیلی مهم بود؛ میخواستم حوادثی را انتخاب کنم که هم در کتابهای آموزشی آمده باشند و هم بتوان از آنها بار طنز گرفت چون هدف ما در این پروژه این بود که بتوان تاریخ را با چاشنی طنز برای بچهها جذابتر کرد.

همچنین صفار با اشاره به اینکه مشغول ساخت دو انیمیشن «الاغک» و «مجلس آیینه» است، گفت: «مجلس آیینه» در 52 قسمت 20 دقیقهای تولید میشود که برگرفته از نمایش تعزیه است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «تاریخ از این ور» به تهیهکنندگی سید مسعود صفوی در 52 قسمت 25 دقیقهای ساخته شده و به گفته کارگردانش هنوز مراحل صداگذاری آن انجام نشده است. «تاریخ از این ور» داستان اولین حکما و دانشمندان بعد از اسلام در ایران تا دوران پهلوی را همراه با چاشنی طنز به تصویر میکشد.

سایر عوامل این مجموعه انیمیشن عبارتند از:

سرپرست نویسندگان : افسانه بخشی، محقق: احمد عربلو، مدیر تولید: مهدی موسوی، دستیار کارگردان و سرپرست بخش ریل: عباس یکتا، کارگردان فنی: مهدی زنگنه، سرپرست انیماتور: محمد مهدی احمدی، سرپرست لی اوت: زینب تسبندی، فیلمنامه نویسان: افسانه بخشی، فائزه کشاورزیان، مهدی اسماعیلی و نوید فیروز.


0666be2790b4a0e7bfccdcde5e7b4ef2._.jpg
تاریخ از این ور






ایسنا
 
Brad Pitt

Brad Pitt

کاربر تالار
کاربر تالار
پاسخ : نادرشاه زنده میشود

از این مدل انیمه ها خیلی خوشم میاد
یکی شو شبکه پویا نشون میده الان اسمش یادم نمیاد خیلی هم معروفه
:3009:
 
متن زیبا برای فرزند پسر - متن زیبا برای فرزند دختر - متن ادبی درباره برادر - کابل شارژر سامسونگ- خرید قاب گوشی- جواب آمیرزا- اسکرین شات سامسونگ - فلش کردن گوشی - اروس دیجیتال - قاب گوشی A54 - قاب گوشی s23 ultra -
بالا